پلی استیشن نگرانی خود از قرارداد ایکس باکس اکتیویژن را به اتحادیه اروپا منتقل کرده است

پلی استیشن نگرانی خود از قرارداد ایکس باکس اکتیویژن را به اتحادیه اروپا منتقل کرده است

جیم رایان، رئیس پلی استیشن نگرانی خود از قرارداد ایکس باکس اکتیویژن را به اتحادیه اروپا منتقل کرده است. سونی پیش از این نیز به صورت علنی در خصوص وضعیت کالاف دیوتی زیر سلطه مایکروسافت ابراز نگرانی کرده بود.

طبق گزارشات واصله، جیم رایان، رئیس پلی استیشن ماه گذشته به بروکسل سفر کرده است تا نگرانی خود در خصوص قرارداد تصاحب اکتیویژن بلیزارد توسط مایکروسافت را به گوش سران اتحادیه اروپا برساند.

نگرانی اصلی پلی استیشن در خصوص آینده کالاف دیوتی است. بازی‌های کالاف دیوتی هر سال بین پرفروش‌ترین بازی‌های پلی استیشن قرار می‌گیرند. همین موضوع غول ژاپنی را نگران کرده است که رقیب در آینده مانع از عرضه این مجموعه پرطرفدار روی پلی استیشن بشود. همچنین گوگل نیز نسبت به این خرید (در اصل درخواست خرید) مایکروسافت ابراز نگرانی کرده است.

فیل اسپنسر چندی پیش اعلام کرد که مایکروسافت به صورت کتبی به سونی تضمین داده است که کالاف دیوتی را حداقل ۳ سال پس از اتمام قرارداد پلی استیشن با اکتیویژن برای این پلتفرم عرضه خواهد کرد. پلی استیشن در حال حاضر برای یک بازی دیگر از کالاف دیوتی قرارداد دارد.

سونی این تضمین مایکروسافت را ناکافی عنوان کرده است. چرا که پلی استیشن پلتفرم برتر در زمینه فروش است و درصد بالایی از کاربران کالاف دیوتی متعلق به پلی استیشن هستند. برای همین سونی نسبت به این خرید احساس خطر می‌کند. حال قرار است که اتحادیه اروپا طی هفته‌های آتی قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد را به صورت فاز نخست مورد بررسی قرار دهد.

به نظر می‌رسد که فاصله زیادی تا نهایی شدن این قرارداد داریم. چه بسا حتی شاهد ملغی شدن آن باشیم. نظر شما در این خصوص چیست؟ نگرانی پلی استیشن را منطقی می‌دانید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها