وضعیت فروش برند پلی استیشن در ژاپن باعث نگرانی هواداران شده‌است

پلی استیشن PS5

به گزارش ساویس‌گیم به نقل از Push Square در سال‌های گذشته بحث‌هایی زیادی در مورد وضعیت فروش پلی ‌استیشن در ژاپن شده‌است.

طبق گزارشات فروش سخت‌افزار ژاپن در سال ۲۰۲۰ که توسط فامیتسو که توسط ResetEra جمع‌آوری شده‌اند، برای اولین بار بعد از سال ۱۹۹۴ فروش کلی برند پلی‌ استیشن در ژاپن کمتر از یک میلیون واحد در سال می‌باشد. میزان بد بودن این آمار هنگامی خودنمایی کند که سال ۱۹۹۴ اولین سال عرضه‌ی پلی ‌استیشن در ژاپن بوده‌است.

در تصویر زیر میزان فروش برند پلی ‌استیشن در سال‌های گذشته را مشاهده می‌کنید.

خوب این موضوع به چه معناست؟ تنها مسئله‌ی موجود که یه طور واضحی در دهه‌ی گذشته در ژاپن قابل مشاهده بوده‌است، کاهش فروش کنسول‌های خانگی از جمله پلی استیشن در این کشور بوده‌است.

همینطور نشانه‌های وجود دارد که سونی دیگر برای بازار ژاپن اهمیت زیادی قائل نیست. برای مثال افراد تاثیرگذاری از Japan Studio جدا شده‌اند. همینطور PS5 بعد از PS3 ضعیف‌ترین آغاز تاریخ پلی ‌استیشن در ژاپن بوده‌است. دلایل مختلفی برای کاهش فروش پلی ‌استیشن در ژاپن وجود دارد. فروش بسیار موفق کنسول‌های نینتندو در ژاپن و کاهش میزان مالکیت تلوزیون در ژاپن از دلایل مهم این اتفاق هستند‌.

اما باید همیشه به یاد داشته باشیم که جهان اکنون در شرایط ویژه‌ای قرار دارد. سونی با وجود این شرایط PS5 را به صورت جهانی عرضه کرده است‌‌. اما هم اکنون در تمام جهان مشکل کمبود کنسول PS5 وجود دارد و احتمالا با تامین کنسول‌های کافی شرایط فروش این برند در ژاپن بهبود خواهد یافت.

نظر شما درمورد کاهش فروش پلی استیشن در ژاپن چیست؟ آیا با کاهش تمرکز سونی بر بازار ژاپن موافق هستید؟

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

محمدرضا سیاریمشاهده نوشته ها

محمدرضا سیاری

Discover Hope

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها