معرفی استودیوهای بازیسازی: پلی گراند گیمز

معرفی استودیوهای بازیسازی: پلی گراند گیمز playground games فورزا هورایزون 5

استودیو بازیسازی پلی گراند گیمز Playground Games Limited یک توسعه دهنده بازی ویدیویی بریتانیایی است که در Leamington Spa، انگلستان مستقر شده. این شرکت به خاطر توسعه سری Forza Horizon، که بخشی از فرنچایز بزرگ‌تر Forza است، شناخته شده است. در سال 2018، Playground Games به بخشی از مایکروسافت استودیو (که اکنون به عنوان Xbox Game Studios شناخته می‌شود) تبدیل شد. آن‌ها همچنین در حال توسعه بازی بعدی در سری Fable هستند.

معرفی کوتاه پلی گراند گیمز Playground Games

  • نوع فعالیت: وابسته، زيرمجموعه
  • سال تأسیس: 2010 – 13 سال پیش

بنیانگذاران:

  • گاوین ریبرن
  • ترور ویلیامز
  • رالف فولتون
  • دفتر مرکزی: اسپا لیمینگتون، انگلستان
  • تعداد شعب: 2

افراد کلیدی:

  • ترور ویلیامز (رئیس استودی)
  • رالف فولتون (CCO)

بازی‌های شاخص:

  • سری Forza Horizon
  • مجموعه Fable
  • تعداد کارمندان: 250
  • شرکت مادر: Xbox Game Studios (2018–اکنون)

نوشتار مرتبط:  15 ویژگی Forza Horizon 5 که باید بدانید 

فورزا هورایزون 5 ماشین های اسپورت

تاریخچه پلی گراند گیمز

استودیو Playground Games توسط Gavin Raeburn ،Trevor Williams و Ralph Fulton تأسیس شد. این استودیو در نوامبر 2009 معرفی و افتتاحیه آن برای اوایل سال 2010 برنامه ریزی شده بود. نخستین بازی آن‌ها تحت عنوان Forza Horizon در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. این بازی با همکاری Turn 10 Studios توسعه یافته بود و توسط Microsoft Studios در همان سال برای ایکس‌ باکس 360 نشر داده شد. در ادامه آن‌ها Forza Horizon 2 را در سال ۲۰۱۴ برای ایکس‌ باکس 360 و ایکس‌ باکس وان منتشر کردند. Forza Horizon 3 نیز برای ایکس‌ باکس وان و کامپیوتر در تابستان ۲۰۱۶ عرضه شد.

در فوریه 2014، Playground Games اعلام کرد که در حال تشکیل یک تیم توسعه دهنده جدید با تمرکز بر بازی‌های موبایلی است. و در فوریه 2017، استودیو به تفصیل برنامه‌های خود را برای افتتاح استودیوی دوم با تمرکز بر یک پروژه بازی‌های ویدیویی جهان باز غیرمسابقه‌ای شرح داد. سپس در نوامبر، آن‌ها اعلام کردند که خانه سنت آلبانز در لیمینگتون اسپا را اجاره کرده‌اند، مکانی که فضای اداری بیش از 17000 فوت مربعی را در اختیار استودیو جدید قرار می‌دهد. تعداد کارمندان استودیو پلی گراند گیمز بالای ۲۵۰ نفر تخمین زده شده است.

سرانجام در E3 2018، مایکروسافت اعلام کرد که Playground Games را خریداری کرده است، در واقع این استودیو اکنون به بخشی از مایکروسافت استودیو (که اکنون به عنوان Xbox Game Studios شناخته می‌شود) تبدیل شده است. در همان زمان، مایکروسافت استودیو همچنین Forza Horizon 4 را معرفی کرد که در 2 اکتبر 2018 منتشر شد، و اینکه استودیو در حال کار روی یک پروژه معرفی نشده AAA Open-World Action RPG بود. بعداً مشخص شد این بازی نسخه جدید Fable خواهد بود. اما آخرین بازی عرضه شده توسط پلی گراند گیمز Forza Horizon 5 است که در سال ۲۰۲۱ عرضه شد و استقبال خوبی از آن به عمل آمد.

در ژانویه 2022، گزارش شد که Gavin Raeburn یکی از بنیانگذاران و کارگردان استودیو Playground Games را ترک کرد، در همین حین Trevor Williams به عنوان رئیس استودیو جایگزین او شد.

نظر شما در خصوص این استودیو خوش ذوق چیست؟ طرفدار بازی‌های پلی گراند گیمز هستید؟ اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها