گزارش: فروش ایکس‌باکس سری اس/ایکس در سراسر جهان 3.5 میلیون کنسول بوده است

ایکس‌باکس سری‌ اس/ایکس

مایکروسافت و سونی هر دو به ترتیب با ایکس‌باکس سری اس/ایکس و پلی‌استیشن 5 بسیار عالی شروع کرده‌اند. به ویژه در مورد فروش ایکس‌باکس سری اس/ایکس با فروش بیش از هر کنسول قبلی ایکس‌باکس قبلی و پلی‌استیشن 5 فروش بیشتری داشته است از پایان ماه دسامبر 4.5 میلیون واحد در سراسر جهان ارسال شده است. در ادامه با بررسی این گزارش همراه ساویس‌گیم باشید.

با توجه به این واقعیت که مایکروسافت چند سال است که آمار فروش سخت افزار ایکس‌باکس خود را ارائه نمی‌دهد. ما ایده دقیقی برای نحوه عملکرد جفت جدید کنسول‌های ایکس‌باکس نداریم. هر چند به لطف دانیل احمد ، تحلیلگر ارشد Niko Partners، ممکن است یک ایده تقریبی داشته باشیم.

آقای احمد اخیراً در توییتر پست جدیدی قرار داده و گفته است که محصولات ایکس‌باکس سری اس/ایکس سراسر جهان تاکنون حدود 1 میلیون دستگاه از پلی‌استیشن 5 عقب مانده‌اند. که باعث می‌شود کنسول‌های جدید ایکس‌باکس در حدود 3.5 میلیون واحد در فروش جهانی باشد. این رقم از آمار دقیق فاصله زیادی دارد. اما در صورت عدم ارائه آمار رسمی فروش توسط مایکروسافت، احتمالاً ارائه آمار دقیق مشکل خواهد بود.

در همین حال، به نظر می‌رسد محدودیت‌های عرضه برای ایکس‌باکس سری اس/ایکس و پلی‌استیشن برای آینده قابل پیش بینی ادامه خواهد داشت. مایکروسافت گفته است که کمبود سهام احتمالاً حداقل تا ژوئن سال جاری ادامه خواهد داشت، در حالی که سونی نیز محدودیت‌های تولید را به دلیل کمبود قطعات پیش بینی می‌کند.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها