Lesson Learned: Cult of the Elizabeth، پرولوگ بازی جدیدی در سبک استراتژی و برجکسازی، فرصتی برای چشیدن طعم این بازی در حال توسعه به صورت رایگان به شما میدهد. این پرولوگ با الهام از Don’t Starve، دنیایی تاریک و عجیب را به تصویر میکشد که در آن شما باید با ساخت برجکها از پایگاه خود در برابر انبوه دشمنان محافظت کنید. بررسی بازی Lesson Learned: Cult of the Elizabeth را در ساویسگیم بخوانید.
شروع پرشتاب، چالشهای پیدرپی
بازی شما را در ابتدای یک مسیر پرماجرا قرار میدهد. وظیفهی شما جمعآوری چوب و سنگ از محیط و ساخت برجک برای دفاع از پایگاهتان در برابر موجهای متعدد دشمنان است. در بالای صفحه، خط زمانی بازی به شما نشان میدهد که چه مدت فرصت برای جمعآوری منابع و آمادهسازی برای نبرد دارید. سرعت بالای بازی و زمان کم بین موجهای دشمنان، هیجان و چالش را به طور همزمان به ارمغان میآورد.
یک دستیار کوچک هم در این مسیر یار و یاور شماست. شما میتوانید با دادن دستور به او، سرعت جمعآوری منابع یا ساخت برجک را افزایش دهید. نکتهی جالب بازی، حرکت تدریجی پایگاه شما در طول مسیر است. این موضوع شما را مجبور میکند تا در مورد محل ساخت برجکها به طور مداوم استراتژی خود را تغییر دهید.
گرافیک دوستداشتنی، گیمپلی ناقص
Lesson Learned از نظر گرافیکی، به وضوح تحت تاثیر Don’t Starve قرار گرفته است. طراحی محیط و شخصیتها، حس تاریکی و رمز و راز را به خوبی القا میکند. با این حال، گیمپلی بازی هنوز جای کار زیادی دارد.
در حال حاضر، کنترل بازی فقط با استفاده از کنترلر امکانپذیر است و خبری از پشتیبانی از موس و کیبورد نیست. این موضوع برای بسیاری از بازیکنان، ناخوشایند و غیرقابلقبول خواهد بود.
علاوه بر این، برخی از عناصر گیمپلی مانند هوش مصنوعی دستیار و فیزیک بازی، نیاز به بهبود و صیقلکاری دارند.
تنوع کم، چالش نامتوازن
تنوع دشمنان در این پرولوگ بسیار محدود است. شما با سه نوع دشمن شامل سربازان پیاده، پرندگان و غولهای نهایی روبرو خواهید شد. غولهای نهایی قدرت تخریبی بالایی دارند و به راحتی میتوانند برجکهای شما را نابود کنند.
متاسفانه، چالش بازی به طور متوازن طراحی نشده است. در برخی از مراحل، غولهای نهایی به طور ناگهانی ظاهر میشوند و فرصت کافی برای مقابله با آنها را از شما میگیرند.
جمعبندی: پرولوگی ناقص، با پتانسیلهای امیدوارکننده
Lesson Learned: Cult of the Elizabeth، ایدههای جالبی را در زمینهی گیمپلی و گرافیک ارائه میدهد. با این حال، نواقص و ناهمواریهای متعددی در آن وجود دارد که تجربهی بازی را تحت تاثیر قرار میدهد.
اگر به دنبال تجربهی یک بازی کامل و بینقص هستید، Lesson Learned در حال حاضر گزینهی مناسبی برای شما نیست. اما اگر به ایدههای خلاقانه و دنیای تاریک و رمزآلود این بازی علاقهمند هستید، میتوانید پرولوگ رایگان آن را امتحان کنید و منتظر عرضهی نسخهی کامل آن در آینده باشید.
نکات مثبت:
- گرافیک دوستداشتنی و الهامگرفته از Don’t Starve
- ایده خلاقانهی حرکت پایگاه در طول مسیر
- گیمپلی ساده و قابل فهم
نکات منفی:
- عدم پشتیبانی از موس و کیبورد
- گیمپلی ناقص و نیازمند صیقلکاری
- تنوع کم دشمنان
- چالش نامتوازن
امتیاز ساویسگیم: 6 از 10
بیشتر بخوانید:
- بررسی بازی Dice Assassin
- بررسی بازی Gladiators Arena | تکراری، اما با طعم نوستالژی!
- بررسی بازی Mighty Mage | ایده ای درخشان، اجرای ناقص
- بررسی بازی Ziggy | ماجراجویی پرشور یک صاعقه کوچک!
- در Xbox Games Showcase 2024 چه گذشت
Final Verdict
If you are interested in the creative ideas and the dark and mysterious world of this game, you can try its free prologue and wait for the release of its full version in the future
SavisGame Score: 6 out of 10