دستگیری کاربر توییچ به دلیل تهدید دیگران به اقدام خشونت‌آميز

دستگیری کاربر توییچ به دلیل تهدید دیگران به اقدام خشونت‌آميز مردی ۳۳ ساله ساکن فلوریدا به نام Lowell Thomas Schoonmaker

دستگیری کاربر توییچ به دلیل تهدید دیگران به اقدام خشونت‌آميز. یک مرد ساکن فلوریدا به دلیل تهدید کاربران به اقدام خشونت‌آميز در چت توییچ دستگیر شد.

یک مرد ساکن فلوریدا که در چت توییچ تهدید کرده بود ۲۰ نفر را به قتل می‌رساند دستگیر شد. شکی در این نیست که هر جامعه آنلاینی می‌تواند میزبان افراد سمی و بیمار باشد. به عنوان مثال استریمر سرشناس xQc به تازگی عنوان کرده است که شخصی ۸۵۰ دلار در قالب دونیت (حمایت مالی) هزینه کرده است تا صرفاً برای او پیام‌های نفرت‌انگیز و توهين‌آميز بفرستد. این کاربر از دونیت ۵ دلاری برای توهین و آزار و اذیت کلامی این استریمر استفاده کرده است.

اکنون این رفتار سمی و بیمار گونه وارد فاز جدیدی شده است. در تاریخ ۹ دسامبر مردی ۳۳ ساله ساکن فلوریدا به نام Lowell Thomas Schoonmaker در چت توییچ شروع به فرستادن پیام‌های تهدیدآمیز می‌کند. پیام‌هایی مانند: «کشتار جمعی در راه است؛ امروز قرار است ۲۰ نفر را بکشم، روز خوبی داشته باشید؛ وقت انتقام گرفتن از دنیاست؛ و پیام‌هایی از این دست» در همین راستا یکی دیگر از کاربران توییچ گزارش این شخص را به FBI می‌دهد.

۵ روز بعد یعنی در تاریخ ۱۴ دسامبر کلانتری پالم بیچ با رهگیری آدرس آی‌پی Lowell Thomas Schoonmaker این مرد ۳۳ ساله را دستگیر می‌کند. ۳ روز پس از دستگیری پلیس فلوریدا علت بازداشت این فرد را تهديد به اقدام تروریستی عنوان کرد. این فرد در دفاع از خود گفت که این حرف‌ها را در حالت عادی نزده است و با افسردگی شدید دست و پنجه نرم می‌کند. همچنین مدعی شد که سلاح گرمی نیز در اختیار ندارد. با این حال Lowell Thomas Schoonmaker همچنان در بازداشت پلیس است و احتمالاً به دلیل تهدید به اقدام خشونت‌آميز محاکمه و دادگاهی خواهد شد.

نور چراغ ماشین پلیس در آینه بغل خودرو در شب

بدون شک انجام چنین کارهایی و تهدید به اقدام خشونت‌آميز به مانند کاری که شونمیکر انجام داد، عاقلانه نیست. این کارها و اظهارات جرم تلقی می‌شوند چه به عنوان شوخی ابراز شوند و چه با قصد و نیت شوم. از طرفی انجام چنین کارهایی در پلتفرم‌های گیمینگ منجر به لکه‌دار شدن گیمرها می‌شود. انجام این کارها باعث می‌شود ادعاهای مضحک دخیل بودن بازی‌های ویدیویی در اقدامات خشونت‌آميز دوباره بر سر زبان‌ها بیفتد.

متأسفانه در کشور عزیزمان ایران شاهد فضای ولنگار مجازی هستیم. فضایی که بی قانونی در آن موج می‌زند. رعایت قوانین در همه زمینه‌ها لازم است و ملاحظه کردید که در آمریکا فردی صرفاً به دلیل تهدید خشونت‌آميز در چت توییچ دستگیر و بازداشت می‌شود. این قوانین در همه‌ جای دنیا اجرا می‌شوند. ولی متأسفانه در کشور ما فضای مجازی به باغ وحش مجازی تبدیل شده است و هیچ نظارتی بر اعمال مجرمانه کاربران در آن صورت نمی‌گیرد.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ موافق نظارت دقیق و برخورد با متخلفان در فضای مجازی هستید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها