معرفی استودیوهای بازیسازی: مشین گیمز MachineGames

معرفی استودیوهای بازیسازی: مشین گیمز MachineGames بازی ولفنشتاین

استودیوی مشین گیمز MachineGames یک توسعه دهنده بازی‌های ویدیویی سوئدی است که در اوپسالا مستقر است. این استودیو در سال 2009 توسط ۷ کارمند سابق استودیو Starbreeze از جمله بنیانگذار Magnus Högdahl تاسیس شد. پس از ارائه ناموفق ایده‌های بازی به چندین ناشر، MachineGames با Bethesda Softworks برای توسعه قسمت جدیدی از سری Wolfenstein در جولای 2010 به توافق رسید و در نوامبر توسط شرکت مادر Bethesda، یعنی ZeniMax Media خریداری شد. در سری ولفنشتاین، مشین گیمز بازی‌های The New Order (2014)، The Old Blood (2015)، The New Colossus (2017)، Youngblood (2019) و Cyberpilot (2019) را توسعه داد.

معرفی کوتاه استودیوی مشین گیمز MachineGames

  • نوع فعالیت: زیرمجموعه
  • سال تأسیس: 2009 – 14 سال پیش

بنیانگذاران:         

  • کیل امانوئلسون
  • جرک گوستافسون
  • مگنوس هوگدال
  • جیم کیلین
  • فردریک لیونگدال
  • ینس ماتیس
  • مایکل وین
  • دفتر مرکزی: اوپسالا، سوئد

افراد کلیدی:

  • لارس جوهانسون (مدیر عامل)
  • جیم کیلین (CTO)
  • بازی‌های شاخص: ولفنشتاین (2014–اکنون)
  • شرکت مادر: ZeniMax Media (2010–اکنون)

نوشتار مرتبط:  دووم در برابر ولفنشتاین | کدام سری بازی برتر است؟ 

پوستر ده سالگی ولفنشتاین

تاریخچه مشین گیمز

تیم مؤسس MachineGames – متشکل از Kjell Emanuelsson، Jerk Gustafsson، Magnus Högdahl، Jim Kjellin، Fredrik Ljungdahl، Jens Matthies و Michael Wynne که قبلاً در استودیوی بازی‌های ویدیویی سوئدی Starbreeze Studios که هوگدال موسس آن نیز بود، مشغول به کار بودند. در اواسط سال 2009، زمانی که تیم روی بازی Syndicate کار می‌کرد، Starbreeze به بیش از 100 کارمند افزایش یافت و در این بین یک تیم هفت نفره می‌خواستند از نو شروع کنند. هر هفت نفر استودیو را ترک کردند و MachineGames را در اوپسالا، سوئد راه اندازی نمودند.

نام جایگزین در نظر گرفته شده برای شرکت “Tungsten” بود. متیس مدیر خلاقیت شرکت شد، در حالی که گوستافسون مدیر عامل و تهیه کننده اجرایی شد. هوگدال و وین مدت کوتاهی پس از راه اندازی به دلایل شخصی استودیو را ترک کردند. برای یک سال و نیم اول، تیم MachineGames ایده‌های اولیه بازی را مورد بررسی قرار داد و آن‌ها را به ناشران مختلف، از جمله Bethesda Softworks ارائه کرد، که البته همه آن‌ها رد شدند. با تمام شدن بودجه، تیم به فکر فروختن خانه‌های خود برای تأمین مالی بیش‌تر استودیو یا تعطیلی کامل بود.

در همین زمان، استودیو id Software و حقوق سری بازی‌های Wolfenstein توسط شرکت مادر Bethesda، یعنی ZeniMax Media، خریداری شد. پس از این خرید، Bethesda به MachineGames پیشنهاد داد تا روی یکی از آی‌پی‌های شرکت کار کنند، و زمانی که متیس متوجه شد هیچ استودیوای در آن زمان بازی Wolfenstein را در دست توسعه ندارد، درخواست کرد که MachineGames بتواند آن را توسعه دهد. متیس، گوستافسن و دیگر کارکنان MachineGames در ژوئیه 2010 از id Software در Mesquite، تگزاس بازدید کردند تا در مورد این احتمال صحبت کنند. Id Software در زمان بازدید از Starbreeze تحت تأثیر کار تیم قرار گرفته بود و فقط از MachineGames درخواست کرد که از موتور id Tech 5 برای این پروژه استفاده کنند.

مشین گیمز ایندیانا جونز بومیان در حال حمله

در ماه نوامبر، تمام مدارک لازم MachineGames برای توسعه یک بازی Wolfenstein تکمیل و استودیو به یکی از شرکت‌های تابعه ZeniMax تبدیل شد تا توسعه چیزی را که بعداً به Wolfenstein: The New Order تبدیل شد، دنبال کند. با این خرید، MachineGames برای مدت کوتاهی نام قانونی خود را به ZeniMax Sweden AB تغییر داد. این نام بعداً به MachineGames Sweden AB بازگشت. پس از تصاحب، MachineGames شروع به استخدام کارکنان جدید کرد. به گفته گوستافسون، حدود 70 درصد از کارکنان شرکت در آن زمان از Starbreeze مشتق شده بودند.

استودیوی مشین گیمز MachineGames بازی Wolfenstein: The New Order (2014) و پیش درآمد آن Wolfenstein: The Old Blood (2015) را توسعه داد. در ژوئن 2016، آن‌ها یک مرحله رایگان را برای بازی Quake ساختند، عنوانی کلاسیک که در استودیو id Software و در سال 1996 توسعه یافته بود و در جشن بیستمین سالگرد بازی این بخش ویژه را منتشر کردند. در Electronic Entertainment Expo 2017، بازی Wolfenstein II: The New Colossus، دنباله‌ای برای The New Order، با تاریخ انتشار 27 اکتبر 2017 برای کامپیوتر، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان معرفی شد. سپس MachineGames بازی Wolfenstein: Youngblood را توسعه داد، عنوانی که ادامه دهنده وقایع The New Colossus با تمرکز بر گیم پلی مشارکتی یا co op بود، و Wolfenstein: Cyberpilot، یک بازی واقعیت مجازی، که هر دو در سال 2019 منتشر شدند.

شرکت ZeniMax Media در مارس 2021 به مبلغ 7.5 میلیارد دلار توسط مایکروسافت خریداری شد و بخشی از Xbox Game Studios شد. MachineGames در ژانویه 2021 اعلام کرد که بازی بعدی آن‌ها عنوانی بر اساس فرنچایز ایندیانا جونز در ارتباط با Lucasfilm خواهد بود و تاد هاوارد تهیه کننده اجرایی این بازی خواهد بود.

نوشتار مرتبط:  8 استودیوی بازی‌سازی که سونی می‌بایست خریداری کند 

بازی‌های ساخته شده در MachineGames

سال عرضه نام بازی پلتفرم
2014 Wolfenstein: The New Order Microsoft Windows, PlayStation 3, PlayStation 4, Xbox 360, Xbox One
2015 Wolfenstein: The Old Blood Microsoft Windows, PlayStation 4, Xbox One
2016 Quake: Dimension of the Past Microsoft Windows, Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S
2017 Wolfenstein II: The New Colossus Microsoft Windows, Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One
2019 Wolfenstein: Youngblood Microsoft Windows, Nintendo Switch, PlayStation 4, Stadia, Xbox One
2019 Wolfenstein: Cyberpilot Microsoft Windows, PlayStation 4
2021 Quake: Dimension of the Machine Microsoft Windows, Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X/S
TBA Untitled Indiana Jones game TBA
TBA Wolfenstein III TBA

نظر شما در خصوص بازی‌های مشین گیمز چیست؟ طرفدار مجموعه ولفنشتاین هستید؟ اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها