بلندپروازی مایکروسافت در گذشته؛ تصاحب شرکت‌های نینتندو و الکترونیک آرتز

مایکروسافت خرید نینتندو

به گزارش ساویس‌گیم، اواخر سال گذشته هنر-صنعت بازی‌های ویدئویی دستخوش تغییر بزرگی شد. منظور من عرضه‌ی کنسول‌های نسل جدید نیست. یک خبر غافلگیرکننده که هنوز هم برای عده‌ای باورش سخت است. مایکروسافت ابر شرکت زنیمکس با تمام زیر مجموعه‌اش را تصاحب کرد. با این‌که تصاحب استودیوها پیش از این چیز ناشناخته و عجیبی نبود، اما تصاحب یک ناشر بزرگ توسط یک شرکت صاحب پلتفرم اتفاق غیر منتظره‌ای بود. نظرات در خصوص این گونه خریدها متفاوت است، اما چیزی که جالب است بدانید این است که خریدهای این شکلی از دیرباز با مایکروسافت عجین شده است.

به تازگی رسانه‌ی بلومبرگ گزارش جالبی ارائه داده است. این گزارش به روزهای نخست تشکیل ایکس‌باکس بازمی‌گردد. در همان روزهای نخست مایکروسافت برای حضور قدرتمند در دنیای بازی‌ها به سراغ شرکت‌های بزرگ رفته‌اند. اولین تلاش آن‌ها خرید شرکت با سابقه‌ی الکترونیک آرتز یا همان EA بود که این شرکت یک جواب مختصر و مفید به غول‌های ردموندی‌ داد. یک جواب منفی. اما ماجرای جالب توجه مربوط به نینتندو می‌باشد.

گروهی از سران مایکروسافت به همراه استیو بالمر به دفتر مرکزی نینتندو رفته بودند تا معامله‌ای انجام دهند. یک معامله‌ای الحاقی یا خرید کلی شرکت نینتندو.

آن‌ها طرح اولیه‌ی ایکس‌باکس اورجینال را به نینتندو نشان داده بودند. و به آن‌ها از طرح جامع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری برای مقابله با پرچم‌دار بازار، یعنی سونی می‌گفتند. در اقدامی جالب نینتندو آن‌ها را با پوزخند و قهقهه روانه‌ی درب خروجی ساختمان کرد. ظاهراً ردموندی‌ها قصد تصاحب اسکوئرانیکس و Midway را نیز داشته‌اند. که مشخصاََ جواب رد شنیدند. جالب است بدانید که Midway سال‌ها بعد توسط شرکت برادران وارنر خریداری شد.

مقاله‌ی مذکور ارزش یک بار خواندن را دارد. داستان‌هایی از قراردادهای انحصاری مایکروسافت و چیزهایی از این دست.

خب دوستان نظرتان چیست؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها