رئیس بزرگ: تحلیلی بر یکی از بهترین غولآخرهای تاریخ بازی؛ Bitores Mendez

رئیس بزرگ: تحلیلی بر یکی از بهترین غولآخرهای تاریخ بازی؛ Bitores Mendez

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

Bitores Mendez شخصیتی است که کمتر کسی او را از یاد خواهد برد. در عنوانی‌ که پر است از غولآخرها و دشمنان به یادماندنی که هر کدام در نوع خود منحصر بفرد هستند، انتخاب تنها یکی از آن‌ها کار بسیار دشواری است. با این حال می‌توان ادعا کرد که در رزیدنت ایول 4 مخوف‌ترین و بهترین غولآخر بازی، کدخدای روستا “Bitores Mendez” است.

این شخصیت که چندین بار در بخش اول رزیدنت ایول 4 ظاهر می‌شود، کاملاً پتانسیل تبدیل شدن به غولآخر نهایی بازی را دارد. او یک شخصیت مرموز، ترسناک و به شکل عجیبی سیاسی داشت. در حقیقت نخستین مواجهه‌ی رو در روی Bitores Mendez با لیان کندی، او را در شرایطی کاملاً منفعل نشان می‌دهد که توان دفاع از خود را ندارد.

به هر حال این تنها جثه و اندام بسیار بزرگ Bitores Mendez نیست که او را قدرتی سیاسی نشان می‌دهد. بلکه موقعیت او به عنوان کد خدای روستا باعث می‌شود که او دست بالا را در بازی داشته باشد. به طوری که تمام سربازانی که شما در طول بازی از پای درمی‌آورید از افراد مندز هستند و برای او کار می‌کنند.

همین عوامل باعث می‌شوند که بازی‌باز احساس کند مبارزه با Bitores Mendez همانند چالشی واقعی است. و در حال مواجهه با یک غولآخر درخور و قدرتمند است. شاید اگر رزیدنت ایول 4 را برای اولین بار تجربه کنید، مرحله‌ی مبارزه با مندز مثل مرحله‌ی آخر باشد. و با خود فکر کنید که دیگر کار او تمام است و بازی به خوبی و خوشی تمام خواهد شد. باید در جواب این حرف گفت: زهی خیال باطل!

در جریان مبارزه با Bitores Mendez، لیان کندی تصور می‌کند که دیگر کارش با این غول بی شاخ و دم تمام گشته و کاری برای انجام باقی نمانده است. که ناگهان انفجاری رخ داده و هر یک از اعضا و بدن مندز را به گوشه کناره‌‌ای پرتاب می‌کند. لیان خوشحال از این اتفاق ناگهانی خیال می‌کند که مبارزه را با خوش شانسی پیروز شده است. اما او فراموش می‌کند که مندز نیز از انگل لاس پلاگاس استفاده کرده بود!

این انگل Bitores Mendez را به کریه‌ترین و زشت‌ترین موجودی تبدیل می‌کند که تاکنون دیده بودید. بیتورس مندز با چنگال‌هایی بزرگ و تیز، بدنی لاغر، دراز و اندامی ملخ مانند شما را به مبارزه می‌طلبد! حال باید در محیطی که کاملاً با آتش شعله‌ور شده و راه فراری وجود ندارد با مندز تنها باشید. و سعی بر شکست او داشته باشید. بدن باریک و ستون فقراتش به نظر نقطه ضعف خوبی می‌آیند و گویا باید به همان جا حمله کرد. پس همزمان با فرار از حملات بی وقفه‌ی مندز باید با شلیک‌های پیاپی به بدنش، او را شکست دهید.

تنها پس از پیروزی یافتن بر Bitores Mendez می‌توانید هیبت واقعی او را ببینید. مندز پس از شکست خوردن در فاز اول مبارزه دوباره تغییر شکل می‌دهد. به گونه‌ای که نیم تنه‌ی پایینی‌اش را از دست داده و حال شبیه موجودی عنکبوت مانند است. چنگال‌های بلندتر و سرعت بیشتر مندز حالا باعث می‌شوند که تعقیب و گریزهایی هیجان‌انگیز بین لیان و مندز صورت گیرد.

طویله که حالا در شعله‌های آتش می‌سوزد کار شما را سخت‌تر خواهد کرد. تنها کاری که می‌توانید برای فرار از Bitores Mendez انجام دهید پیمودن طبقه‌ی اول و دوم طویله است. بازیکنان تیزبین بلاشک متوجه این موضوع خواهند شد که مندز حالا می‌تواند تنها در عرض چند ثانیه به لیان دسترسی داشته باشد. و بدون فوت وقت به او دست یابد.

پس از مبارزه‌ای نفس‌گیر و جذاب بالاخره شما قادر خواهید بود که Bitores Mendez را از پای درآورید. بعد از اینکه مندز از موقعیت خود به زمین می‌افتد بهترین فرصت برای نابود کردن این دشمن برای شما فراهم می‌شود. شینجی میکامی و تیم سازنده زمانی که مشغول طراحی غولآخرهای رزیدنت ایول 4 بودند، از یکی از ترسناک‌ترین فیلم‌های تاریخ ” The Thing” الهامات بسیاری گرفتند.

البته در کنار این الهام گرفتن، Bitores Mendez که توانایی تغییر فرم داشت بسیار وحشتناک‌تر و وحشی‌تر از دیگران بود. و درمیان دیگر غولآخرها مطمئناً بزرگ‌ترینشان بود. این غولآخر وحشتناک که موسیقی هراس‌انگیز بازی نیز به شکل زیبایی با اتمسفرش عجین شده بود، مرحله‌ای برای بازی‌بازان خلق کرد که به سختی فراموش خواهد شد.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها