استیم تمام بازی‌هایی که با رمزارز و NFT سروکار دارند را ممنوع کرد

استیم تمام بازی‌هایی که با رمزارز و NFT سروکار دارند را ممنوع کرد

به گزارش ساویس‌گیم، استیم به تازگی همه‌ی بازی‌های بلاک‌چین محور و آن‌هایی که در خریدهای درون برنامه‌ای خود از رمزارز و NFT استفاده می‌کنند را ممنوع اعلام کرد.

استیم دلیل این اقدام را عنوان نکرده است. ولی به نظر می‌رسد برای مبارزه با ساختار NFTها این اقدام صورت گرفته است. چرا که منجر به سوءاستفاده از کاربران می‌شوند و برخی از آن‌ها رقم مسخره و غیرمنطقی میلیون دلاری را طلب می‌کنند. در همین راستا بازی‌هایی چون Age of Rust و Light Nite از پلتفرم استیم حذف شدند. و همچنین چندین و چند بازی مشابه دیگر.

استیم تمام بازی‌هایی که با رمزارز و NFT سروکار دارند را ممنوع کرد هالف لایف الیکس

شایان ذکر است که بازی Age of Rust از NFT برای خرید و فروش در بازی خود استفاده می‌کرد. ماهیت NFT و بلاک‌چین نیز با پولشویی و سوءاستفاده مالی بيگانه نیست. از این رو اقدام Valve تحسین برانگیز است.

اما جالب اینجاست که Counter-Strike: Global Offensive که متعلق به خودشان است نیز مشکلات مشابهی دارد. به عنوان مثال برخی Skinها قیمتی چند صد هزار دلاری دارند! و کلاهبرداری‌های زیادی در این راه صورت گرفته است. شایسته این است که Valve به شرایط بازی خود نیز نیم نگاهی بیاندازد. اگر واقعاً قصد حمایت از حقوق بازی‌بازان را دارد.

استیم تمام بازی‌هایی که با رمزارز و NFT سروکار دارند را ممنوع کرد کانتر استرایک

نظر شما چیست دوستان؟ ورود فناوری‌های بلاک‌چین و رمزارزها را در هنرصنعت بازی‌های ویدئویی مفید می‌دانید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید. اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها