7 بازی متروییدوانیای جذاب برای افرادی که از این سبک متنفرند!

7 بازی متروییدوانیای جذاب برای افرادی که از این سبک متنفرند!

احتمالاً تیتر این مقاله کمی عجیب باشد! یعنی چی 7 بازی متروییدوانیای جذاب برای افرادی که از این سبک متنفرند!؟ به مناسبت عرضه و موفقیت شگفت‌انگیز Metroid Dread فهرستی را تدارک دیده‌ایم که شما را با این سبک بازی و عناوين مشابه آشنا کنیم. چه شما در این سبک بازی تازه‌وارد باشید و یا این‌که از متروییدوانیا متنفر باشید، قطعاً در این فهرست عنوانی را خواهید یافت که شما را شیفته و عاشق این سبک بازی کند. با ساویس‌گیم همراه شوید تا به 7 بازی متروییدوانیای جذاب برای افرادی که از این سبک متنفرند، بپردازیم.

نوشتار مرتبط: اطلاعات جدید از بازی Hollow Knight: Silksong؛ یک متروییدوانیای جذاب

7 بازی متروییدوانیای جذاب برای افرادی که از این سبک متنفرند! Hollow Knight

Hollow Knight

پلتفرم‌ها: PC، Nintendo Switch، PS4، Xbox One

بازی جذاب Hollow Knight فوق‌العاده در بین طرفداران متروییدوانیا محبوب است و جوایز فراوانی را به دست آورده. این بازی جزو بهترین انتخاب‌ها برای افرادی است که با این سبک بازی آشنایی ندارند.

در Hollow Knight شما نقش یک شوالیه را برعهده دارید که می‌بایست در غارهای به هم پیوسته، شهرهای باستانی و مناطق پوشیده از گیاهان وحشی کاوش کند. در این بازی 2بعدی جذاب مهارت‌های خود را افزایش دهید، از مناظر چشم‌نواز لذت ببرید و خودتان را با مبارزات هیجان‌انگیز و غولآخرهای چالش‌برانگیز محک بزنید.

بازی Hollow Knight برای طرفداران این سبک تجربه‌ای واجب و برای تازه‌واردان عنوانی فوق‌العاده و در دسترس است.

 

7 بازی متروییدوانیای جذاب برای افرادی که از این سبک متنفرند! Owlboy

Owlboy

پلتفرم‌ها: PC، Nintendo Switch، PS4، Xbox One

بازی‌های متروییدوانیا لزوماً نباید اکشن‌محور باشند. این موضوع را بازی جذاب Owlboy ثابت کرد.

در جهانی فانتزی بر فراز ابرها، جوجه جغدی به نام Otus در تمرینات خود به مشکل می‌خورد و در تلاش است به جغدی پخته تبدیل شود. در این گیر و دار اشرار به دهکده‌ی آن‌ها حمله می‌کنند. جغد جوان به همراه دوست خود Geddy تصمیم به نجات دهکده و جهان خود می‌گیرند و در این راه با ماجراهای شگفت‌انگیزی مواجه می‌شوند.

نقطه قوت Owlboy معماها و سکوبازی جذاب آن است. در طول تجربه‌ی بازی با معماهای سرگرم‌کننده‌ای روبه‌رو خواهید شد و گرافیک چشم‌نواز بازی نفس شما را بند خواهد آورد.

بازی Owlboy

داستان ساخت بازی خود مقوله‌ای شگفت‌انگیز است. بیش از 9 سال ساخت Owlboy طول کشید. دلیل این زمان ساخت وحشتناک طولانی وسواس عجیب سازندگان و افسردگی کارگردان و خالق بازی است. خوشبختانه تلاش 9 ساله به ثمر نشست، طرفداران خشنود گشتند و استقبال خوبی از بازی شد.

اگر به دنبال یک متروییدوانیای فوق‌العاده، متفاوت و آسان می‌گردید که خیلی چالش‌برانگیز نباشد و همه بتوانند از آن لذت ببرند، بدون شک Owlboy بازی شما خواهد بود. لطفاً یک شانس کوچک به این بازی بدهید، مطمئنم عشق سازندگان را در همان لحظات ابتدایی لمس خواهید کرد و محال است دست از تجربه‌ی آن بکشید.

نوشتار مرتبط: 16 بازی برتر Xbox Series X با گرافیکی خیره‌کننده

7 بازی متروییدوانیای جذاب برای افرادی که از این سبک متنفرند! Ori and the Will of the Wisps

Ori and the Will of the Wisps

پلتفرم‌ها: PC، Nintendo Switch، PS4، Xbox Series X/S، Xbox One

زیبا و چشم‌نواز، این کلمات شاید نتوانند حق مطلب را ادا کنند و این بازی شگفت‌انگیز را توصیف نمایند.

دنباله‌ی شاهکار 2015 همه‌ی نقاط قوت آن بازی را تقویت کرده است. Ori and the Will of the Wisps یکی از بهترین متروییدوانیاهای بازار است که هر چه خوبان همه دارند را یک جا دارد. اگر می‌خواهید یک دل نه صد دل عاشق این سبک بازی شوید و خودتان را غرق در زیبایی هنری کنید، تجربه‌ی این بازی را از دست ندهید. برخی عناوین هستند که مختص به یک سبک یا جامعه‌ی طرفداری نیستند، برخی از عناوین را باید همگان تجربه کنند فارغ از پلتفرم، فارغ از علایق شخصی، Ori and the Will of the Wisps یکی از آن‌هاست.

نوشتار مرتبط: دنباله‌ی بازی Bloodstained: Ritual Of The Night در دست توسعه قرار دارد

7 بازی متروییدوانیای جذاب برای افرادی که از این سبک متنفرند! Bloodstained: Ritual of the Night

Bloodstained: Ritual of the Night

پلتفرم‌ها: PC، Nintendo Switch، PS4، Xbox One، ios، Android

نوستالژی چیز خوبی است. ما ایرانی‌ها هم که نوستالژی دوست و خاطره‌باز، Bloodstained: Ritual of the Night باب طبع ماست.

خالق این بازی تهیه کننده‌ی اسبق فرانچایز محبوب Castlevaniaست. متروییدوانیا بخش دوم خود را (وانیا) از این فرانچایز گرفته است. Koji Igarashi هزینه‌ی ساخت Bloodstained: Ritual of the Night را از طریق کمک‌های مردمی جمع کرد، عاشقان Castlevania با افتخار در ساخت این بازی سهیم بودند.

بازی Bloodstained: Ritual of the Night به واقع دنباله‌ی معنوی مجموعه‌ی Castlevaniaست. گیم پلی بازی با Castlevania: Symphony of the Night مو نمی‌زند و یادآور آن شاهکار خاطره‌ساز است. شاید این بازی یک متروییدوانیای استاندارد بیش‌تر نباشد ولی نامه‌ی عاشقانه‌ای است به طرفداران فرانچایز Castlevania، عنوانی که تجربه‌اش خالی از لطف نیست و دوران خوش گذشته را به یادتان خواهد آورد. دورانی که بدون هیچ دغدغه‌ای ساعت‌ها به تجربه‌ی عناوین محبوبتان می‌پرداختید.

نوشتار مرتبط: 10 فرانچایز بازی که بایستی بازنشسته شوند

7 بازی متروییدوانیای جذاب برای افرادی که از این سبک متنفرند! Super Metroid/Castlevania: Symphony of the Night

Super Metroid/Castlevania: Symphony of the Night

پلتفرم‌های Super Metroid: سوپر نینتندو، Switch Online

پلتفرم‌های Castlevania: Symphony of the Night: اندروید، ios، PS4، PS3، Xbox 360، PSP، PS1، Sega Saturn

تکیه بر جای بزرگان نتوان زد به گزاف. اگر متروییدوانیا می‌خواهید باید به سراغ بزرگان این سبک بروید، به سراغ نمادها و هویت متروییدوانیا.

 حیف بود که این بزرگان را در کنار هم نیاوریم. می‌گویند 2 پادشاه در یک قلمرو نمی‌گنجند، اما Super Metroid و Castlevania: Symphony of the Night این ضرب المثل شیرین پارسی را نقض می‌کنند. این عناوین سنگ محک متروییدوانیا هستند، هویت یک سبک هستند، نماد آن هستند و جزو تاریخچه‌ی هنرصنعت می‌باشند. بازی‌های این سبک را با این 2 شاهکار می‌سنجند، چک لیست متروییدوانیا را از این 2 ساخته‌اند.

مبارزات، طراحی مرحله، معماها، فضاسازی و هویت متروییدوانیا را این 2 بازی پایه‌ریزی کرده‌اند. همه چیز در این عناوین درجه یک است. گل سر سبد، گیلاس روی کیک، خوبان عالم و افتخار هنرصنعت این 2 بازی هستند. شما بازی‌باز هستید؟ اگر جواب مثبت است باید این اعجوبه‌ها را تجربه کنید، هیچ بهانه‌ای جایز نیست.

 

7 بازی متروییدوانیای جذاب برای افرادی که از این سبک متنفرند! Guacamelee

Guacamelee

پلتفرم‌ها: PC، PS3، PS4، PS Vita، Wii U، Nintendo Switch، Xbox 360، Xbox One

این هم از تیر آخر من به قلب شما! که بدون شک شما را عاشق متروییدوانیا خواهد کرد. 100% تضمینی! کجا فرار می‌کنید؟ این بازی برای هر چه پلتفرم‌ است عرضه شده، فقط کم مانده برای یخچال فریزر هوشمند شما منتشر شود!

بازی جذاب و منحصر به فرد DrinkBox Studios یعنی Guacamelee، سال 2013 از راه رسید و آتشی به جان ما انداخت. درست به یاد دارم که این عنوان را به صورت اتفاقی خریداری کرده بودم و هیچ شناخت و انتظاری از آن نداشتم. بازی را نصب کردم و تا به خودم آمدم چند ساعت به سرعت برق و باد گذشته بود! خدای من این نوابغ DrinkBox Studios تا الآن کجا بودند؟ پس از تجربه‌ی بازی رفتم و سوابق استودیو را بررسی کردم، پیش از این 2 بازی ساخته بودند و هیچکدام نگرفته بود. اما Guacamelee بدجوری گرفت و اسم آن‌ها را سر زبان‌ها انداخت.

بازی Guacamelee

فضاسازی جذاب بازی با الهام از افسانه‌های مکزیک و موسیقی گوش‌نواز آن هوش از سرتان می‌پراند. گیم پلی خوش ساخت بازی به قدری لذت‌بخش است که برای پیشروی و کسب مهارت‌های جدید لحظه‌شماری خواهید کرد. در طول تجربه‌ی بازی آرزو به دل ماندم که گیم پلی به تکرار افتد یا سازندگان از یک مهارت بیش از اندازه استفاده کنند، اما نه هرگز، این نوابغ یک شاهکار خلق کرده‌اند. گویی که متروییدوانیا در خون آن‌هاست. مگر می‌شود یک بازی تا به این حد لذت‌بخش باشد و تا پایان تازگی خود را حفظ کند؟ بله، اگر اسم آن Guacamelee باشد، می‌شود.

خب دوستان نظرتان درباره‌ی فهرست 7 بازی متروییدوانیای جذاب برای افرادی که از این سبک متنفرند! چیست؟ عنوان جذابی هست که آن را جا انداخته باشم؟ چه عنوانی را به این فهرست اضافه می‌کنید دوستان؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها