چگونه 2021 می‌تواند به بهترین سال پلی‌استیشن پلاس تبدیل شود

چگونه 2021 می‌تواند به بهترین سال پلی‌استیشن پلاس تبدیل شود

به گزارش ساویس‌گیم، وقتی به بخش فروش دیجیتالی بازی‌ها نگاه می‌کنیم، سرویس‌های اشتراکی مختلفی را می‌بینیم که در طول سال‌ها جای مدل‌های سنتی فروش را گرفته‌اند. دوران کرایه کردن فیزیکی بازی‌ها به سر آمده و در عرصه‌های مختلف سرویس‌های اشتراکی همچون نتفیلیکس در سینما و گیم‌پس در بازی به چشم می‌خورند. پلی‌استیشن پلاس و گیم‌پس در آینده‌ی پیش‌رو تقابل جذابی را با هم خواهند داشت. کما اینکه تا بدین جای کار هم اقداماتی از جانب سونی صورت گرفته است.

البته سونی هنوز با این شیوه‌ی فروش خیلی هماهنگ نشده است. غول ژاپنی هنوز هم همان شیوه‌ی سنتی را در پیش گرفته است. فروش بازی‌ها با قیمت کامل 70 دلاری. با این حال موفقیت روزافزون گیم‌پس منجر شده است تا آن‌ها تغییراتی را در سرویس‌های خود اتخاذ کنند. از جمله سرویس‌هایی که بیشترین تغییر را به خود دیده است نیز پلی‌استیشن پلاس می‌باشد.

پس از عرضه‌ی PS5 کاربران پلی‌استیشن پلاس نیز با افزایش قابل ملاحظه‌ای روبه‌رو شدند. بیش از 47.4 میلیون کاربر اکنون عضو این سرویس اشتراکی هستند. این عدد نسبت به سال گذشته افزایش بالای 8 میلیون کاربری را نشان می‌دهد. همچنین طبق برآوردها بیش از 87 درصد کاربران PS5 مشترک پلی‌استیشن پلاس هستند. سرویسی که ضمن فراهم کردن قابلیت آنلاین بازی کردن، بازی‌های رایگانی را نیز ماهیانه اهدا می‌کند. این آمار و ارقام به خوبی پتانسیل بالای این سرویس را نشان می‌دهند.

شکی در این نیست که سال 2021 یک سال تاریخی در جهت رشد و تکامل این سرویس به شمار می‌رود.

 

PlayStation Plus Collection

یکی از کارهای هوشمندانه‌ی سونی در دسترس قرار دادن پلی‌استیشن پلاس کالکشن برای همه‌ی کاربران است. این کالکشن شامل 20 بازی برتر است که 10تای آن‌ها انحصاری پلی‌استیشن هستند. عناوینی مانند God of War و The Last of Us. آن 10 تای دیگر نیز از جمله بهترین‌های نسل هشت هستند. این اقدام سونی موجب اقبال کاربران به این سرویس شد. آمار و ارقام که در بالا اشاره کردیم گواه این مدعاست.

کسی نیست که نقش بازی‌های انحصاری را در موفقیت PS4 انکار کند. این‌که 10 تا از بهترین انحصاری‌ها به رايگان در دسترس قرار گرفته‌اند، پیشنهادی غیر قابل رد کردن است.

 

بازی‌های رايگان در روز عرضه

سونی در اقدامی هوشمندانه عادت به ارائه‌ی بازی‌های رايگان در همان روز عرضه روی پلی‌استیشن پلاس کرده است. این اقدام بدون شک برای تقابل با قابلیت مشابه در سرویس گیم‌پس می‌باشد.

بازی فال گایز از جمله نخستین عناوینی بود که در روز عرضه روی پلی‌استیشن پلاس رایگان شد. نتیجه‌ی کار فوق‌العاده از آب درآمد. فال گایز اکنون بیشترین دانلود را در بین عناوین پلی‌استیشن پلاس از آن خود کرده است.

از طرفی این سرویس برای عناوین ناشناخته فوق‌العاده خواهد بود. به عنوان مثال Bugsnax عنوانی که اگر روی پلی‌استیشن پلاس قرار نمی‌گرفت شاید کمتر کسی به سراغ آن می‌رفت. و اما این همه‌ی ماجرا نبود. سونی عنوان Destruction All-Stars  را نیز در روز عرضه روی پلی‌استیشن پلاس قرار داد. و بازی‌های مستقل دیگری که روی این سرویس قرار گرفته‌اند. Oddworld Soulstorm نیز یکی از عناوین بزرگی است که به زودی روی این سرویس قرار خواهد گرفت.

 

آینده

آینده‌ی پلی‌استیشن پلاس کاملاً به سونی بستگی دارد. به این‌که آن‌ها در ادامه چه رویکردی را اتخاذ خواهند کرد. بازگشت به همان شیوه‌ی ارائه‌ی بازی‌های قدیمی روی این سرویس یا ادامه‌ی این رویکرد جدید و پر و بال دادن به آن. تقویت پلی‌استیشن پلاس در حال حاضر بهترین کار برای سونی است. خصوصاً با توجه به اینکه کنسول جدید آن‌ها یعنی PS5 فعلاً بازی‌های پر زرق و برق زیادی در دسترس ندارد. شاید تنها مایلز مورالز باشد که اغواکننده به نظر آید. بنابراین با توجه به این اوصاف سونی می‌تواند با تقویت پلی‌استیشن پلاس یک رقیب جدی برای گیم‌پس پدید آورد.

نظر شما چیست دوستان؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها