علت واقعی استفاده از باطری قلمی توسط مایکروسافت مشخص شد!

باطری قلمی

به گزارش ساویس‌گیم، از دوران ایکس‌باکس 360 تا کنسول‌های جدید ایکس‌باکس سری ایکس و اس، کنترلر ایکس‌باکس با باطری قلمی عجین شده است. با اینکه انتخاب‌های دیگری همچون باطری‌های شارژ شونده برای ایکس‌باکس فراهم است، اما گزینه‌ی پیش‌فرض همیشه باطری قلمی بوده است. این سؤال ذهن خیلی‌ها را درگیر کرده است که چرا مایکروسافت هنوز از فناوری قدیمی استفاده می‌کند. مخصوصاً با توجه به این‌که رقبای آن‌ها سال‌ها به استفاده از باطری شارژ شونده روی آورده‌اند.

اگر شما نیز جزو این دسته بودید، ما یک پاسخ غیر منتظره برایتان داریم. طبق گزارش‌های واصله به نظر می‌رسد که مایکروسافت یک قرارداد طولانی مدت با دوراسل (تولیدکننده‌ی شناخته شده‌ی باطری) بسته است. بر طبق این قرارداد کنترلر ایکس‌باکس ملزم به عرضه‌ در کنار باطری‌های دوراسل هستند. این موضوع را مدیر تبلیغات دوراسل نیز به تازگی تأیید کرده است.

این یک توافق قدیمی بین دوراسل و ایکس‌باکس می‌باشد. این یک قرارداد پایدار بین این دو شرکت است. مفاد این توافق از این قرار است که دوراسل باطری ایکس‌باکس و کنترلر آن را تولید کند. این قرارداد مدت‌هاست که در جریان است و من فکر می‌کنم که همچنان نیز پابرجا بماند. حداقل برای مدتی.

واقعاً گزارش جالبی بود. پیش از این سران ایکس‌باکس حرف‌های دیگری می‌زدند. به هر حال استفاده از باطری قلمی هم مزایایی دارد. اما بدون شک دردسرهایی هم دارد و امروزه چندان جالب به نظر نمی‌رسد. با توجه به صحبت‌های لوک اندرسون از دوراسل، نباید در آینده‌ی نزدیک انتظار یک کنترلر ایکس‌باکس با باطری شارژی به صورت پیشفرض باشیم.

خب دوستان نظرتان چیست؟ این اقدام مایکروسافت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

مطالب پیشنهادی:

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها