8 نکته‌ی جالب درباره‌ی The Witcher 3 که نمی‌دانستید

8 نکته‌ی جالب درباره‌ی The Witcher 3 که نمی‌دانستید

هشدار افشای داستان بازی The Witcher 3

بازی The Witcher 3 یک جهان وسیع و غنی را به بازی دوستان هدیه می‌دهد. CD Projekt RED با دقتی مثال زدنی یک جهان شگفت‌انگیز را خلق کرده است که شخصیت‌های فوق‌العاده باورپذیری دارد. جزئیات داستانی این نقش‌آفرینی دلچسب به قدری عمیق است که برای درک آن‌ها نیاز است دوباره و چند باره به جهان خیال‌انگیز ویچر سر بزنید.

همانند هر داستان خوب دیگری، The Witcher 3 نیز پر است از نکات جذابی که فقط در صورت تجربه‌ی مجدد قادر به درک آن‌ها هستید.

 

شخصیت Uma همان Avallac’h است

هدف اصلی در دو سوم ابتدایی بازی The Witcher 3 یافتن Ciri است. در طول این ماجراجویی‌ها چندین بار به گرالت اشاره می‌شود که سیری با یک الف مرموز همسفر است. و این در حالی است که قبل دریافتن مکان سیری، گرالت با موجود عجیبی به نام Uma روبه‌رو می‌شود.

هویت Uma تا مدت‌ها بر گرالت پوشیده است. اما پس از مطلع شدن از سرنوشت سیری و دریافتن این موضوع که Avallac’h تحت تأثیر جادوی سنگینی بوده است، بازی‌باز به یاد Uma می‌افتد.

 

شخصیت Eredin دشمن ضعیفی است

بازی The Witcher 3 در بردارنده‌ی تیم قدرتمندی از دشمنان است. گرالت با دشمنان متنوعی روبه‌رو می‌شود از Crones of Crookback Bog گرفته تا Emperor Emhyr و King Radovid V. گرالت با افراد قدرتمندی مبارزه می‌کند.

اما خیلی جالب است که وقتی بازی‌باز به پایان The Witcher 3 می‌رسد و با Eredin روبه‌رو می‌شود، با دشمنی ضعیف مواجه می‌شود. به نوعی این دشمن از قبلی‌ها بسیار کم دردسرتر و بی‌آزارتر است. گرالت پیش از این دشمنان سرسخت‌تری را از پیش روی برداشته بود. بنابراین این موضوع اندکی توی ذوق می‌زند. در حقیقت حتی Imlerith ژنرال Wild Hunt هم شخصیت پردازی بهتر و مبارزه‌ی هیجان‌انگیزتری را از پادشاه Wild Hunt ارائه می‌دهد.

 

8 نکته‌ی جالب درباره‌ی The Witcher 3 که نمی‌دانستید

مسیر رسیدن به سیری فوق‌العاده طولانی و عذاب‌آور است

در طول مجموعه‌ی ویچر بازی‌باز مشتاق با ملاقات ینیفر می‌شود. چرا که پیش از آن تریس، زولتان و دیگر شخصیت‌ها بارها به او اشاره کرده بودند. گرالت در همان 2 ساعت ابتدایی The Witcher 3 به ینیفر می‌رسد. و یک مأموریت برای پیدا کردن سیری به دست می‌آورد.

برای پیدا کردن سیری اما باید بیش از نیمی از داستان را تحمل کنید. بدون شک بازی‌بازانی که قبلاً The Witcher 3 را تجربه کرده باشند در دور دوم متوجه طولانی بودن مسیر رسیدن به سیری خواهند شد. و از آن‌جایی که لحظات گرالت با سیری فوق‌العاده دلچسب است این انتظار فوق‌العاده سخت‌تر خواهد شد.

 

ملاقات با Tree Spirit قبل از The Crones Quest

یکی از بدنام‌ترین خط‌های داستانی در The Witcher 3 به کرون‌ها تعلق دارد. این موجودات چندش‌آور به گرالت می‌گویند که باید مادرشان یعنی Tree Spirit را بکشد. البته بازی‌باز می‌تواند به جای این کار روح آن را آزاد کند ولی در اینصورت خط داستانی Bloody Baron با چرخش غیر قابل بازگشتی مواجه خواهد شد.

اگر بازی‌باز Tree Spirit را بکشد، کرون‌ها یتیم Crookback Bog را خواهند کشت و بارون و آنا زنده خواهند ماند. اگر بازی‌باز Tree Spirit را آزاد کند، آن‌وقت کرون‌ها آنا را نفرین خواهند کرد و آنا و بارون هر دو خواهند مرد. اما یک راه مخفی هم هست، اگر بازی‌باز قبل از پرداختن به خط داستانی کرون‌ها با Tree Spirit ملاقات کند و او را آزاد سازد. در آن صورت کرون‌ها یتیم را خواهند کشت اما آنا و بارون هر دو زنده خواهند ماند. یعنی هم Tree Spirit را آزاد کرده‌اید و هم آنا و بارون را نجات داده‌اید.

 

8 نکته‌ی جالب درباره‌ی The Witcher 3 که نمی‌دانستید

حرکت انگشتان گرالت هنگام استفاده از افسون

یکی از قابلیت‌های گرالت در The Witcher 3 که در شماره‌های قبلی هم البته وجود داشت، استفاده از افسون یا همان وردهای جادویی می‌باشد. چه هدف شما کنترل ذهن، به آتش کشیدن و چه سپر باشد، افسونگری و ویچر جزئی جدایی‌ناپذیر به شمار می‌روند.

با وجود این‌که این افسون‌ها مستقیماََ برگرفته از کتاب مجموعه هستند، با این حال CD Projekt RED یک سری جزئیات شگفت‌انگیز هم به آن‌ها اضافه کرده است. اگر بازی‌باز هنگام استفاده از این افسون‌ها به دستان گرالت نگاهی بیاندازد متوجه حرکات منحصر به فرد برای هر افسون می‌شود. به این می‌گویند توجه به جزئیات!

 

8 نکته‌ی جالب درباره‌ی The Witcher 3 که نمی‌دانستید

اکسیرها و مسمومیت‌ها

بازی The Witcher 3 جزئیات و مکانیک‌های زیادی دارد که بازی‌بازان جدید احتمالاً در دور اول به سرعت از آن‌ها گذر کنند. یکی از این مکانیک‌ها هم کیمیاگری و اکسیرسازی است. بازی‌بازان احتمالاً در ابتدا از آن‌ها استفاده کنند و در ادامه با پیشرفت در بازی آن‌ها را به فراموشی بسپارند.

اما در دورهای بعدی و یا مراحل جانبی احتمالاً بازی‌بازان به استفاده از آن‌ها نیاز پیدا کنند، خصوصاً در مواجه با دشمنان سخت جان. اما نباید در استفاده‌ی از آن‌ها زیاده‌روی کرد. چرا که بخاطر داشتن مسمویت بالا ممکن است مغز گرالت را متلاشی سازند.

 

8 نکته‌ی جالب درباره‌ی The Witcher 3 که نمی‌دانستید

Aldert Geert نگون‌بخت

یکی از دوست داشتنی‌ترین مینی گیم‌‌های بازی The Witcher 3 چیزی نیست جز Gwent. محبوبیت این بخش به قدری بالا رفت که CD Projekt RED یک بازی جداگانه را برای این منظور عرضه کرد. با توجه به اعتیادآور بودن این بازی و لذت‌بخش بودن آن، احتمالاً خیلی از بازی‌بازان آن شخصی که نحوه‌ی چگونه بازی کردن را به آن‌ها یاد داد، فراموش کردند.

گرالت در جریان جستجو و تحقیق درباره‌ی ینیفر با Aldert Geert هم صحبت شد. و همین شخص در ادامه قوانین بازی Gwent را به گرالت آموخت. با وجود این‌که Aldert Geert به نظر شخص خوبی به نظر می‌رسید اما عاقبت تلخی نصیبش شد. چرا که در ادامه ما او را آویزان از Hanged Man’s Tree یافتیم.

 

8 نکته‌ی جالب درباره‌ی The Witcher 3 که نمی‌دانستید

نجات Tomira

در همان اوایل بازی The Witcher 3 بازی‌باز با گیاه‌شناسی به نام Tomira روبه‌رو می‌شود. او در صورتی که گرالت با کمک کردن و شکست هیولاها موافقت کند، پاداشی به او می‌دهد. با وجود این‌که Tomira به نظر مهربان می‌آید و با گرالت رابطه‌ی خوبی دارد، اما تحت تعقیب قرار دارد و جانش در خطر است.

پادشاه Radovid به شکارچیان خود فرمان می‌دهد که جادوگران، کیمیاگران و گیاه‌شناسان را از میان بردارند. اگر بازی‌باز Radovid را به قتل نرساند و اجازه‌ی پیروز شدن Redania در جنگ را ندهد، Tomira عاقبت شکار خواهد شد. البته بازی‌بازان می‌توانند او را از دست شکارچیان Radovid نجات دهند اگر پس از پایان داستان اصلی به White Orchard سری بزنند.

خب دوستان این هم از 8 نکته‌ی جذاب The Witcher 3، امیدوارم از خواندن مقاله لذت برده باشید. متوجه کدام یک از این موارد شده بودید و کدام مورد دیگر را دوست دارید اضافه کنید؟

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها