بازی Nightingale چه تأثیری از عناوین سابق BioWare گرفته است

بازی Nightingale چه تأثیری از عناوین سابق BioWare گرفته است

بازی Nightingale توسط سازندگان سابق Mass Effect و Dragon Age در حال ساخت است. در این مقاله به معرفی این بازی جذاب خواهیم پرداخت. سکاندار بازی Nightingale جناب Aaryn Flynn می‌باشد که روی عناوین قبلی BioWare کار کرده است. ایشان در خصوص بازی اکشن-ماجراجویی Nightingale و منابع الهام آن سخن گفته‌اند. منابعی از جمله Mass Effect، Dragon Age و Anthem. در نگاه نخست هیچ نقطه اشتراکی بین این بازی و عناوين نامبرده به چشم نمی‌خورد. جناب Flynn در این خصوص توضیح می‌دهند:

نوشتار مرتبط:  حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Mass Effect Legendary Edition 

بازی Nightingale چه تأثیری از Mass Effect و Dragon Age گرفته است

در ظاهر به نظر نمی‌رسد که Nightingale نقطه اشتراکی با Mass Effect، Dragon Age و سایر عناوین BioWare داشته باشد. فضاسازی، مکانیک اصلی و سبک این عناوین با هم متفاوت است. و با این حجم از تفاوت سخت است بفهمیم جناب Flynn و Inflexion Games دقيقاً از چه چیزی الهام گرفته‌اند. با این حال سازندگان چند نکته را در این خصوص ارائه کرده‌اند.

نخست این‌که بازی‌های BioWare به داستان سرایی شناخته می‌شوند. 3گانه‌ی مس افکت یک ادیسه‌ی فضایی است که ما در آن داستان فرمانده شپرد و مواجه با تهدید ریپرها را پی می‌گیریم. آنتم هم علیرغم تلاش استودیو برای ورود به بازار بازی‌های چندنفره‌، ولی در نهایت کاملاً داستان‌محور بود. و در نهایت دراگون ایج که کلاس درس داستان سرایی و خلق بازی‌های فانتزی با پس‌زمینه‌ی عمیق است. با این‌که Nightingale ساختار مشابهی ندارد، ولی Flynn اصرار می‌کند که تمرکز اصلی بازی روی جهان‌سازی و خلق یک پس‌زمینه‌ی عمیق است.

بازی Nightingale چه تأثیری از عناوین سابق BioWare گرفته است

همچنین سیستم شرافت به کار رفته در مس افکت تا حدودی در Nightingale پیاده‌سازی شده است. البته سازندگان این سیستم را کپی نکرده‌اند. به عنوان مثال تأثیرات اعمال شما بر شخصیت‌ها و جهان بازی قابل توجه است. و بازی پر شده است از گزینه‌های مختلف و گزینه‌های متفاوت برای پیشروی.

همچنین بازی Nightingale علیرغم گستردگی دارای مکان‌های منحصر به فرد است که شخصیت خود را دارند. به عنوان مثال شهر Nightingale درست به عنوان آخرین پناهگاه بشریت شناخته می‌شود. به مانند نورماندی یا سیتادل در مس افکت که ارزش داستانی شگرفی داشتند.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام بازی‌های Xbox Series X که به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند 

بازی Nightingale چه تأثیری از عناوین سابق BioWare گرفته است

در حال حاضر از Nightingale چه می‌دانیم

سازندگان نیم نگاهی از جهان Nightingale را به ما نشان داده‌اند. بازی تا حدودی شبیه بازی New World است. ولی یک بازی با عناصر ساخت و ساز و بقا در عصر ویکتوریایی می‌باشد. شبکه‌ی پورتال‌ها در جهان بازی از بین رفته است و بازی‌بازان می‌بایست برای گشت و گذار در جهان جادویی و اسرار آمیز Nightingale راه و رسم بقا را بیاموزند.

شهر سحرانگیز Nightingale یک منطقه‌ی اشتراکی به مانند Skyhold در Dragon Age: Inquisition را محیا ساخته است. مبارزات بازی به شکل اول شخص می‌باشند و از دیگر عناصر آن می‌توان به ساخت و ساز و مدیریت منابع اشاره کرد. جهان وحشی بازی خالی از سکنه است و شخصیت‌های غیر قابل بازی در گوشه و کنار آن برای اعطای مأموریت و مراحل داستانی پخش شده‌اند. بازی تنوع بالایی در زمینه‌ی دشمنان و مناطق قابل گشت و گذار دارد. از دشمنان بزرگ و غول‌آسا گرفته تا موجودات کوچک، از مناطق کویری و باتلاقی گرفته تا جنگل‌های انبوه و کوهستان‌های برفی. شما می‌بایست در مناطق گوناگون اجتماع خودتان را شکل دهید و وسایل مورد نیاز برای بقا را گردآوری کنید.

بازی Nightingale در ادامه‌ی سال 2022 برای PC عرضه خواهد شد. نظر شما در خصوص این بازی چیست؟ امیدی به موفقیت آن دارید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها