معرفی بهترین بازی‌های ایرانی که ارزش تجربه کردن دارند

معرفی بهترین بازی‌های ایرانی که ارزش تجربه کردن دارند

بازار بازی‌های ایرانی در طول سالیان گذشته با افت محسوسی مواجه شده است. تعداد عناوین بزرگ و شاخص به مراتب کاسته شده است و اکثر سازندگان روی به بازی‌های موبایلی و کوچک آورده‌اند.

البته که بازار موبایل نیز در جای خود از اهمیت بالایی برخوردار است ولی نمی‌شود جذابیت و بزرگی بازار بازی‌های کامپیوتری را نادیده گرفت.

شرکت‌های ایرانی در سالیان نه چندان دور عناوین شاخص و ارزشمندی را تهیه و روانه‌ی بازار کرده‌اند، عناوینی که علیرغم شایستگی متأسفانه زیر سایه‌ی سنگین بازی‌های جهانی قرار گرفتند و مورد بی مهری واقع شدند.

ساویس‌گیم در نظر دارد تعدادی از عناوین شاخص و ارزشمند ایرانی را معرفی کند. باشد که مورد حمایت شما ایران دوستان عزیز واقع شوند و موجبات دلگرمی هنرمندان وطنی را فراهم آورند.

نوشتار مرتبط: حداقل سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی ایرانی سفیر عشق

معرفی بهترین بازی‌های ایرانی که ارزش تجربه کردن دارند

بازی سفیر عشق

بازی رایانه‌ای سفیر عشق یک بازی اکشن Hack and Slash (شمشیری) سوم شخص است. مخاطب در این بازی سیر رخدادهای تاریخی را از منظر شخصیت مهران که جوانی ایرانی است پی می‌گیرد و در روند بیان قصه مهران، به واگویی تابستان گرم کوفه سال شصت و یک هجری پرداخته خواهد شد و بازی‌باز اتفاقات تاریخی از زمان ورود مسلم ابن عقیل (ع) به کوفه و نقش افرادی مانند هانی ابن عروه، مختار ثقفی، نعمان ابن بشیر و… را در یک روند تعاملی درک خواهد کرد.

بازی‌باز در این بازی با استفاده از سلاح‌های متنوع مانند شمشیر، خنجر، سپر و کمان، و همچنین مکانیک‌های مختلف همچون مخفی‌کاری، اسب‌سواری، حل معما و… باید روند مراحل را طی کرده و دشمنان را که شامل چندین دسته (خنجر به دست، شمشیرزن، نیزه و سپر و…) با عملکرد و میزان مقاومت متفاوت هستند را از بین ببرد. بیش از 50 دقیقه صحنهٔ‌ی سینمایی، موسیقی حماسی اختصاصی، همکاری با دوبلورهای نام‌آشنا و همچنین استفاده از ده‌ها هزار انیمیشن دستی و ضبط حرکات از دیگر ویژگی‌های بازی سفیر عشق است.

معرفی بهترین بازی‌های ایرانی که ارزش تجربه کردن دارند

داستان بازی

سفیر عشق روایتی است از مهران ایرانی، یکی از وفادارترین همراهان امام حسن (ع) که پس از خیانت یاران به ایشان سرخورده به ری، شهر آباء و اجدادی‌اش، بازگشته و تلاش می‌کند خود را در روزمره‌ زندگی غرق نماید تا شاید غم این بی وفایی را از یاد ببرد، اما دست تقدیر و ظلم حاکم زمان، او را مجبور به هجرت می‌نماید.

کوفه، که در آن زمان به عنوان پایگاه شیعیان شناخته می‌شود مقصد اوست. حضور سفیر امام حسین (ع) در کوفه جهت صحت سنجی دعوت کوفیان، آغازگر روایتی است که مهران ایرانی بار دیگر شمشیر از نیام بر آورده و برای امام زمانش تا پای جان ایستادگی کند. سفیر عشق تجربه‌ای است متفاوت از عشق، وفاداری و آزادگی.

نوشتار مرتبط: بازعرضه‌ی بازی محبوب شبگرد: طلوع تاریکی؛ سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی

معرفی بهترین بازی‌های ایرانی که ارزش تجربه کردن دارند

بازی شبگرد: طلوع تاریکی

بازی «شبگرد: طلوع تاریکی» در سبک اکشن ماجراجویی و با دوربین سوم شخص و داستانی جذاب طراحی شده‌است. شبگرد داستانی پیچیده و هیجان‌انگیز را روایت می‌کند که به‌همراه موسیقی گیرا، و بهره‌گیری از عناصر مختلف سبک اکشن، تجربهٔ‌ی خوبی را به مخاطب انتقال می‌دهد.

داستان بازی

شهر در تاریکی فرو رفته و تبهکاران و باندهای مواد مخدر در همه جا جولان می‌دهند. تلاش‌های پلیس برای دستگیری و فروپاشی باندهای مواد مخدر به سرانجامی نرسیده و شهر برای رهایی از چنگال این تبهکاران نیاز به یک معجزه دارد. قهرمانی که در مقابل تاریکی بایستد و روشنایی را به شهر برگرداند.

«شبگرد» خود را در میانهٔ این غوغا می‌یابد. مردی که در اثر حادثه‌ای ناگوار حافظه‌اش را به کلی از دست داده و حتی از هویت خود نیز بی‌خبر است. همه چیز برای او مبهم و تاریک است اما برای روشن شدن حقیقت، نور باید بر همه چیز بتابد و این‌گونه است که شبگرد برای یافتن هویت خویش در نبرد با تاریکی قرار می‌گیرد. آیا او همان ناجی‌ست که می‌تواند در این مسیر، عدالت را به شهر بازگرداند؟

معرفی بهترین بازی‌های ایرانی که ارزش تجربه کردن دارند

گیم‌پلی

بازی شبگرد در سبک اکشن ماجراجویی با دوربین سوم شخص طراحی شده و از مکانیک‌های استاندارد این سبک بازی‌ها مثل تیراندازی، سنگر گرفتن و QTE بهره می‌برد. فضای بصری بازی به فضای نوآر نزدیک است و شخصیت‌های مختلفی در بازی وجود دارند که گیمر در روند بازی و مواجهه با شخصیت‌های کلیدی با غولآخرهای مختلفی روبرو می‌شود.

نکته‌ی مهم: بازی شبگرد را به صورت فیزیکی تهیه نفرمائید. چرا که سیستم فعال‌سازی بازی از کار افتاده و قابل فعال‌سازی نیست. تنها نسخه‌ی دیجیتال بازی برای تهیه توصیه می‌شود.

 

معرفی بهترین بازی‌های ایرانی که ارزش تجربه کردن دارند

بازی بردیا

داستان

بازی در زمان آخرین روزهای حکومت هخامنشیان و پادشاهی داریوش سوم و همزمان با حمله‌ی اسکندر مقدونی به ایران جریان دارد. داستان بازی روایتگر اوضاع و احوال دربار هخامنشیان و جنگی سخت و از جان‌گذشتی سردارانی چون آریو برزن و سربازان دلیر سپاه ایران در برابر مقدونیان است. بردیا نوجوانی شجاع و غیرتمند و در جنگاوری خبره است که در جنگ با مقدونیان از کشور دفاع می‌کند. بازی‌باز در این بازی در نقش بردیا حضور دارد.

معرفی بهترین بازی‌های ایرانی که ارزش تجربه کردن دارند

گیم پلی

بازی «بردیا» در سبک اکشن – ماجراجویی با داستان و روایتی تاریخی و جذاب است. بخش عمده‌ای از داستان که بر اساس روایت‌های تاریخی نیز هست به کمک سینماتیک‌ها و قسمت‌های دیگر نیز در گیم‌پلی بازی روایت می‌شود. بازیکن علاوه بر مبارزه با دشمنان با استفاده از سلاح‌های چون شمشیر، سپر، تیروکمان، قلاب‌سنگ و نیرو‌های کمکی ویژه – که البته در طول بازی سطح آن‌ها ارتقاء پیدا می‌کند – با معماهای محیطی نیز چالش خواهد داشت.

معرفی بهترین بازی‌های ایرانی که ارزش تجربه کردن دارند

ویژگی‌های اصلی:

  • داستان تاریخی و جذاب
  • سینماتیک‌های جذاب
  • بهره‌گیری از مبارزه و مکانیک‌های سبک‌ اکشن
  • امکان ارتقای سطح سلاح‌ها با پیشروی در بازی معماهای محیطی جذاب

 

معرفی بهترین بازی‌های ایرانی که ارزش تجربه کردن دارند

بازی کارآگاه علوی

کارآگاه علوی یک بازی ماجراجویی اشاره کلیک سوم شخص است که ماجرای مادام روژان را بازگو می‌کند. مادام روژان زنی انگلیسی تبار است که در شمال تهران در باغی زیبا و بزرگ به نام “باغ خانم روژان” زندگی می‌کند. او یک اشراف‌زاده‌ی انگلیسی است که مورد توجه مقامات ایران قرار داشته و در حکومت ایران جایگاه خاصی دارد‌.

در نیمه شب آذر ۱۳۱۳ اتفاقی می‌افتد که مقامات بلند پایه‌ی حکومتی را شوکه و نگران می‌کند. کارآگاه علوی که در حل معماهای پیچیده و سخت از تبحر خاصی برخوردار است و آوازه‌ی او تا دربار ایران رفته، از سوی مقامات ایران برای کشف ماجرا انتخاب می‌شود.

معرفی بهترین بازی‌های ایرانی که ارزش تجربه کردن دارند

در این بازی شما به عنوان کارآگاه علوی پا به میدان می‌گذارید و در این‌جاست که با گفتگو و حل معماهای پیچیده به کشف ماجرا می‌پردازید و پرده از راز آن برمی‌دارید. شما فقط در نقش کارآگاه علوی ظاهر نمی‌شوید، بلکه دستیار او و شخصیت دیگری را نیز هدایت خواهید کرد. در این بازی شما جنون پیدا کردن سرنخ را دارید، به شمال و جنوب شهر می‌روید و بعضی اوقات حتی به روستای شمال کشور هم می‌روید تا فضای بازی یک‌نواخت نباشد. پتانسیل بازی آن‌چنان است که می‌تواند سنین بالا را هم جذب کند.

 

معرفی بهترین بازی‌های ایرانی که ارزش تجربه کردن دارند

بازی ارتش‌های فرازمینی

زمین ویران شده از جنگ، به ناچار به فراموشی سپرده می‌شود تا سیطره‌ی حیات به مرزهایی فراتر گسترش یافته و منابع انرژی جدید تقدیری دیگر را رقم زند. اما سرنوشت طردشدگان، فرار از نابودی شد. آن‌ها که از ترک زمین بازماندند و زمینیان طردشان کردند، اتحادی تشکیل داده و بقای خود را در تصاحب انرژی قدرت‌ها جستجو می‌کنند. رویای انتقامشان مانع از کهنگی نفرت جنگ می‌شود.

“ارتش‌های فرازمینی” بازی تیراندازی اول شخصی است که در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد و روایتگر جنگ‌های بشریت بر سر بزرگ‌ترین دغدغه‌ی خود خواهد بود‌؛ “انرژی”. شما در نقش جنگجویی پارسیس در بازی پیشروی می‌کنید و مراحل و محیط‌هایی متفاوت از صحرا تا پالایشگاه را تجربه خواهید کرد، در این میان افرادی از گروهتان همراهتان خواهند بود تا شما را در مواجه با دشمنان مختلف هوایی و زمینی یاری رسانند.

در این بازی تلاش شده تا استانداردهای بازی‌های این سبک رعایت شود و محیط‌هایی بدیع و جذاب در کنار گیم‌پلی روان و سریع همراه با روند داستانی درگیر‌کننده عواملی باشند تا ارتش‌های فرازمینی را به عنوان یک بازی موفق ایرانی مطرح کنند.

معرفی بهترین بازی‌های ایرانی که ارزش تجربه کردن دارند

ویژگی‌های بازی:

  • محیط‌ها و مراحل متنوع همراه با گرافیکی چشم‌نواز
  • جلوه‌های بصری جذاب با بهره‌مندی از موتور قدرتمند آنریل
  • نبردهایی کارگردانی شده و نفس‌گیر
  • بخش چند نفره به صورت شبکه محلی همراه با اسلحه و قابلیت‌های مختلف
  • انیمیشن‌های واقع گرایانه و متعدد تولید شده با استفاده از فناوری ضبط حرکات
  • همراه با صدا‌پیشگی پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر و سینما
  • بیش از ۴۰ دقیقه موسیقی اختصاصی گوش‌‌نواز

معرفی بهترین بازی‌های ایرانی که ارزش تجربه کردن دارند

جوایز و افتخارت:

  • برنده غزال زرین بهترین بازی اکشن سال از چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران
  • برنده غزال زرین بهترین دستاورد فنی از چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران
  • نامزد دریافت غزال زرین بهترین بازی سال از چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران
  • نامزد دریافت غزال زرین بهترین دستاورد هنری از چهارمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای تهران
  • کسب عنوان مورد انتظار ترین بازی مستقل سال ۲۰۱۳ از نگاه مخاطبین سایت

 

معرفی بهترین بازی‌های ایرانی که ارزش تجربه کردن دارند

بازی شتاب در شهر 2

داستان

امیر شخصیت اصلی داستان یک راننده‌ی حرفه‌ای است که طی مسابقه‌ای به دلیل سرعت عجیب و غریب یک پراید شگفت زده می‌شود و با امید که در اصل یک نابغه تولید سیستم‌های توربوی موتور ماشین است آشنا می‌شود و قرار می‌شود امیر و نابغه باهم کار کنند. امیر دوستی به نام سعید دارد که شخصیتی طنز دارد و طی ماجرایی توسط افرادی دزدیده می‌شود. امیر به همراه نابغه برای آزادی سعید به یک سری مسابقات خیابانی وارد می‌شوند…

معرفی بهترین بازی‌های ایرانی که ارزش تجربه کردن دارند

گیم پلی

بازی شتاب در شهر ۲ یک بازی ماشین سواری و مسابقات ماشین نقشه باز است که بازی‌باز بازی را با یک ماشین مدل پایین و در نقش یک راننده‌ی مسابقات حرفه‌ای ماشین سواری شروع می‌کند و با انجام مراحل و کسب امتیاز می‌تواند ماشین بهتری خریداری می‌کند.

در این بازی ۲۳ خودروی ایرانی و خارجی قراردارد. بازی شتاب در شهر ۲ جایزه‌ی Runner Up بهترین بازی PC در جشنواره و مسابقه Development Award نمایشگاه TGC که توسط بیش از 20 داور بین‌المللی از کشورهای مختلف و شرکت‌های حرفه‌ای نشر بازی‌های رایانه‌ای داوری شده است را دریافت کرد. این موضوع در کنار دریافت جایزه‌ی بهترین بازی سال ایران در سال ۹۵ و جایزه‌ی بهترین بازی ورزشی ایران و کسب سه غزال زرین از ششمین جشنواره‌ی بازی‌های رایانه‌ای تهران نشان دهنده‌‌ی سطح فنی بالا و کیفیت مناسب بازی دارد.

پیاده‌سازی فیزیک مناسب و شبیه‌سازی شده از خودروهای ایرانی و خارجی تجربه‌ی سرعت و هیجان در فضای مجازی را در اختیار علاقه‌مندان به بازی‌های رایانه‌ای می‌گذارد. این بازی که دارای داستان و گرافیک زیبا و مدرنی هست طی ۵ سال تولید شده است و نه تنها خود بازی، بلکه موتور و سایر ابزارهای ساخت بازی نیز توسط شرکت تولید کننده و در ایران تولید شده است.

معرفی بهترین بازی‌های ایرانی که ارزش تجربه کردن دارند

بازی شامل مراحل متعددی است از جمله مسابقه‌ی سرعت، مسابقات رالی خودرو، فرار، مسابقات پرش، مسابقات سرعت عمل، تعقیب و گریز و… همچنین امکان خرید و فروش و اسپورت کردن خودرو در بازی وجود دارد و بازی‌بازان می‌توانند با پول و امتیازی که از انجام مسابقات و مراحل بازی به دست آورده‌اند خودروی خود را هر طور که دوست دارند تقویت کنند.

این اسپورت هم فقط شامل تغییر ظاهر خودرو نیست بلکه باعث تغییر در قدرت و هندلینگ خودرو نیز می‌شود. یکی از عوامل موفقیت این پروژه، ایده‌ی نو به همراه طراحی مناسب بازی و فیزیک ماشین‌ها می‌باشد چراکه طرفداران بازی‌های ماشین سواری و مسابقات ماشین گیم پلی مناسب را در کنترل مناسب خودرو و امکان انجام حرکات نمایشی از جمله دریفت، پرش، لایی کشیدن و … می‌دانند.

همچنین این بازی توانسته است با به‌دست آوردن دستاوردهای فنی مناسب و موتور بازی‌سازی شخصی گرافیک مناسب و به روز ارائه کند که از بسیاری از بازی‌های دیگر که حتی با موتورهای آماده‌ی خارجی تولید شده‌اند نیز بهتر باشد.

معرفی بهترین بازی‌های ایرانی که ارزش تجربه کردن دارند

کارت‌های مسابقه، امتیاز مهارت رانندگی، دستاوردها و مدال‌ها، کاست‌ها، پاورآپ‌ها، قابلیت‌ها، کوپت‌ها، اشیاء مخفی شهر، لول آپ و خیلی چیزهای جذاب دیگر بازی هستند که با ترکیب و مهندسی مناسبی که دارند تجربه و لذت بی نظیری برای بازی‌باز ایجاد می‌کنند.

برای جذاب‌تر شدن بازی، امتیاز آنلاینی متناسب با مهارت و تلاش بازی‌بازان طراحی شده است و در پایان بازی در سایت بازی به آدرس www.Arvintec.ir ثبت می‌گردد، این موضوع فصل رقابت و مقایسه‌ای آنلاین بین همه‌ی بازی‌بازان و هواداران سری شتاب در شهر ایجاد می‌کند و می‌توانند مهارت بازی خود را در مقایسه با سایرین محک بزنند.

لازم به ذکر است به واسطه‌ی همین دستاوردهای فنی این بازی موفق به کسب جایزه‌ی بهترین دستاورد فنی سال ۹۵ ایران را در حوزه‌‌ی بازی‌های رایانه‌ای کسب کند که پیش‌تر هیچ بازی ماشین سواری و مسابقات ماشین موفق به کسب آن نشده است.

معرفی بهترین بازی‌های ایرانی که ارزش تجربه کردن دارند

امکانات اصلی: گرافیک بازی قابل تنظیم در پنچ حالت “ضعیف”، “معمولی”، “خوب”، “نهایی” و یا “سفارشی” می‌باشد که باعث می‌شود بازی دسته‌ی گسترده‌ای از سیستم‌های کامپیوتری مخاطبان را پوشش دهد. همچنین بازی‌باز می‌تواند بازی را در سه سطح “آسان” ،”متوسط” و “سخت” بازی نماید که این موضوع تقریباً باعث جذابیت بازی برای تمام گروه سنی می‌شود.

گویندگی بازی توسط صدای محبوب و جوان ایرانی جناب آقای منوچهر والی زاده انجام شده است که این موضوع نیز یکی از نقاط قوت بازی فوق می‌باشد. تنوع مراحل بازی زیاد است و به صورت غیر خطی (Sandbox) در شهر قرار گرفته‌اند: سرعت عمل، حمل بار، مسابقات خیابانی، مسابقات قدرت، پرش ارتفاع و …

معرفی بهترین بازی‌های ایرانی که ارزش تجربه کردن دارند

در شهر چند تعمیر گاه و یک گاراژ قراردارد که شما می‌توانید با پول و امتیازی که از مسابقات به‌دست آورده و یا با فروش ماشین فعلیتان، ماشین جدیدی بخرید و یا ماشین فعلی را اسپورت کنید. تخریب پذیری ماشین‌ها و شهر، بزرگی نقشه‌ی بازی (بیش از ۱۰۰ کیلومتر مربع)، نیتروژن، پویا بودن همه چیز حتی اشیاء بزرگ، Achievements، امتیاز کنترل ماشین یا combo، قابلیت ارتقاء بازی‌باز و سایر رانندگان (level up)، هوش مصنوعی مناسب عابرین و سایر ماشین‌ها و ویژگی‌های فنی دیگری در این بازی به شکل بسیار مناسبی پیاده سازی شده و از نقاط قوت بازی به حساب می‌آیند.

شما کدامیک از این عناوین را تجربه کرده‌اید و نظرتان چیست؟ بازی دیگری هست که قصد پیشنهاد کردن آن را داشته باشید؟

 

3.6 8 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
8 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها