کریتوس، مردی که آتن و نورث را درنوردید؛ قسمت دوم

کریتوس

(به قلم رضا چشمی)

در قسمت قبل بیوگرافی کریتوس و داستان شماره‌ی اول این بازی را بررسی کردیم. حال در قسمت دوم مقاله قصد داریم غولآخرهای نسخه‌ی اول بازی که توسط کریتوس نابود شدند را معرفی و موشکافی کنیم. در این نسخه از بازی کریتوس با ۴ غولآخر رو به رو می‌شود. که عبارتند از: هایدرا، مدوسا، نگهبان پاندورا و اریس (خدای جنگ)

همانطور که ملاحظه می‌کنید نسخه‌ی اول بازی خدای جنگ، یکی از خلوت‌ترین بازی‌های فرانچایز به لحاظ تعداد غولآخرهاست.

هایدرا کریتوس

هایدرا

وضعیت در اسطوره شناسی یونان:

Hydra: در اساطیر یونان، هایدرا هیولایی با چند سر بود که در باتلاقی اطراف شهر لرنا زندگی می‌کرد. هایدرا معمولاً با نه سر به تصویر کشیده می‌شود. اما در برخی کتیبه‌ها حداقل به ۵ و حداکثر به ۱۰۰ سر اشاره شده است. در همه‌ی این داستان‌ها، هایدرا بسیار سمی است. به گونه‌ای بسیاری از گزارش‌ها ادعا می‌کنند که هوای اطراف آن می‌تواند یک مرد را در کسری از ثانیه بکشد. و توانایی بازسازی سر آن هنگام قطع شدن را داراست.

وضعیت در بازی:

Hydra: اولین غولآخری که کریتوس در نسخه‌ی اول بازی با آن برخورد می‌کند ماری است سه سر به نام هایدرا. او یک مار چند سر است که اندازه‌ای برابر با یک جزیره دارد. هایدرا توسط پوسایدون به دریاها فرستاده شده است. و برای تثبیت کردن حق حاکمیت پوسایدون در دریاها اقدام به از بین بردن ملوانان و کشتی‌ها می‌کند. کریتوس در جریان بازی طی سه مرحله با هایدرا رو به رو می‌شود. و برای از بین بردن هایدرا باید سر اصلی او را از بین برد تا سرهای کوچکتر کاملاً از بین بروند.

مدوسا کریتوس

مدوسا

وضعیت در اسطوره شناسی یونان:

خواهران گورگون متشکل از مدوسا، سثنو و یوریال (فرزندان خدایان دریای باستانی فورکیس و خواهرش کتو) به همراه دو فرزند پونتوس و Gaia (مادر زمین) از یک جهان باستانی بودند. خواهران گورگون در یک معبد در جزیر‌ای در حاشیه‌ی جهان (یا عالم اموات) زندگی می‌کردند. مدوسا تنها کسی بود که توسط پرسئوس (یکی از اولین و نام‌آورترین پهلوانان اساطیر یونان باستان) به قتل رسید.

وضعیت در بازی:

Medusa: در طول محاصره‌ی آتن، به او لقب ملکه داده شد. او و نژاد او از جمله لشکرهای گورگون‌ها هستند. و از آتنا نفرت دارند. وقتی کریتوس از میان خرابه‌های شهر آتن می‌گذشت، با آفرودیت (الهه زیبائی) روبه‌رو شد. آفرودیت به او فرمان داد تا با استفاده از سر قظع شده‌ی او مدوسا را بکشد.

نگهبان پاندورا

وضعیت در اسطوره شناسی یونان:

Pandora’s Guardian: نامعلوم. این موجود تخیلی است و هیچ نامی از او در کتب اسطوره شناسی یونان دیده نشده است.

وضعیت در بازی:

Pandora’s Guardian: این غول ۶٫۵ متری به عنوان نگهبان مقبره‌ای انجام وظیفه می‌کند. که منصوب به مقبره‌ی پسر، معمار معبد پاندوراست. و با هادس (فرمانروای مردگان و جهان زیرزمینی) در ارتباط است. شکل او گاو مانند است و بدنش با زره‌ای بسیار محکم و چند لایه که او را از اصابت ضربه‌ها مصون نگه می‌دارد پوشیده شده است. کریتوس موفق می‌شود با شلیک گلوله‌های آتشین به سمت او لایه‌های زره‌ای او را از بین ببرد.

اریس

وضعیت در اسطوره شناسی یونان:

Ares: اریس خدای جنگ، فرزند زئوس و هرا و یکی از خدایان برجسته و قدرتمند المپوس بود. وی پس از جنگ بزرگ خدایان و تایتان‌ها به دنیا آمد. و سال‌ها به پدر خود وفادارانه خدمت کرد. او همچنین رقیب آتنا، خواهر کوچکترش بود. زیرا آنها هر دو خدا بودند.

وضعیت در بازی:

Ares: اریس ملقب به خدای جنگ باعث و بانی مرگ خانواده‌ی کریتوس بود. و این بهانه‌ای شد برای راه انداختن ماشین کشتار توسط کریتوس به بهانه انتقام. اریس مجهز به یک زره‌ آهنی بود و از قدرت بسیار بالایی برخوردار بود. اما قدرت و مقام او نیز نتوانست از خشم کریتوس جلوگیری کند.

این بود پایانی بر بررسی حوادث نسخه‌ی اول این فرانچایز افسانه‌ای. امیدواریم که مورد پسند شما قرار گرفته باشد. در پایان اگر نظری دارید، بخش نظرات ساویس‌گیم از آن شماست.

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا چشمیمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا چشمی

Mia San Mia

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها