انتشار بازی برای ایکس‌باکس سری اس احتمالاً با چالش‌های جدی رو به رو خواهد شد

ایکس باکس سری اس

به گزارش ساویس‌گیم، سال گذشته مایکروسافت راهی غیرمعمول برای انتشار دو کنسول نسل جدید را در پیش گرفت. ایکس‌باکس سری اس و ایکس‌باکس سری ایکس، که نسخه سری اس در سطح پایین‌تری از مشخصات فنی قرار داشت. و خب طبعاً قیمت آن ارزانتر از سایر کنسول‌های جدید ارائه شده در سال 2020 بود. به نظر می‌رسد به طور کلی‌، اکثر توسعه‌دهندگان این مسئله را جدی نمی‌دانند. اکنون یک مورد دیگر داریم که باید در چالش‌های احتمالی آینده این کنسول را بسنجیم.

در مصاحبه Wccftech با مدیر فنی استودیو 4A Games آقای Oleksandr Shyshkovtsov توسعه دهنده سری محبوب Metro در مورد سری اس ایکس‌باکس سوال شد. به طور خاص، از او سوال شد که آیا فکر می‌کند کمبود رم این کنسول مشکلی برای بازی‌ها به وجود آورد. وی گفت که فکر نمی‌کند رم به طور خاص مسئله ساز باشد اما ممکن است با چگونگی پیشرفت گرافیکی وسیستمی بازی‌ها، توسعه‌دهندگان چالش‌های جدی در آینده با این کنسول داشته باشند. به نظر می‌رسد که در حال حاضر، آن‌ها هیچ مشکلی در توسعه سری اس بازی خود ندارند، اما به نظر می‌رسد که این یک چالش جدی است.

وی گفت: کمبود رم ایکس‌باکس سری اس برای ما (در حال حاضر) مسئله‌ای نیست. اما عملکرد GPU چالش‌هایی را برای عناوین آینده ایجاد می‌کند. ارائه دهنده فعلی ما برای وضوح مکانی و زمانی بالا طراحی شده است. رها کردن هر یک از این موارد، ما را مجبور به انجام محاسبات بیشتر می‌کند تا عملکرد را حتی بیشتر از این کاهش دهیم. ما در حال حاضر یک راه حل سازش داریم، اما من هنوز از آن راضی نیستم.

جدیدترین بازی این استودیو، Metro Exodus، هم اکنون در دسترس است. و نسخه پلی‌استیشن 5، ایکس‌باکس سری اس/ایکس و همچنین نسخه پیشرفته نسخه رایانه‌های شخصی را امسال منتشر می‌کند.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها