30 بازی داستان‌محور PS4 که باید تجربه کنید؛ قسمت سوم

30 بازی داستان‌محور PS4 که باید تجربه کنید؛ قسمت سوم

(به قلم رضا چشمی)

در دو بخش قبلی مقاله ۲۰ بازی برتر داستان محور کنسول PS4 را بررسی کردیم. حال نوبت به بخش آخر مقاله و بررسی ۱۰ بازی برتر است. با ما همراه باشید. قسمت اول را از اینجا و قسمت دوم را از اینجا مطالعه بفرمائید.

 

PS4 HELLBLADE
۱۰. Hellblade: Senua’s Sacrifice

ناشر: Ninja Theory / توسعه دهنده:Ninja Theory/سال انتشار: ۲۰۱۷

داستان بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice در خصوص مسائل مبتنی برسلامت روانی است. و ماجرای دختری به نام سنئوا در قرن هشتم مصادف با دوران سلتی‌ها را به تصویر می‌کشد. دختری که به عالم ارواح سفر می‌کند و با وقایع عجیبی رو به رو می‌شود. مکانیزم گیم پلی به خوبی با وقایع عالم مردگان چفت شده و لحظات غافل‌گیر‌کننده‌ی بسیاری به همراه دارد. لحظاتی که در مجموع این بازی را به جایگاه شماره‌ی ۱۰ برترین عناوین داستان‌محور PS4 می‌رساند.

PS4 JOURNEY

۹. Journey

ناشر: سونی / توسعه‌ دهنده: Thatgamecompany / سال انتشار: 2015

Journey برای گفتن داستان خود به کلمات، نوشتار یا گفتار نیازی ندارد. پیامش را بدون هیچگونه پیش‌زمینه‌ای به مخاطب منتقل می‌کند. علاوه بر این هر بازی‌بازی می‌تواند تفسیر خود را از داستان بازی داشته باشد. اگر به دنبال یک سبک کاملاً متفاوت از داستان پردازی در PS4 هستید، Journey پاسخ جستجوی شماست. این شاهکار مستقل رتبه‌ی 9 را از برترین عناوین داستان‌محور PS4 به دست آورده است.

PS4 SHADOW OF THE

۸. Shadow of the Colossus

ناشر: سونی / توسعه دهنده: Bluepoint Games / سال انتشار: 2018

برخی عناوین نیازی به تعریف و تمجید ندارند. Shadow of the Colossus برای 3 نسل با داستان فوق‌العاده جذاب خود و البته کلوسوس‌های دوست داشتنی بازی‌بازان را مجذوب ساخته است. مونو دختر جوانی است که جان خود را به دلایل نامعلومی از دست داده است. و وندا که عاشق اوست در تلاش است او را مجدداً احیا کند. اما تنها یک راه برای زنده کرده مونو وجود دارد و آن از بین بردن ۱۶ هیولای عظیم‌الجثه‌ی سنگی است. هیولاهایی که درون کالبد هر کدام از آن‌ها تکه‌ای از روح دورمین اهریمنی مخفی گردیده است. بنابراین اگر داستان زنده شدن مونو را دوست دارید این بازی را از دست ندهید. این افتخار هنر-صنعت بازی رتبه‌ی هشتم را از برترین عناوین داستان‌محور PS4 با افتخار کسب کرده است.

PS4 UNCHARTED 4

۷. Uncharted 4: A Thief’s End

ناشر: سونی / توسعه دهنده: ناتی داگ / سال انتشار: 2016

Uncharted 4: A Thief’s End برای آخرین بار دزدان اشیاء قیمتی و باستانی را کنار یکدیگر جمع می‌کند. اما گریزی نیز به ماجراهای نیتن دریک و برادرش سم دریک که در این قسمت سر و کله‌اش در بازی پیدا شده می‌زند. بدون شک این مجموعه بازی جزو برترین بازی‌های داستان محور محسوب می‌شود. مجموعه‌ای که با گیم پلی بی نظیر و موسیقی فوق‌العاده‌اش تا پایان بازی‌باز را پای بازی نگه می‌دارد. آخرین ماجراجویی نیتن دریک در جایگاه هفتم برترین عناوین داستان‌محور PS4 تکیه زده است.

YAKUZA SAVIS GAME

۶. Yakuza 6: The Song of Life

ناشر: سگا / توسعه دهنده: سگا / سال انتشار: 2016

این نسخه از مجموعه بازی‌های یاکوزا را به لحاظ داستانی می‌توان بهترین قسمت به شمار آورد. داستان مجدداً حول محور شخصیت کازاما و مشکلاتی که او با گروه‌های خلافکار ژاپنی دارد روایت می‌شود. بر خلاف شماره‌های قبل فضای داستان تاریک‌تر و به صورت کاملاً دراماتیک‌تری دنبال می‌شود. پایانی بر یکی از کاریزماتیک‌ترین شخصیت‌های هنر هشتم جایگاه ششم از برترین عناوین داستان‌محور PS4 را از آن خود کرده است.

PS4 DEATH STRANDING

۵. Death Stranding

ناشر: سونی / توسعه دهنده: Kojima Productions / سال انتشار: 2019

Death Stranding دارای داستانی پیچیده در عین حال ساده‌ای است. جامعه‌ی آمریکا از هم گسیخته شده و سم پورتر (با بازی نورمن ریداس) موظف است با رساندن بسته‌های خاص به مناطق مختلف آمریکا، ارتباط این مناطق با یکدیگر را برقرار کند. در این میان، گروه‌های مختلفی نیز سر راه پورتر قرار می‌گیرند تا همچنان آمریکا دچار از هم گسیختگی باشد و هرگز سامان نگیرد. جدیدترین جادوی استاد کوجیما در رتبه‌ی پنجم برترین عناوین داستان‌محور PS4 انتظار شما را می‌کشد.

GOW SAVIS GAME

۴. God of War

ناشر: سونی / توسعه دهنده: سانتا مونیکا / سال انتشار: 2018

همه‌ی ما با سرنوشت کریتوس و اتفاقاتی که برای وی در یونان به وقوع پیوست آشنا هستیم. حال او به سرزمین نورث آمده و بدور از هیاهو مشغول زندگی در کنار همسر و پسرش است. تا اینکه همسر او دار فانی را وداع می‌گوید و در ادامه کریتوس و پسرش برای پخش کردن خاکستر همسر تازه درگذشته‌اش آواره‌ی کوه و دشت می‌شود. اما از آنجایی که سرنوشت او با خدایان گره خورده به صورت کاملاً اتفاقی با خدایان نورث رو به رو می‌شود و روز از نو روزی از نو. اما با تمام این تفاسیر مطمئن باشید واقعاً با یک شاهکار رو به رو هستیم. ماجرای به خاک و خون کشیدن سرزمین‌های شمالی توسط روح اسپارتا در جایگاه چهارم برترین عناوین داستان‌محور PS4 قرار گرفته است. 

RDR2 SAVIS GAME

۳. Red Dead Redemption 2

ناشر: راکستار گیمز / توسعه دهنده: راکستار نورث / سال انتشار: 2018

قسمت دوم رستگاری سرخپوست مرده از لحاظ روایت داستان‌ی یکی از بی‌نظیرترین بازی‌های تاریخ است. گروه گنگستری داچ وندر لینده قرار است پس از جمع‌آوری پول موردنیاز از طریق راه زنی، فلنگ را بسته و از آمریکا بگریزند. در این بین نیاز به شخصی دارند که بتواند یک تنه همه‌ی کارها را راست و ریس کند. و چه کسی بهتر از آرتور مورگان افسانه‌ای. اما آرتور به مرور در می‌یابد که وندرلینده در حال سوء استفاده از او و مابقی اعضاء‌ی گروه است. و پی بردن به خیانت یکی از اعضاء‌ی گروه اوضاع را پیچیده‌تر از قبل می‌کندو…

این بازی هم شاهکار دیگری است که به لطف راک استار تجربه آن در نسل هشتم میسر شد. شاهکار بزرگ راکستار رتبه‌ی سوم از برترین عناوین داستان‌محور PS4 را کسب کرده است. مگر می‌شود کنسول نسل هشتمی داشت و این اثر هنری را تجربه نکرد؟

WITCHER SAVISGAME

۲. The Witcher 3: Wild Hunt

ناشر: CD Projekt / توسعه دهنده: CD Projekt RED / سال انتشار: 2015

گرچه مجموعه بازی‌های ویچر به صورت جهان‌باز ساخته شده‌اند، اما در جای جای آن می‌توان ردپایی از داستان یافت حتی در مراحل فرعی. این بازی مملو از افسانه‌هایی است که هر بازی‌بازی را به خود جذب می‌کند. در کنار اتفاقات گوناگونی که در گوشه و کنار بازی رخ می‌دهد نغمه‌های عاشقانه همزمان گرالت با ینیفر و تریس نیز در جای خود جذاب است. گرالت دوست داشتنی با اقتدار جایگاه دوم برترین عناوین داستان‌محور PS4 را از آن خود کرده است. 

THE LAST OF US SAVISGAME

۱. The Last of Us Remastered

ناشر: سونی / توسعه دهنده: ناتی داگ / سال انتشار: 2014

سرانجام می‌رسیم به شماره‌ی نخست برترین بازی داستان‌محور کنسول PS4. چه کسی است که نداند رابطه‌ی پدر و فرزندی جوئل و الی چه بر سر هنر-صنعت بازی‌های ویدیویی آورده است. مردی با خلق و خوی خشن که با دختر یتیمی هم گروه شده تا تمام بشریت را از شر ویروس خطرناکی نجات دهد. ویروسی که بقای بشریت را تهدید می‌کند. اما در نهایت…در نهایت این عشق پدری است که می‌درخشد. این شاهکار بی‌بدیل را از دست ندهید.

نظر شما در خصوص این فهرست چیست عزیزان؟ شما نیز فهرست مورد نظر خودتان را در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا چشمیمشاهده نوشته ها

رضا چشمی

Mia San Mia

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها