نقد و بررسی بازی Yakuza 3 Remastered

نقد و بررسی بازی Yakuza 3 Remastered

یک سال از جنگ داخلی یاکوزا در مناطق کانتو و کانسای ژاپن گذشته است. Kazuma Kiryu و دختر خوانده‌اش Haruka Sawamura خیابان‌های کاماروچو را پشت سر گذاشته و به جزیره‌ی اوکیناوا نقل مکان کرده‌اند. یاکوزای کارکشته اکنون مسؤل یتیم خانه‌ی Morning Glory شده است. اما افسوس که گذشته‌ی او باز هم یقه‌اش را می‌گیرد و حال یتیم خانه و بچه‌های معصوم در معرض خطر قرار گرفته‌اند. طبق معمول یک سر ماجرا به Tojo clan مربوط می‌شود، و اما سر دوم آن به سیاسیون و دولت ژاپن وصل است!

یاکوزا 3 داستان پیچیده و در همی دارد. بازی دنباله‌ی مستقیم شماره‌ی پیشین است و خط روایی قهرمان ما Kazuma Kiryu پس از اتفاقات یاکوزا 2 و پایان تکان دهنده‌اش را پی می‌گیرد. در ادامه به ویژگی‌های Yakuza 3 Remastered می‌پردازیم تا طرفداران قدیمی و عزیزانی که پس از یاکوزا زیرو و کیوامی با این سری آشنا شده‌اند، دید بهتری نسبت به آن داشته باشند.

نقد و بررسی بازی Yakuza 3 Remastered یاکوزا 3

نکته‌ای که در همین ابتدا باید به آن توجه کنید این است که Yakuza 3 Remastered به مانند Yakuza Kiwami و Kiwami 2 یک بازسازی نیست. تفاوت اصلی بازی صرف نظر از اینکه روی چه پلتفرم نسل هشتم یا نهمی به تجربه‌ی آن می‌پردازید، وضوح تصویر 1080p و نرخ فریم 60 است. از لحاظ گرافیکی نیز سازندگان تا حدودی بهینه‌سازی‌هایی را انجام داده‌اند، اما فراموش نکنید که این بازی محصول سال 2009 برای کنسول قدرتمند PS3 است.

علیرغم شایستگی‌های بازی در نسل هفتم، و بهبود کیفیت آن برای نسل هشتم، شما به وضوح تفاوت نسل‌ها را لمس خواهید کرد. توجه بفرمائید که این نسخه صرفاً ریمستر است؛ پس گرافیک آن را با شاهکار Yakuza Kiwami 2 مقایسه نکنید. چرا که با Yakuza 3 Remastered طرف هستیم نه Yakuza Kiwami 3. این موضوع در ابتدا کمی توی ذوق می‌زند ولی قابل اغماض است.

نکته‌ی دیگری که باید به آن توجه بفرمائید این است که موتور بازی‌سازی Yakuza 3 Remastered با Yakuza 0 متفاوت است، در نتیجه انتظار کیفیت یاکوزا زیرو را چه از لحاظ گیم پلی و چه از لحاظ گرافیکی از ریمستر یاکوزا 3 نداشته باشید. اگر بتوانید ساعت‌های اولیه‌ی بازی را تحمل کنید، شخصاً قول می‌دهم مشکلی با ادامه‌ی کار نداشته باشید. و از آن تا حدودی لذت ببرید.

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Yakuza Kiwami 2

نقد و بررسی بازی Yakuza 3 Remastered

این داستان پر حاشیه

تا پیش از یاکوزا 3، داستان اصلی همیشه حول Kazuma Kiryu و دار و دسته‌ی یاکوزا جریان داشت. اما سازندگان در این نسخه تغییرات ساختاری فراوانی ایجاد کردند. تغییراتی که برخی طرفداران تا کنون Ryu Ga Gotoku Studio را به خاطر آن نبخشیده‌اند. اکنون پس از گذشت سال‌ها شخصاً یاکوزا 3 را نسخه‌ی مهمی قلمداد می‌کنم و برخی طرفداران قدیمی نیز بر این موضوع اتفاق نظر دارند. اما اگر شما از یاکوزا زیرو به بعد طرفدار یاکوزا شده باشید، احتمالاً با تجربه‌ی این نسخه خیلی زود نظرتان بر خواهد گشت!

اشتباه نکنید، یاکوزا 3 بازی بدی نیست. ولی بدترین بازی در فرانچایز یاکوزاست. یا شاید بهتر است بگوییم ضعیف‌ترین آن‌هاست. داستان این بازی وقایع یک سال پس از درگیری‌های Tojo clan و Omi Alliance که قوی‌ترین گروه‌های یاکوزایی ژاپن هستند را تعریف می‌کند. درگیری بزرگی که نزدیک بود به فاجعه‌ای بزرگ ختم شود ولی Kazuma Kiryu مانع آن شد. و حال او به همراه دختر خوانده‌اش به یتیم خانه‌ی Morning Glory نقل مکان کرده‌اند.

یاکوزا 3 برای ps4

داستان از جنگ داخلی یاکوزاها به نگهداری از کودکان یتیم در سواحل زیبای اوکیناوا تغییر فضا داده است. در حقیقت سازندگان قصد دارند به ما بگویند که کازوما از جهان یاکوزا و مشکلات ابدی آن اشباع شده است و می‌خواهد باقی عمر خود را به نگهداری از کودکان یتیم بپردازد. همان‌گونه که خودش هم زمانی یکی از آن‌ها بود. تا همین جای کار او دوستان زیادی را از دست داده است و کشش هدایت Tojo clan را ندارد.

بخش اعظم داستان Yakuza 3 به یتیم خانه‌ی Morning Glory و شخصیت‌های مرتبط به آن مربوط می‌شود. شما می‌بایست به امور کودکان نیز رسیدگی کنید و مشکلات آن‌ها را برطرف نمائید. شاید این بخش‌ها کسل کننده به نظر آیند ولی سازندگان تمام تلاش خود را در پیاده‌سازی آن‌ها به خرج داده‌اند.

در ادامه ما شاهد تغییر ضرباهنگ داستان خواهیم بود. Kazuma Kiryu پیراهن گل منگلی را کنار گذاشته و باری دیگر کت و شلوار یک دست خود را خواهد پوشید. ما نظاره‌گر داستان یاکوزایی و حماسی که نماد فرانچایز محبوب یاکوزاست می‌شویم، ولی کمی برای این کار دیر شده است!

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Yakuza Kiwami

ریمستر یاکوزا 3

گیم پلی در گذر زمان

گیم پلی فرانچایز یاکوزا از Yakuza 0 به بعد پیشرفت قابل توجهی کرد. شماره‌های بعدی نیز این پیشرفت را گسترش دادند. اما Yakuza 3 Remastered از همان گیم پلی نسخه‌ی اصلی استفاده می‌کند. که البته چیز بدی نیست.

گیم پلی یاکوزا 3 برای عاشقان Beat em Up کاملاََ آشنا و لذت‌بخش است. البته در این بین برخی مشکلات جزئی هم وجود دارند که خیلی جدی نیستند. به عنوان مثال مبارزات بازی احتمالاً کمی برای تازه‌واردان سخت باشند. شما در بازی با دشمنان سرسختی طرف خواهید بود که شکست دادنشان طاقت فرساست.

نکته‌ی دیگر در خصوص گیم پلی بازی حرکت خشک شخصیت‌ها و روان نبودن انیمشین‌هاست. همچنین این‌که ارتقاء و باز کردن فنون جدید برای تازه‌واردان کمی پیچیده و تنوع حرکات و فنون نیز به نسبت بازی‌های پیشین اندک است. در کل مبارزات در یاکوزا 3 به جذابیت و روانی بازی‌های پیشین نیست.

نقد و بررسی بازی Yakuza 3 Remastered یاکوزا 3 ریمستر

اما زیاد نگران نباشید. علیرغم داستان نسبتاََ ضعیف و گیم پلی صیقل نخورده، هنوز با یک بازی یاکوزایی طرف هستیم. مینی گیم‌ها و مأموریت‌های فرعی جذاب در این نسخه هم وجود دارند و شما را تنها نخواهند گذاشت.

در پایان باید گفت که Yakuza 3 Remastered عنوان شایسته‌ای است. با ریمستر خوبی طرف هستیم. ولی متأسفانه یاکوزا 3 ضعیف‌ترین نسخه در این فرانچایز است و این ریمستر هم این حقیقت را عوض نمی‌کند. با این حال تجربه‌ی این بازی برای درک بهتر داستان مجموعه و شخصیت اصلی واجب است. ولو اینکه با روی دیگر و کم‌تر جذاب Kazuma Kiryu طرف باشیم.

امتیاز ساویس‌گیم: 8 از 10

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Yakuza 0

گورو ماجیما یاکوزا 3

FINAL VERDICT

In the end, Yakuza 3 Remastered is a worthy title. We are experiencing a good remaster. Unfortunately, the Yakuza 3 is the weakest game in the franchise, and this remaster does not change that. However, the experience of this game is necessary to better understand the story of the series and the main character. Even if we must endure a less attractive Kazuma Kiryu

SavisGame Score: 8 out of 10

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها