سونی و مایکروسافت به اسم حقوق بشر ولی بر علیه بشر

سونی و مایکروسافت به اسم حقوق بشر ولی بر علیه بشر

به گزارش ساویس‌گیم، در روزهای اخیر که درگیری روسیه با اوکراین نقل محافل و ضریب داده شده است، شاهد اعمال سلیقه در حوزه‌های مختلف بوده‌ایم. ورزش و هنر که زمانی ادعا می‌شد از سیاست جدا هستند به یک‌باره جولانگاه بازی‌های کثیف سیاسی شده‌اند.

شرکت‌های بازی‌سازی یکی پس از دیگری با این ادعا که قصد حمایت از اوکراین را دارند مردم روسیه و روسیه‌ی سفید را تحریم کرده‌اند. از سونی و مایکروسافت و نینتندو گرفته تا شرکت‌های ریز و درشت دیگر، همگی در اقدامی سیاسی مردم روسیه را تحریم، دسترسی آن‌ها را مسدود و پول موجود در حساب‌های آن‌ها را به سرقت بردند.

البته که ما ایرانیان با این رفتارهای نژادپرستانه‌ و ضدبشری ناآشنا نیستیم، و طبیعی است که با روس‌ها همذات‌پنداری کنیم. مردم ما نیز سال‌هاست به ناحق تحریم شده‌اند و حقشان توسط جوامع بین‌المللی پایمال شده است.

سونی و مایکروسافت به اسم حقوق بشر ولی بر علیه بشر

جالب است که این اقدامات غيراخلاقی و سیاسی به نام حمایت از حقوق بشر صورت می‌گیرد! حقوق بشر بر علیه بشر!؟ جالب است که شرکت‌های بازی‌سازی کشورهایی همچون عربستان، کشورک جعلی اسرائیل و غیره را تحریم نمی‌کنند! شاید مردم یمن و فلسطین جزو بشر نیستند؟ این رفتارهای دوگانه و نژادپرستانه‌ خون هر آزاده و فرد با وجدانی را به جوش می‌آورد.

بالأخره ما نفهمیدیم ورزش و هنر از سیاست جداست یا خیر؟ اگر جداست پس این تحریم‌های غيراخلاقی بر علیه بازی‌بازان روسی چیست؟ چنانچه اقدام صورت گرفته بشردوستانه است چرا از مردمی که سال‌هاست تحت ظلم قرار گرفته‌اند حمایت نمی‌شود؟ اگر رفتار شرکت‌های بی هویت سلیقه‌ای و نژادپرستانه‌ نیست، پس چرا هنگامی که IGN از مردم فلسطین حمایت کرد، این رسانه را مجبور به عذرخواهی کردند!؟

جنگ روسیه و اوکراین

حرف ما این است، هنر را با سیاست آلوده نکنید. اگر ادعای حمایت از حقوق بشر را دارید تبعیض قائل نشوید و نژادپرستانه‌ رفتار نکنید. نظر شما در این خصوص چیست؟ این رفتارهای سیاسی و ضداخلاقی چه معنی می‌دهد؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها