چرا داستان The Last of Us Part 2 سطحی است

چرا داستان The Last of Us Part 2 سطحی است

داستان TLOU2 برای خیلی‌ها به شدت نا امید کننده است. چرا که روایت کلی آن بسیار عجولانه و نابخردانه می‌باشد. و این موضوع در مقاطعی از بازی کاملاََ به چشم می‌آید. در حقیقت نیازی نیست که حتماً یک کارشناس و متخصص در این زمینه باشید تا ضعف داستانی این بازی را متوجه شوید. اما چرا داستان The Last of Us Part 2 سطحی است؟ در ادامه توضیح خواهم داد.

هشدار افشای داستان The Last of Us Part 2

با توجه به داستان شاهکار و روایت جذاب The Last of Us طرفداران زیادی از سطحی بودن و تک بعدی شدن داستان The Last of Us Part 2 شوکه شدند. شکی در این نیست که موضوع اساسی که منجر به واکنش‌های بحث‌برانگیز نسبت به این بازی شد داستان و روایت آن بود.

چرا داستان The Last of Us Part 2 سطحی است الی و ابی

الی و ابی خواهران غریب!

از یک طرف بازی قصد داشت یک روایت موازی بین الی و اَبی را ترتیب دهد ولی شیوه‌ای که اتخاذ کرده بودند خیلی فشل و ابتدایی بود. در حقیقت سازندگان قصد داشتند با این نوع رویکرد خشونت را تقبیح کنند و در پایان به مخاطب درس اخلاق دهند!

این‌گونه به نظر می‌رسد که نویسندگان اعجوبه‌ای بازی حتی بدیهیات را هم بلد نیستند و اگر بازی را تجربه کرده باشید احتمالاً از حجم بالای حفره‌های داستانی شوکه خواهید شد. چطور ممکن است عنوانی که به اصطلاح AAA به حساب می‌آید و هزینه‌ی ساخت سرسام‌آوری داشته است چنین داستان ضعیفی را ارائه دهد!

نوشتار مرتبط: 35 حفره‌ی داستانی در The Last of Us Part 2 که نمی‌دانستید

چرا داستان The Last of Us Part 2 سطحی است الی و ابی

چه چیزی داستان The Last of Us Part 2 را غیر قابل تحمل کرده است

آن مسائل شعاری و تبلیغاتی که در مقالات پیشین برشمردیم را که کنار بگذاریم، مورد بعدی که خیلی آزاردهنده است شباهت اغراق‌آمیز شخصیت‌های الی و اَبی است. می‌پرسید چطور؟ در طول بازی سازندگان مدام سعی می‌کنند نشان دهند که این 2 شخصیت خیلی به هم شبیه هستند. اما این شباهت به تصویر کشیده شده به قدری احمقانه است که گویی نویسندگان هیچ تلاشی برای باورپذیر کردن آن نداشته‌اند. و نتیجه‌ی کار خیلی سخیف و عجولانه به نظر می‌رسد.

الی و اَبی هر دو پدر (یا پدرخوانده) خود را از دست داده‌اند. هر دو شخصیت درگیر یک عشق مثلثی شده‌اند، الی با شخصیت کریه‌المنظر و منحرف دینا و جسی، اَبی هم با اوون و مِل. هر دو شخصیت عادت به جمع آوری اشیاء دارند، الی کارت‌های بازی جمع می‌کند و اَبی هم سکه. الی فلش‌بکی به گذشته و گشت و گذار در موزه با جوئل دارد، اَبی هم با اوون آکواریوم گردی می‌کند! نمونه‌ی بارز شور چیزی را درآوردن.

چرا داستان The Last of Us Part 2 سطحی است ابی در حال کشتن دینا

خواهر روحانی ابی!

با این‌که الی شخصیت اصلی بازی است ولی سازندگان بازی‌باز را مجبور می‌کنند کارهای وحشتناکی با او انجام دهد. تا به اصطلاح ذات پلید الی را نشان دهند. در برابر اَبی نیز همین کارها را انجام می‌دهد ولی سازندگان هاله‌ای نورانی دور او می‌کشند و او را قدیس‌وار به تصویر می‌کشند! خب این اگر توهین به شعور مخاطب نیست پس چیست؟

از یک طرف الی را مجبور می‌کنند سگ‌ها را سلاخی کند، از آن طرف اَبی خوش قلب! سگ‌ها را نوازش می‌کند و با آن‌ها بازی می‌کند. از یک طرف الی را مجبور می‌کنند یک زن حامله را بکشد از آن طرف اَبی وقتی می‌فهمد آن دخترک کریه‌المنظر (دینا) حامله است یک نگاه به لیلی می‌اندازد، رگ انسانیتش به یکباره گل می‌کند و از خیر جانش می‌گذرد. سازندگان به خیال خودشان به مخاطب درس اخلاق می‌دهند در حالی که این داستان پوچ و شعارزده فاقد جزئیات و ظرافت لازم است. برای همین است که مخاطب هوشیار داستان را پس می‌زند و نمی‌تواند این حجم از توهین به شعورش را تحمل کند.

چرا داستان The Last of Us Part 2 سطحی است جوئل و تامی

جوئل و تامی از خوبای تگزاس

نکته‌ی دیگر برمی‌گردد به ماجرای جوئل و ماجرای مرگ دلخراش او. از آن‌جایی که قبلاً به تفصیل در این خصوص توضیح داده‌ام دوباره گویی نمی‌کنم. در این خصوص در مقاله‌ی 5 دلیل برای غیرمنطقی بودن داستان The Last of Us Part 2 به خوبی توضیح داده‌ام. فقط این را داشته باشید که سازندگان به ابتدایی‌ترین شکل ممکن برای پیش‌برد داستان تن به خلق یک حفره‌ی داستانی بزرگ می‌زنند و شخصی که بیش از 2 دهه در جهان پساآخرالزمانی دوام آورده و به اصطلاح گرگ باران دیده است را به خنده‌دارترین شکل ممکن حذف می‌کنند.

در پایان باید گفت که داستان The Last of Us Part 2 فوق‌العاده سطحی و عجولانه نگارش شده است. طبیعی است که همچین اثری موجب نا امیدی میلیون‌ها بازی‌باز شود.

دوستان نظرتان در این خصوص چیست؟ دیدگاه شما در خصوص داستان The Last of Us Part 2 چیست؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

3.7 6 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
11 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها