در RGG Summit 2022 چه گذشت

در RGG Summit 2022 چه گذشت Kazuma Kiryu

استودیو دوست داشتنی Ryu Ga Gotoku Studio در خلال نمایش‌ یک ساعته تحت عنوان RGG Summit 2022 از برنامه‌های آتی پرده‌برداری کردند. در ادامه به این مراسم جذاب می‌پردازیم.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های پلی استیشن 5 

Yakuza: Ishin! remake

مجری مراسم RGG Summit 2022 از فرد شماره یک استودیو دعوت کرد تا از برنامه‌های آتی پرده‌برداری کند. پس از گپ و گفتی کوتاه ماسایوشی یوکویاما (Masayoshi Yokoyama) از تریلر جدید نسخه بازسازی Yakuza: Ishin (به ژاپنی: Yakuza: Ishin! Kiwami) که سابقاً فقط در ژاپن برای PS3 و PS4 عرضه شده بود، رونمایی کرد. این بازی به طور کامل توسط موتور بازی‌سازی قدرتمند آنریل انجین 4 بازسازی شده است. داستان کلی همان است و سال‌های آخر عصر سامورائی را به تصویر می‌کشد. منتهی RGG Studio از بازیگران جدیدی برای صداپیشگی برخی از شخصیت‌ها استفاده کرده است. همچنین ما شاهد شخصیت‌های جدیدی نیز خواهیم بود. به قول آقای یوکویاما این بازی نسخه آل استار یاکوزا خواهد بود و اکثر شخصیت‌های مهم در آن حضور خواهند داشت.

خبر خوشحال کننده درباره‌ی شخصیت‌ها این است که Takeda Kanryusai را Riki Takeuchi خوشتیپ بازی و صداپیشگی کرده است. پیش از این ایشان را در یاکوزا زیرو دیده بودیم. همچنین Ito Kashitaro را Hitoshi Ozawa خوش صدا بازی کرده است و در نهایت Takechi Hanpeita توسط Hideo Nakano به تصویر کشیده شده است. در خلال مراسم شاهد حضور این ۳ عزیز روی استیج و صحبت‌های جالب درباره‌ی فرانچایز یاکوزا بودیم.

نکته‌ای که وجود دارد این است که فرانچایز یاکوزا توسط سگا ریبرند شده است. یعنی به جای Yakuza زین پس بازی‌ها Like a Dragon نامیده خواهند شد. بدین ترتیب نام این بازی Like a Dragon: Ishin است. دلیل این تغییر هم این است که بازی‌های جدید از جهان یاکوزا فاصله گرفته‌اند و به عنوان مثال یاکوزا 7 که Yakuza: Like a Dragon نامیده می‌شود، عناصر یاکوزایی کمی را در بر داشت. در نتیجه این تصمیم اتخاذ شده است. از طرفی نام این فرانچایز در ژاپن Ryu Ga Gotoku بوده که به معنای همان Like a Dragon است. اسم استودیو نیز از این همین نام نشأت گرفته. در هر حال این تغییر برای یک فرانچایز تثبيت شده خیلی عجیب است.

بازی Like a Dragon: Ishin را می‌توانید در تاریخ ۲ اسفند ماه روی پلتفرم‌های PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, Xbox One و PC تجربه کنید.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی Yakuza: Like a Dragon 

Like a Dragon 8

در ادامه بازی یاکوزا 8 یا Like a Dragon 8 معرفی شد. این بازی داستان ایچیبان کاسوگا از نسخه قبلی را دنبال می‌کند و در کمال تعجب شاهد حضور مجدد شخصیت محبوب طرفداران و نماد یاکوزا یعنی Kazuma Kiryu نیز هستیم. این بازی بزرگترین تجربه Yakuza / Like a Dragon را ارائه خواهد داد و قرار است اوایل ۲۰۲۴ عرضه شود.

برای صحبت در خصوص این بازی Kazuhiro Nakaya که Ichiban Kasuga را ایفای نقش می‌کند و Takaya Kuroda که Kazuma Kiryu را به تصویر می‌کشد روی صحنه آمدند.

بازی Like a Dragon 8 قرار است برای پلتفرم‌های PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, Xbox One و PC عرضه شود. سبک گیم پلی نیز به مانند نسخه هفتم نقش‌آفرینی نوبتی است. متاسفانه اطلاعات دیگری ارائه نشد.

نوشتار مرتبط:  مقایسه‌ی ویدئویی Yakuza Like A Dragon؛ PS5 در برابر Xbox Series X/S 

Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name

چه بلایی سر کازوما در حد فاصل Yakuza 6 و Yakuza: Like a Dragon آمد؟ این بازی قرار است این پرسش را پاسخ دهد.

بازی Like a Dragon Gaiden: The Man Who Erased His Name قرار است خلأ داستانی را پر کند. یک تجربه نسبتاََ کوتاه که حدوداً نصف بازی‌های اصلی یاکوزا به طول خواهد انجامید. ولی کماکان قابلیت گشت و گذار و تجربه مراحل فرعی را خواهید داشت. این بازی را در سال ۲۰۲۳ روی PlayStation 5, Xbox Series, PlayStation 4, Xbox One یا PC تجربه کنید.

دوستان این بود RGG Summit 2022، یک نمایش فوق العاده و دوست داشتنی برای طرفداران مجموعه. متأسفانه خبری از نسخه جدید Judgment یا آن بازی کاملاً جدید، مرموز و ناشناخته استودیو RGG نبود. ولی نمایش به قدری جذاب بود که جای گله وجود ندارد. همچنین خوشبختانه مشکل حقوقی مجموعه Judgment حل شده و اکنون کاربران کامپیوتر می‌توانند از این بازی‌های جذاب لذت ببرند.

نظرتان چیست؟ برای تجربه بازی‌های جدید یاکوزا یا همان Like a Dragon مشتاق هستید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها