نقد و بررسی Aliens vs. Predator: Requiem؛ تجربه‌ای سر راست اما لذت‌بخش

Aliens

(به قلم رضا چشمی)

بيگانگان و غارتگران فضایی مدتهای زيادي است كه در فيلم‌ها و بازی‌های ويدئویی به جان هم افتاده و در حال نبرد با يكديگر هستند. و حال از بخت بد مردم شهر كوچكي در ايالت كلرادو، يكی از سفينه‌های فضایی بيگانگان به درون شهر سقوط می‌كند. بعد از اين حادثه سازندگان بازی شما را به عنوان يک غارتگر(predator) در مقابل بيگانگان قرار می‌دهند. تا علاوه بر پاكسازی دشمنان به كابوس مردم شهر و نيروهای ارتش تبديل شويد. پس عجله كنيد و همه چيز را پاكسازی كنيد. در ادامه با نقد و بررسی بازی Aliens vs. Predator: Requiem با ما همراه باشید.

Aliens vs. Predator: Requiem

بر خلاف نسخه‌ی PC كه بازی نااميدكننده‌ای از كار درآمد، تيم سازنده تغييرات مختلفی را در نسخه‌ی PSP پديد آورده‌اند. كه افزايش طول مراحل، بيشتر شدن امكانات بخش آنلاين، افزايش تعداد سلاح‌ها و امكان گسترش قابليت‌های سلاح‌ها از آن جمله است. البته طبق معمول تعدادی از امكانات و فناوری‌های منحصر به فرد غارتگران نظير حالت نامرئی شدن، سه نوع حالت مختلف ويژه ديدن محيط پيرامونی، و يک مشت سلاح در اختيار شماست. كه اين امكانات كمک بزرگی‌ در جهت از بين بردن دشمنان و طی كردن مراحل به شما می‌كند. معضل جدی كنترل بازی، در اينجا كمتر به چشم می‌خورد. و كنترل راحت و آسان بازی كمتر شما را به دردسر می‌اندازد.

Aliens vs. Predator: Requiem

گيم پلی Aliens vs. Predator: Requiem بيشتر بر خصوصيات پاكسازی و كشتن دشمنان متمركز شده است. كه گاهی اوقات سوژه‌های ديگری همانند پاكسازی آثار و بقايای بيگانگان هم به آن اضافه می‌شوند. ولی به طور كلی تغيير ديگری در آن مشاهده نمی‌شود. و به نظر می‌رسد كه گيم پلی بازی خيلی يكنواخت و تكراری است. و از همه مهم‌تر آسان بودن بازی از ايجاد هيجان و لذت بردن كافی در مراحل جلوگيری می‌كند. بخش چندنفره با وجود گسترش كماكان سطح متوسطی دارد. برای مثال در برخی مراحل همانند Skirmish پنج دقيقه به شما مهلت داده می‌شود تا يكی از مراحل اصلی بازی را از وجود بيگانگان پاكسازی كنيد. ولی بعد از انجام اين كار نه امتياز خاصي داده می‌شود و نه چيزی آزاد می‌شود. و در نهايت به اين نتيجه می‌رسيد كه ۵ دقيقه از وقت خود را بی‌خود و بی‌جهت از دست داده‌ايد.

گرافيک بازی عليرغم تلاش نه چندان زياد طراحان، به خوبی انجام پذيرفته است. و كاملاً در حد و اندازه‌های بازی‌های معمولی PSP قرار دارد. طراحی مراحل و بخصوص شخصیت‌ها كه از مجموعه فيلم‌های Aliens vs. Predator الگو برداری شده‌اند به خوبی قابل لمس است. موسیقی هم به جز زمان‌های نبرد كه خيلی گنگ و با صدای پائين به گوش می‌رسد در ساير قسمت‌ها خوب به نظر می‌رسد. و تاثير مثبتی در ارتقاء كيفيت درگيری‌ها دارد.

در نهايت می‌توان Aliens vs. Predator: Requiem را در سطح باز‌ی‌های متوسط رو به بالای PSP جای داد. كه با وجود گيم پلی تكراری ارزش يكبار امتحان كردن را دارد.

FINAL VERDICT

Finally, Aliens Vs. Predator: Requiem Can be put on par with the PSP’s above-average games. Despite the repetitive gameplay, it is worth a try

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها