اکنون زمان بازگشت است: چرا باید نسخه ای جدید از سری Dino Crisis ساخته شود؟

اکنون زمان بازگشت است: چرا باید نسخه ای جدید از سری Dino Crisis ساخته شود؟

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

تقریباً 22 سال از زمانی که Dino Crisis برای PlayStation منتشر شد می‌گذرد. ولی این فرانچایز مدتی است که خاموش بوده و زمان زیادی است که خبری از آن نیست. نسل هشتم کنسول‌ها شاهد تجدید حیات سری Resident Evil بود. Resident Evil 7 فرانچایز را به جهت جدیدی برد و بازسازی‌‌های منتشر شده از سری، دوستداران نسخه‌های کلاسیک را نیز جذب خود کرده است. با وجود اینکه Resident Evil یکی از موفق‌ترین IPهای کپکام است، اما تنها فرانچایز این شرکت در سبک وحشت نیست که طرفداران دوست دارند روی کنسول‌های نسل 9 ببینند.

Dino Crisis گیم‌پلی سری نمادین Resident Evil را با اتمسفر دوران ژوراسیک ترکیب کرد. بازیکنان باید بعد از گم شدن یکی از اعضای گروه راه فرارشان را برای گذر از یک مرکز تحقیقاتی مخفی در جزیره Ibis پیدا کنند. بعد از اینکه گروهی از سربازان ویژه برای نجات به جزیره می‌آیند، متوجه می‌شوند قضیه آنطور که به نظر می‌رسد نیست. جزیره پر از دایناسورهای پیش ‌از تاریخ شده است. دایناسورهاییکه هیچ چیز را بیشتر از خوردن انسان‌ها نمی‌خواهند.

گیم‌پلی Dino Crisis همانند یک نوشیدنی دلچسب و گواراست. اما مکانیک‌های کنترل بازی برای اواخر دهه نود و بسیار قدیمی هستند. شاید بعضی از بازی‌بازان قدیمی از این کنترل لذت ببرند، اما بسیاری از بازی‌بازان این کنترل را تاریخ گذشته و مانع لذت بردن از بازی می‌دانند. یک بازسازی نسل بعدی از این عنوان می‌تواند بسیاری از مشکلات مربوط به کنترل بازی را حل کند. و بازی را برای عموم قابل قبول‌تر سازد. حتی می‌توان کنترل قدیمی را به صورت اختیاری در بازی قرار داد تا بازیکنانی که می‌خواهند، همان تجربه قدیمی را داشته باشند.

همانند اکثر بازی‌هایی که بر روی PS1 عرضه شدند، Dino Crisis نیز از گرافیک فنی خوبی برخوردار نیست. گرافیک چند ضلعی بازی و طراحی ضعیف شخصیت‌ها مانع درخشش بازی در حد خود می‌شود. گرافیک بهبود یافته این عنوان می‌تواند Dino Crisis را به جاهایی ببرد که قابل تصور هم نیستند! جنگل شلوغ بازی می‌تواند با جزئیات‌تر و زیباتر شود و به دنبال آن، اتمسفر بازی هم بسیار بهتر شود.

در دنیای بازی‌های ویدیویی کمتر عناوینی وجود دارند که یک تجربه ترسناک با دایناسورهای خون‌خوار به شما می‌دهند. احیا کردن Dino Crisis می‌تواند تجربه‌ای منحصر به فرد به بازی‌بازان بدهد که کمتر بازی‌هایی می‌توانند مشابه‌ آن‌ باشند. و طرفداران و بازیکنان جدید را راضی کنند. تقریباً ۱۷ سال از انتشار آخرین نسخه Dino Crisis می‌گذرد. که یکی از نا امید کننده‌ترین بازی‌های دهه‌ی اول قرن بیست و یکم بود. شاید یک بازسازی بتواند دوباره حیات مجدد به سری بدهد و حتی منجر به بازسازی‌های دیگر و یا دنباله‌ای برای سری شود.

با توجه به اینکه بازسازی بازی‌های ترسناک به موفقیت قابل‌توجهی دست‌یافته‌اند. به نظر می‌رسد حالا بهترین زمان برای احیای سری Dino Crisis توسط کپکام باشد. مجموعه‌ بازی موفقی که اولین عنوان آن به توصیف چگونه بودن بازی‌های ترسناک روی PlayStation کمک کرد. و برای بسیاری از عناوینی که امروزه بازیکنان از آن‌ها لذت می‌برند، سرمشق به حساب می‌آید. با توجه به شایعاتی که اخیرا منتشر شده است، حاکی از علاقه‌ی کپکام به سری است. بنابراین فکر کردن به یک دنباله آنقدر هم دیوانگی به نظر نمی‌رسد.

اکنون زمان بازگشت است: چرا باید نسخه ای جدید از سری Dino Crisis ساخته شود؟

خاطره‌ای از نخستین تجربه‌ی این بازی دارید؟

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

Avatar for بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
3 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها