کاربرد NFT و بلاک‌چین در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی چیست؟

کاربرد NFT و بلاک‌چین در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی چیست؟

بلاک‌چین و NFT امروزه حسابی بر سر زبان‌ها افتاده‌اند. پای این اصطلاحات به هنرصنعت بازی‌های ویدئویی هم باز شده است و شرکت‌های ریز و درشت در پی به‌کارگیری آن‌ها هستند. در ادامه توضیح مختصری درباره‌ی این مضامین خواهیم داد و به شما خواهیم گفت که کاربرد NFT و بلاک‌چین در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی چیست؟

نوشتار مرتبط:  یوبیسافت سیاست‌های NFT محور و مبتنی بر بلاک‌چین را ادامه خواهد داد 

بلاک‌چین چیست؟

بلاک‌چین چیست؟

بلاک‌چین یک شیوه‌ای برای ذخیره‌ی اطلاعات به حساب می‌آید. بزرگ‌ترین رمزارزها مانند بیت‌ کوین و اتریوم از فناوری بلاک‌چین برای رمزنگاری استفاده می‌کنند. زنجیره‌ی بلوکی سیستمی برای ثبت و ضبط داده‌هاست. این داده‌ها می‌توانند برای نمونه تراکنش‌های بانکی باشند یا اسناد مالکیت، قرارها، پیام‌های شخصی یا دیگر اطلاعات. ویژگی زنجیره‌ی بلوکی (بلاک‌چین) این است که کار ذخیره‌ی این داده‌ها بدون وجود یک مدیر و صاحب‌اختیار مرکزی امکان‌پذیر است و نمی‌توان با تخریب یک نقطه‌ی مرکزی داده‌های ذخیره‌شده را تحریف یا نابود کرد. معروف‌ترین کاربرد زنجیره‌ی بلوکی همان‌طور که بالاتر اشاره کردیم رمز ارز بیت‌کوین است.

نوشتار مرتبط:  استیم تمام بازی‌هایی که با رمزارز و NFT سروکار دارند را ممنوع کرد 

NFT چیست؟

NFT چیست؟

NFT یا توکن غیر قابل معاوضه (Non-Fungible Token) نوعی خاص از توکن‌های رمزنگاری است که با استفاده از فناوری بلاک‌چین گونه‌ای دارایی دیجیتال ایجاد می‌کند که قابل تکثیر نیست. Non-Fungible Token که به اختصار به آن NFT می‌گویند. در متون فارسی به توکن غیرقابل تعویض، توکن غیرمثلی (یعنی مثل و مانندی ندارد) و توکن غیرقابل معاوضه ترجمه شده است. NFT یک توکن منحصربه فرد بوده و با هیچ چیز دیگری قابل تعویض، تکثیر و معاوضه نیست.

نوشتار مرتبط:  رمز ارز Chia Coin بیش از یک میلیون ترابایت فضا را اشغال کرده است! 

کاربرد NFT و بلاک‌چین در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی چیست؟

کاربرد NFT و بلاک‌چین در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی چیست؟

به واسطه‌ی NFT شما می‌توانید مالکان تغییرناپذیر آیتم‌های داخل بازی و سایر سرمایه‌های یکتا باشید و از آن‌ها پول نیز کسب کنید. به عنوان مثال اسکین‌ها یا شخصیت‌های به خصوصی که صرفاً متعلق به شما هستند و سایر بازی‌بازان قابلیت دسترسی به آن‌ها را ندارند. و یا این‌که در بازی‌هایی که قابلیت ساخت و ساز دارند، شما می‌توانید سازه یا محیط مجازی مخصوص به خودتان را بسازید و آن را به فروش برسانید. نکته‌ای که این سازه‌ها، اسکین‌ها یا موارد دیگر را متمایز می‌کنند غیر قابل تکثیر بودن و یکتا بودن آن‌هاست و صرفاً مالک آن NFT می‌تواند آن را به فروش برساند و به شخص دیگری منتقل کند.

نظر شما در خصوص فناوری NFT و کاربرد آن در هنرصنعت چیست؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها