بررسی بازی Triple Take | سکوبازی با چاشنی ناامیدی روایی

بررسی بازی Triple Take | سکوبازی با چاشنی ناامیدی روایی

Triple Take، بازی جدیدی در سبک سکوبازی دوبعدی از استودیوی بریتانیایی FlyAway، عنوانی با معنای دو پهلو است. مفهوم اول به ویژگی اصلی گیم‌پلی بازی اشاره دارد: در هر مرحله، شما آن را سه بار با سختیِ افزایشی تکرار می‌کنید. بررسی بازی Triple Take را در ساویس‌گیم بخوانید.

برای مثال، در مرحله‌ی اول (Take One) ممکن است سکوهایی با دو بلاک داشته باشید که روی زمین‌خوره‌ها قرار گرفته‌اند. در مرحله‌ی دوم (Take Two) اندازه‌ی سکوها به یک بلاک کاهش پیدا می‌کند و در نهایت، در مرحله‌ی سوم (Take Three) آخرین سکو هم حذف شده و شما مجبور به طی کردن مسیری کاملاً متفاوت و دشوارتر به سمت پرچمِ پایان می‌شوید.

معنای دوم عنوان بازی به سه عنصر اصلی آن اشاره دارد: مراحل سه‌بخشی، روایت شکستنِ دیوار چهارم و در نهایت، المان‌های ترسناک که در نیمه دوم بازی نمود پیدا می‌کنند. صادقانه بگویم، بخش اولِ این ویژگی‌ها یعنی همان مراحل سه‌تکراره، می‌توانست به‌تنهایی مرا راضی کند.

تصویر محیط پیکسلی بازی تم زرد بررسی بازی Triple Take | سکوبازی با چاشنی ناامیدی روایی

اجازه دهید با نکات مثبت شروع کنیم. Triple Take یک سکوبازی فوق‌العاده است. این بازی تمام اصول اولیه‌ی مورد نیاز برای یک سکوبازی مبتنی بر دقت را به درستی رعایت کرده‌است. شما کنترل بسیار خوبی روی شخصیت خود، چه هنگام پریدن و چه هنگام استفاده از انبوهی از سکوی فنری که در طول بیش از ۵۰ مرحله‌ی بازی با آن‌ها روبرو می‌شوید، دارید. این یعنی ۵۰ مرحله‌ی سه‌تکرار به علاوه‌ی مبارزات با غول‌آخرها، که در مجموع تجربه‌ی بسیار حجیمی را به شما ارائه می‌دهد.

طراحی بصری بازی که ترکیبی از  هنر دو رنگ ساده اما تیره است و در هر یک از پنج دنیای بازی تغییر می‌کند، همه‌چیز را با وضوح کامل نمایش می‌دهد، از جمله اینکه کدام بلاک‌ها در تکرار بعدی ناپدید خواهند شد. این نکته‌ی مهمی است، زیرا Triple Take بازی سختی می‌شود و ناامیدکننده اینکه هیچ گزینه کمکی برای افرادی که در سکوبازی‌های مبتنی بر دقت تازه‌کار هستند، وجود ندارد.

به‌غیر از این ایراد کوچک، بازی از نظر گیم‌پلی بسیار مستحکم احساس می‌شود و در حالی که کار انقلابی خاصی انجام نمی‌دهد، همچنان سرگرم‌کننده است. تجربه‌ی سه باره‌ی یک مرحله‌ی یکسان (البته با تغییراتی اندک) به این معنی است که شما واقعاً فرصت می‌کنید تا مفهوم یا چالشی را که در هر مرحله ارائه می‌شود، به‌طور کامل یاد بگیرید و این حس فوق‌العاده‌ای است.

بازی Triple Take تیغ سبز بازی پیکسلی

بااین‌حال، روایت داستانی Triple Take چندان جالب نیست. روایت بازی به‌وضوح جاه‌طلبانه است و می‌خواهد داستانی ترسناک و فراداستانی را با شکستن‌های مکرر دیوار چهارم تعریف کند که مستلزم بیرون رفتن از بازی برای پیشرفت است. این روایت برای کسانی که Undertale ،Doki Doki Literature Club یا بازی‌های Daniel Mullins (مانند Inscryption و Pony Island) را تجربه کرده‌اند، آشنا خواهد بود. مشکلی که من با آن دارم این است که حضور مبهم و تهدیدآمیزی که سایه‌ی سنگینی روی شخصیت‌ها انداخته، محرک روایی یا حس وحشت کافی ایجاد نمی‌کند. من معمولا شیفته‌ی این نوع روایت‌های فرامتنی هستم، اما متاسفانه این بار تأثیری روی من نگذاشت.

اینکه داستان چندان خوب از آب درنیامده، واقعا باعث تاسف است، زیرا بخش اعظمی از بازی را تشکیل می‌دهد و از تجربه‌ی کلی بازی می‌کاهد. به‌عنوان یک سکوبازی ناب، Triple Take بازی فوق‌العاده‌ای است و آن را به کسانی که به دنبال چالش کشیدن مهارت‌های سکوبازی خود هستند، توصیه می‌کنم. اما به‌عنوان گزینه‌ای برای تجربه‌ی یک بازی ترسناک هالووینی، چندان مناسب نیست. بااین‌حال، استودیوی FlyAway به‌ اندازه‌ی کافی کارهای خوبی انجام داده است که باعث شود من به تجربه‌ی بازی بعدی آن‌ها علاقه‌مند باشم.

Triple Take: ارزش تکرار بالا در سایه روایتی ضعیف

با وجود ناامیدی از روایت داستانی، Triple Take ارزش تکرار بالایی را ارائه می‌دهد. همانطور که گفته شد، در هر مرحله باید سه بار با چالش‌های افزایش‌یابنده روبرو شوید. این تکرارها باعث می‌شوند تا تسلط بیشتری بر حرکات شخصیت پیدا کنید و در نهایت حس رضایت فوق‌العاده‌ای به همراه دارند.

علاوه بر این، بازی با ۵۰ مرحله‌ی متنوع و چندین مبارزه با غول‌آخر، حجم قابل توجهی از محتوا را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. پس اگر به دنبال یک سکوبازی چالش‌برانگیز و سرگرم‌کننده هستید که ساعت‌ها شما را مشغول کند، Triple Take می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

جمع‌بندی: سکوبازی‌ای که با گیم‌پلی مستحکم می‌درخشد

Triple Take یک سکوبازی دوبعدی با گیم‌پلی‌ای فوق‌العاده است. کنترل دقیق شخصیت، مراحل متنوع با چالش‌های سه‌گانه و حجم بالای محتوا، همگی باعث می‌شوند تا تجربه‌ای لذت‌بخش برای طرفداران این سبک رقم بخورد. بااین‌حال، روایت داستانی ضعیف که علی‌رغم جاه‌طلبی‌هایش، در ایجاد حس ترس و دلهره موفق نیست، از نقاط ضعف بازی به شمار می‌رود.

اگر به دنبال داستانی عمیق و تاثیرگذار هستید، Triple Take شاید گزینه‌ی مناسبی نباشد. اما اگر یک سکوبازی چالش‌برانگیز و سرگرم‌کننده را اولویت قرار می‌دهید، Triple Take می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش را برایتان به ارمغان بیاورد. به خصوص با توجه به قیمت مناسب بازی، ارزش امتحان کردن را دارد.

امتیاز ساویس‌گیم: 8.5 از 10

 

بیشتر بخوانید:

بررسی بازی Night of the Dead | مبارزه با انبوهی از زامبی‌ها در دنیای آزاد

بررسی بازی Before We Leave | شهری بسازید فراتر از ستارگان!

بررسی بازی Legends of Kingdom Rush

15 بازی برتر نینتندو سوییچ که نباید از دست بدهید

بررسی بازی Ghost of Tsushima برای کامپیوتر | داستان حماسی آخرین سامورایی مقاوم

Final Verdict

Triple Take is a 2D platformer with great gameplay. Accurate character control, diverse stages with triple challenges and a high volume of content, all make for an enjoyable experience for fans of this genre. However, the weak story telling, which despite its ambitions, does not succeed in creating a sense of fear and apprehension, is one of the weak points of the game

If you are looking for a deep and impactful story, Triple Take might not be the right choice for you. But if you prioritize a challenging and fun platform game, Triple Take can bring you an enjoyable experience. Especially considering the game’s reasonable price, it’s worth a try

SavisGame Score: 8.5 out of 10

5 1 رای
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها