نقد کوتاه و معرفی بازی Portal Dogs: پادشاه سگ‌ها به دنبال پورتال نجات

portal dogs

بازی‌های موبایل روز به روز رو به پیشرفت هستند و تعداد بازیکنان این پلتفرم رو به فزونی است. در این بین می‌شود گفت که سبک سکوبازی (پلتفرمر) روی این پلتفرم تقریباً اشباع شده است. به دلیل محدودیت‌های کنترلی این سبک تقریباً به تکرار افتاده است و اکثر بازی‌های این سبک در پلتفرم موبایل، شبیه به هم شده‌اند. در این نقد کوتاه با ساویس‌گیم همراه باشید تا یک بازی متفاوت در این سبک را به شما معرفی کنیم.

PORTAL DOGS

فهرست مقاله

معرفی:

بازی Portal Dogs یک عنوان سکوبازی-معمایی می‌باشد که توسط Brain Connected توسعه یافته است. وظيفه‌ی توسعه‌ی این بازی بر عهده‌ی Kolja Lubitz می‌باشد. یک بازی‌ساز مستقل که پیش از این عنوان Somyeol را در کارنامه داشته است. بازی Portal Dogs برای پلتفرم‌های PC، نینتندو سوئیچ، ios و اندروید عرضه شده است.

بازی Portal Dogs در زمینه‌ی داستان حرفی برای گفتن ندارد. که البته با توجه به سبک و مقیاس بازی نمی‌شود چندان خرده‌ای به آن گرفت. از جمله ویژگی جالب این بازی می‌توان به گیم‌پلی متنوع آن اشاره کرد. به گونه‌ای که هر 4 یا 5 مرحله شما با یک مکانیک جدید در بازی روبه‌رو می‌شوید. و این ویژگی تکراری شدن بازی را تا حدودی به تعویق می‌اندازد. Portal Dogs در مجموع دارای 9 نقشه یا زمین بازی است که هر کدام 5 مرحله دارند.

همانطور که گفتیم این بازی توانسته تنوع خوبی به مراحل خود بیفزاید. شما در این بازی یک سگ را کنترل می‌کنید که به نوعی پادشاه سگ‌ها به حساب می‌آید. هدف شما نیز در مراحل یافتن سگ‌های دیگر و هدایت آن‌ها به سمت پورتال‌ می‌باشد. همچنین می‌توانید استخوان طلائی را در مراحل مختلف پیدا کنید و امتیاز ویژه‌ای به دست آورید. البته این امکان هم برای شما فراهم است که بیخیال این دو موضوع شوید و صرفاً به فکر اتمام مرحله و یافتن پورتال نهایی باشید.

PORTAL DOGS

بررسی:

مراحل بازی در ابتدا بسیار آسان هستند و به تدریج به سختی آن‌ها افزوده می‌شود. این روال در Portal Dogs منطقی پیش می‌رود، به جز یکی دو جا که تعادل به هم می‌ریزد. در تجربه‌ی اول احتمالاً یک بخش حسابی توجه شما را جلب می‌کند. و آن بخش موسیقی بازی است. موسیقی بازی واقعاً برای عنوانی در این مقیاس فوق‌العاده است. نکته‌ی مثبت این موسیقی خوب نیز تنوع آن در مراحل مختلف، ضمن حفظ تم اصلی می‌باشد. بدون شک این موسیقی خوب می‌تواند تجربه‌ی بازی را برای بازی‌باز لذت‌بخش‌تر کند.

نکات مثبت را گفتیم، حال نوبت به نکات منفی بازی خواهد بود. با این‌که بازی از لحاظ گیم‌پلی تنوع خوبی دارد، اما در زمینه‌ی بصری ضعیف است. رنگ‌بندی و استایل گرافیکی در ابتدا جذاب به نظر می‌رسد. اما پس از گذراندن چندین مرحله تکراری خواهد شد. متأسفانه شکل ظاهری مراحل و نقشه‌های مختلف چندان تفاوتی با هم نمی‌کند و تنوع خوبی ندارد. این مورد بزرگ‌ترین کمبود بازی می‌باشد که احتمالاً ناشی از مقیاس کوچک بازی باشد. یکی دیگر از نقاط ضعف Portal Dogs کنترل آن است. کنترل بازی اندکی بد قلق است و چند مرحله طول می‌کشد که به آن عادت کنید. رابط کاربری بازی نیز بسیار ساده طراحی شده است و مشکلاتی دارد. خوش‌بختانه این ایرادات تأثیر آن‌چنانی بر گیم‌پلی بازی نمی‌گذارند.

PORTAL DOGS

جمع بندی:

در مجموع می‌شود گفت که Portal Dogs عنوانی است که حداقل ارزش یک بار تجربه را دارد. این بازی گیم‌پلی متنوع و موسیقی دلنشینی را ارائه می‌دهد. شاید اگر شاهد طرح‌های متنوع‌تری بودیم، بدون شک تجربه‌ی بازی دلنشین‌تر می‌شد.

امتیاز ساویس‌گیم: 7 از 10

FINAL VERDICT

     All in all, Portal Dogs is a title that is worth the experience at least once. This game offers a variety of gameplay and pleasant music. Maybe if we saw more diverse designs, the gaming experience would undoubtedly be more enjoyable

Final Score: 7 out of 10

دریافت بازی Portal Dogs از تاریخ 10 بهمن‌ماه تا 13 بهمن‌ماه برای ios و اندروید رایگان خواهد بود. اگر علاقمند به تجربه‌ی آن هستید، این تاریخ را در تقومیتان علامت بزنید.

شما به تجربه‌ی بازی‌های موبایل علاقمند هستید؟ چه سبک عناوینی را برای این پلتفرم مناسب می‌دانید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها