علت افسار پاره کردن برخی از یوتیوبرهای ایرانی چیست

علت افسار پاره کردن برخی از یوتیوبرهای ایرانی چیست فرشاد سایلنت یوتیوب فارسی

طی ماه‌های اخیر اغتشاشات کور و جزئی در داخل کشور شکل گرفت که دامنه آن بسیار اندک و ناچیز بود. منتهی با توجه به این‌که اغتشاشات روی بستر فضای مجازی متمرکز بودند برای مراقبت از سلامت روانی جامعه و به خصوص نوجوانان شبکه اینترنت با محدودیت پلکانی مواجه شد. طبیعتاً این محدودیت‌ها در اینترنت و شبکه به ضرر کسب و کارهای مرتبط با فضای مجازی عمل کرد و افراد شاغل در این حوزه‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم متضرر شدند. اما علت سکوت چند ماهه و سپس جفتک پراکنی عمده یوتیوبرهای ایرانی چیست؟

استریمرها، یوتیوبرها و در کل تولید کنندگان محتوا در بستر شبکه متضرر اصلی محدودیت اینترنت به شمار می‌روند. به هر حال این افراد طی ماه‌ها و حتی سال‌ها تلاش و فعالیت مستمر اقدام به جذب مخاطب می‌کنند و کسب درآمد آن‌ها از راه دیده شدن است. این دیده شدن نیز متأثر از بازدید ویدیوها در سکوهای خارجی اشتراک‌گذاری ویدیو از جمله یوتیوب است.

یوتیوب در حالت معمولی نیز در ایران فیلتر بود و بخشی از بازدیدهای یوتیوبرها به دلیل استفاده کاربران از نرم‌افزارهای تغییر آی‌پی سوخت می‌شد. حال تصور کنید وضعیت شبکه بسته‌تر شود و آن نرم‌افزارهایی که قبلاً با یک کلیک و به سادگی متصل می‌شدند از کار بيفتند، طبیعتاً وضعیت بازديد یوتیوبرها سقوط وحشتناکی خواهد کرد. کاهش بازدید همانا و کاهش درآمد نیز همانا.

با در نظر گرفتن توضیح بالا کاملاً مشخص می‌شود که علت عدم فعالیت این افراد در ماه‌های اخیر چه بوده است. منتهی کاربر و مخاطب ساده ایرانی تصور می‌کند که این افراد سودجو برای همدردی و حمایت فعالیت خود را متوقف کرده‌اند.

توهین آریا کئوکسر به سرباز وطن و مقدسات

ترویج خشونت و نفرت پراکنی به دلیل کم شدن بازدید کانال یوتیوب و درآمد…

حال که وضعیت شبکه و اینترنت بهتر شده و از شدت محدودیت‌ها کاسته شده است، طبق انتظار مشاهده می‌کنیم که یوتیوبرهای دلسوز و حامی مردم فعالیت خود را از سر گرفته و جفتک پراکنی جالبی را آغاز کرده‌اند. این افراد که در طی این مدت با اشتراک‌گذاری پست و استوری تحریک‌آمیز از خارج از کشور نوجوانان و جوانان ایرانی را به خشونت دعوت می‌کردند، اکنون که بستر کسب درآمد آن‌ها فراهم شده با تولید ویدیوهای خشونت‌آمیز و نفرت پراکنی قصد جذب بازدید و ترمیم درآمد و کانال‌های خود را دارند.

شوربختانه این افراد فاقد حداقل اخلاقیات و تربیت خانوادگی هستند و این را می‌شود از ادبیات و محتوای تولید شده توسط آن‌ها استنباط کرد. به عنوان مثال آریا فلان‌شر که رسماً به سرباز به شهادت رسیده ایرانی توهین می‌کند یا مهدی فلانی در فیک‌نیوز که دروغ‌پردازی می‌کند. این حجم از پست بودن را شما در جایی جز یوتیوب فارسی پیدا نخواهید کرد، کجای دنیا یک یوتیوبر حوزه بازی در خصوص مسائل سیاسی اظهارنظر می‌کند و مخاطبان خود که عمدتاً نوجوانان هستند را تحریک می‌کند؟ این افراد خون شوی تروریست‌ها هستند. به خاطر پول شرافت خود را می‌فروشند و تروریست‌ها را تطهیر می‌کنند.

ترویج خشونت در شبکه‌های مجازی جرم است و این شبکه‌ها موظفند جلوی نفرت پراکنی را بگیرند، ولی ملاحظه می‌کنید که قوانین خیلی راحت دور زده می‌شوند. همان‌طور که چند ماه پیش متا ترویج خشونت و نفرت پراکنی علیه روس‌ها را آزاد اعلام کرد، اکنون شاهد اجرایی شدن آن علیه ایرانی‌ها نیز هستیم.

واقعاً چه می‌شود که یک فرد به خاطر این‌که درآمد وی برای چند ماه با کاهش مواجه شده به این شکل افسار پاره می‌کند و نقاب از چهره برمی‌دارد؟ یعنی دلارهای یوتیوب اینقدر ارزشمند هستند که به خاطر آن‌ها از ترور شدن ناجوانمردانه یک سرباز ابراز خوشحالی کنید؟

این افراد رقت انگیز آبروی یوتیوبرهای ایرانی را برده‌اند، قطعاً در بین یوتیوبرهای ایرانی افراد با شرفی نیز پیدا می‌شوند که علیرغم متضرر شدن از شرایط موجود، به مقدسات توهین نمی‌کنند و فعالیت حرفه‌ای خودشان را دنبال می‌کنند. منتهی این افراد رذل و خون شوی تروریست‌ها در نهایت وجهه همه فعالان را خراب می‌کنند و انتظار می‌رود که یوتیوبرها و رسانه‌های با وجدان در برابر وطن‌فروشی و نفرت پراکنی مذبوحانه این افراد معلوم الحال واکنش نشان دهند.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ چرا برخی افراد تا این اندازه بی اصالت، بی شرف و بی وجدان هستند؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

2.3 6 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
6 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها