الماس درخشان هنر-صنعت بازی: 10 بازی برتر راکستار

راکستار

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

در سال‌های اخیر شرکت‌های بسیاری دست به ساخت بازی‌های شگفت‌انگیز و بزرگ زده‌اند. بازی‌هایی که شاید تا مدت‌ها در اذهان باقی بمانند و یا بازی‌هایی که از بخت بد فراموش می‌شوند. یکی از این شرکت‌های بزرگ و باثبات نیز Rockstar می‌باشد. شرکت مذکور در سال 1998 تاسیس شد و از زمان ایجاد، بازی‌هایی ساخته و منتشر کرده که هم‌اکنون جزو بزرگ‌ترین آثار تاریخ ویدیو گیم می‌باشند. با این که تک تک بازی‌های راکستار شاهکار نبوده‌اند، اما در نسبتی کلی می‌توان عملکرد آنان را فوق‌العاده دانست. در مقاله‌ی پیش رو قصد داریم که بزرگ‌ترین بازی‌های راکستار را در فهرستی ده تایی خدمت شما ارائه کنیم.

 

راکستار the warriors

10-The Warriors

این بازی از جمله عناوینی است که اکثر مردم نمی‌دانند توسط راکستار ساخته شده است. و هنگام رده بندی بازی‌های مورد علاقه‌ی خود از راکستار، یادی از آن نمی‌کنند. با این که ساخت چنین عنوانی با الهام از فیلم سینمایی‌اش ریسک بزرگی به نظر می‌رسید، اما راکستار توانست نشان دهد که با اقتباس نیز می‌توان آثار خوبی تولید کرد. این بازی با وفادار ماندن به فیلم اصلی، ارائه‌ی یک گیم‌پلی زیبا و صحنه‌های به یادماندنی هنوز هم از جمله عناوین خوبی است که امروزه نیز می‌توان آن را تجربه کرد.

 

راکستار MANHUNT

9-Manhunt

با این که Manhunt برای بسیاری از گیمرها تجربه‌ای ناخوشایند و بسیار خشنی به همراه داشت و شما را به کشتن دشمنان با سیم لخت یا خفه کردن آن‌ها با پلاستیک ترغیب می‌کرد، اما مجموعا‌ً یک بازی بسیار سرگرم‌کننده بود. این بازی نخستین تجربه‌ی راکستار در حوزه‌ی عناوین مخفی کاری به شمار می‌رفت. در این بازی شخصیت اصلی که در شرایطی بحرانی قرار دارد باید مراقب خطرات و شکارچی‌هایی که در تمام گوشه کناره منتظرش هستند باشد. و سعی کند نجات پیدا کرده و درامان بماند. بازی از همان ابتدا تا پایان لحظاتی تنش‌زا خلق می‌کند. و برای کسانی که از خشونت بسیار بالا زده نمی‌شوند و مشکلی با آن ندارند، عنوانی خارق‌العاده است.

 

MAX PAYNE 3 راکستار

8-Max Payne 3

مجموعه‌ی مکس پین عنوانی بود که راکستار ساخت نسخه‌ی سوم آن را شخصاً بر عهده گرفت. این بازی به دلیل ادامه دادن پایان نسخه‌ی دوم با ایده و تفکر متفاوت بسیار سرشناس شد. این نسخه از بازی بر زندگی مکس در برزیل تمرکز داشت. و او را به عنوان یک مامور امنیتی نشان می‌داد که هر که را بر سر راهش قرار می گرفت از پای در می‌آورد. تیراندازی‌های داخل بازی با گرافیک بالای آن به خوبی عجین شده بودند. با اینکه مکس پین در رتبه‌ی نخست بازی‌های راکستار قرار ندارد اما باز هم عنوانی است که هر گیمری باید آن را تجربه کند.

 

راکستار جی تی ای 3

7-Grand Theft Auto III

جی تی ای ۳ نخستین بازی از مجموعه‌ای است که وارد این فهرست می‌شود. اما مطمئناً آخرین آن‌ها نیست. جی تی ای ۳ نه تنها یکی از بهترین بازی‌های راکستار، بلکه یکی از بهترین بازی‌ها در تاریخ ویدیوگیم می‌باشد. این عنوان طراحی آثار جهان باز را وارد فاز دیگری کرد. و با ارائه‌ی جهانی سه‌بعدی باعث شد که بازی‌های بسیاری از این محصول الگو بگیرند.راکستار با این یازی جهانی پر از جرم و جنایت را تبدیل به یک سرگرمی موفق نمود. پس از فرار از ماشین حامل زندانی‌ها شما بلافاصله دستور می‌یابید که پله‌های جرم و جنایت را یکی پس از دیگری طی کنید. و این کار چه با آدم‌کشی و چه با حمل و نقل مواد غیر قانونی انجام خواهید داد. اجازه دهید که ما وارد جزئیات دیوانه‌وار مراحلی که می‌توانید به میل خود انجام دهید نشویم.

 

راکستار grand theft auto vice city

6-Grand Theft Auto: Vice City

جی تی ای وایس سیتی توانست داستان و عمق بازی را نسبت به جی تی ای ۳ افزایش دهد. این بازی یکی از بزرگ‌ترین داستان‌ها و فضاسازی‌ها را در میان تمام بازی‌های ویدیویی داشت. شما در جی تی ای وایس سیتی نسبت به جی تی ای‌های قبلی روند کندتری در کسب قدرت خواهید داشت اما این مورد به هیچ وجه بد نیست. بازی احساسی ناب و زیبا به شما می‌دهد که هیچگاه قدیمی نمی‌شود و موسیقی متن آن نیز یکی از بهترین‌ها در تاریخ بازی‌های ویدیویی است.

 

راکستار جی تی ای 5

5-Grand Theft Auto: San Andreas

دلیل اینکه جی تی ای سن اندریاس به چنین رتبه بالایی در فهرست می‌رسد این است که بازی از زمان خود بسیار جلوتر بود و توانست عناوین جهان‌باز را به مرحله‌ای برساند که بعدها عنوانی همچون اسکایریم توانست به سطح آن برسد. داستان جی تی ای سن اندریاس با الهام از فیلم‌های گنگستری دهه‌ی ۹۰ میلادی ساخته شده بود. و روایت داستان سی جی را داشت که پس از مرگ مادرش به خانه برگشته و با خانواده‌ی گروو استریت دوباره هم پیمان می‌شد. بازی نه تنها یکی از بهترین روایات داستانی در تاریخ جی تی ای را داشت بلکه با ارائه نوین از شهرهای لس آنجلس، لاس وگاس و سانفراسیسکو به شهرت بسیاری رسید. و موقعیت‌های زیادی برای کسانی که بازی را تجربه می‌کردند فراهم آورد.

 

رد دد ردمپشن راکستار

4-Red Dead Redemption

رد دد ردمپشن که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد هنوز هم جای بحث زیادی برای بازیکنان ایجاد کرده و بسیاری معتقدند که این عنوان بهترین بازی راکستار می‌باشد. راکستار با روایت داستانی خارق‌العاده جان مارستون را به تصویر می‌کشید که در پی اصلاح گذشته‌ی بد خود می‌باشد. و با این روایت توانست یکی از بهترین داستان‌ها را در بازی‌های ویدیویی خلق کند. راکستار با ارائه‌ی نقشه‌ای بزرگ و با جزئیات زیاد توانست احساس واقعی حضور در غرب وحشی را به بازیکنان القا کند. که این امر رد دد ردمپشن را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ویدیویی نمود.

 

راکستار BULLY

3-Bully

شاید در نگاه اول ساخت یک بازی ویدیویی که در مدرسه جریان دارد احمقانه یا حتی مسخره به نظر برسد. اما راکستار توانست همه‌ی این‌ها را کنار گذاشته و یکی از بزرگ‌ترین بازی‌های زمان را با Bully بسازد. این بازی احساسی شبیه به جی تی ای داشت. اما در مدرسه جریان داشت و مقدار خشونت نیز پایین آورده شده بود. بازی اگرچه دارای برخی انواع بمب یا اسلحه‌های بچگانه بود، اما باز هم داستانی جالب و سرگرم‌کننده که مردم را راضی نگه دارد با خود داشت. با اینکه ساخت این بازی برای راکستار ریسکی بزرگ به حساب می‌آمد، اما این واقعیت که بازی‌بازان خواهان ساخت ادامه‌ی بازی هستند، نشان دهنده‌ی آن است که بازی مذکور یک عنوان ارزشمند است. و ثابت می‌کند که سازندگان فقط به دنبال نشان دادن خشونت و دعواهای سطحی آن نبودند.

 

راکستار رد دد ردمپشن 2

2-Red Dead Redemption II

عنوان Red Dead Redemption II آخرین بازی ساخته شده توسط شرکت راکستار است. این بازی یک موفقیت بزرگ برای این شرکت بود. رد دد ردمپشن 2 با داشتن نقشه‌ای پر از جزئیات و کاوش در دل آن، گرافیک خارق‌العاده و داستانی عالی، لیاقت خود را برای این موفقیت به همگان نشان داد. هر چیزی که در بازی وجود دارد لذت و هیجان را برای شما به ارمغان خواهد آورد. و می‌توانید با یک فعالیت مشخص تا ساعت‌ها سرگرم شوید. اما چیزی که بازی را از باقی هم‌قطاران خود جدا می‌کرد داستان کاملاً زیبا و استاندارد آن بود. این بازی کاملاً به نسخه‌ی قبل مرتبط بود و گذشته‌ی شخصیت‌ها را به تصویر می‌کشید. با این توجه به این تفاسیر رد دد ردمپشن 2 توانست عنوانی بسیار خوب و درجه یک باشد.

 

راکستار GTA V

1-Grand Theft Auto V

شاید خیلی‌ها معتقد باشند که رد دد ردمپشن و دنباله‌ی آن بهترین بازی‌های راکستار هستند. اما وقتی پای جی تی ای وی به داستان باز می‌شود، می‌بینیم که این عنوان با جهانی بسیار بزرگ و شگفت‌انگیز توانسته بهترین روایت داستانی ساخته شده توسط راکستار را ارائه دهد. راکستار با روایت 3 داستان متفاوت و منحصر به فرد توانست به شکل عجیبی آن‌ها را با یکدیگر آمیخته و مجموعه‌ی جی تی ای را وارد مرحله‌ی جدیدی کند. علاوه بر این افزوده شدن بخش آنلاین نیز سرگرم‌کنندگی بازی را به شدت بالا برد و عناصر بسیار بیشتری را به بازی افزود. همچنین که جزئیات زیادی در نقشه و دیالوگ‌ها اعمال شده بود.

 

بهترین بازی راکستار از نظر شما کدام است؟

 

5 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

Avatar for بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها