مروری بر بهترین بازی‌های میشل انسل

مروری بر بهترین بازی‌های میشل انسل

مروری بر بهترین بازی‌های میشل انسل

(به قلم حسن نصرالهی)

میشل انسل توسعه ‌دهنده‌ی معروف بازی‌های ویدیویی، بازنشستگی خود را اعلام کرده است. بنابراین قصد داریم مهم‌ترین آثار او را با یکدیگر مرور کنیم. در واقع میشل انسل یکی از بهترین طراحان بازی‌های ویدیویی می‌باشد. Michel Ancel که بیش از هر چیزی به خاطر کارهایی که در طول سال‌ها با یوبی‌سافت انجام داده شناخته شده است، از دهه‌ی 80 میلادی در توسعه‌ی بازی‌ها مشارکت داشته و آثار واقعاً قابل توجهی را تولید کرده است.

انسل برخی از شناخته‌ شده‌ترین و نمادین‌ترین شخصیت‌های تاریخ بازی‌های ویدیویی را خلق کرده است. Beyond Good & Evil 2 و همچنین Wild آخرین پروژهایی هستند که او در ساخت آن‌ها مشارکت داشته است. با این حال، انسل از توسعه‌ی این بازی‌ها کناره‌گیری کرد و این 2 پروژه را به تیم‌های در حال توسعه‌ی آن‌ها واگذار نمود. او این مدیوم را ترک کرد تا با خیال راحت بتواند پناهگاه حیات وحش خود را افتتاح کند!

قطعاً فقدان این بازی‌ساز خوش ذوق و برجسته در هنر هشتم احساس خواهد شد. اما طرفداران همچنان می‌توانند با بهترین بازی‌های او اوقات فوق العاده‌ای داشته باشند. ما در این مقاله مروری بر بهترین بازی‌های میشل انسل داشته‌ایم تا از این طریق بتوانیم خدمات بی مثال او را یادآور شویم.

مروری بر بهترین بازی‌های میشل انسل ریمن

Rayman

در حالی که میشل انسل از دهه‌ی 80 میلادی بازی‌های ویدیویی را توسعه می‌داد، اما تا قبل از بازی Rayman در سال 1995 موفقیت بزرگی نداشت. انسل که طراح اصلی این بازی بود، شخصیت Rayman را بر اساس طرح‌هایی که ابتدا در نوجوانی کشیده بود، خلق کرد. علیرغم اینکه Rayman یک سکو بازی 2بعدی بود، اما از نظر بصری فشار زیادی را به کنسول‌های نسل چهارم وارد نمود.

در واقع گرافیک خیره کننده‌ی بازی سازندگان را مجاب کرد، در ابتدا روی سیستم‌هایی مانند Atari Jaguar و پلی استیشن متمرکز شوند. به هر حال Rayman موفقیت بزرگی بود و به عنوان یکی از بهترین بازی‌های هنگام عرضه‌ی کنسول پلی‌استیشن شناخته می‌شود. همچنین این اثر دوست داشتنی توانست به پرفروش‌ترین بازی تاریخ پلی استیشن در انگلیس هم تبدیل شود.

مروری بر بهترین بازی‌های میشل انسل ریمن 2

Rayman 2

در حالی که Rayman اصلی یک سکوبازی 2 بعدی به شمار می‌رفت اما Rayman 2 یک سکوبازی 3بعدی شبیه به Super Mario 64 کنسول نینتندو بود. مانند Rayman اصلی، Rayman 2 نیز از نظر بصری چشم‌گیر بود و تحسین گسترده‌ی منتقدین را برانگیخت. Ancel وظایف متعددی در توسعه‌ی این بازی داشت و نقش مهمی در موفقیت آن ایفا نمود. او با ساخت Rayman 2 به عنوان یکی از معدود توسعه دهندگان برجسته‌ی مدیوم بازی‌های ویدیویی شناخته شد.

مروری بر بهترین بازی‌های میشل انسل فراسوی خیر و شر

Beyond Good And Evil

انسل پس از موفقیت بزرگی که با فرانچایز Rayman به دست آورد، تصمیم گرفت IP جدیدی را برای کنسول‌های نسل ششم بسازد. نتیجه عنوان Beyond Good & Evil بود. یک بازی ماجراجویی که مورد تحسین منتقدین واقع شد. گیم پلی Beyond Good & Evil به فرانچایز محبوب افسانه ی زلدا شباهت دارد، با این تفاوت که بازی‌باز در فضایی علمی تخیلی به ماجراجویی می‌پردازد.

با وجود تحسین منتقدین، متاسفانه بازی Beyond Good & Evil در بحث فروش ضعیف ظاهر شد. همین هم باعث شد برنامه‌هایی که Ancel برای یک 3 گانه در نظر گرفته بود، به کلی به هم بریزد. پس از مدتی Ubisoft بالاخره با ساخت Beyond Good & Evil 2 موافقت کرد، اما این پروژه در جهنم توسعه گرفتار شده است. اکنون با کناره‌گیری Michel Ancel از توسعه‌ی این بازی، کاملاً قابل درک است که برخی از طرفداران نگران آینده‌ی آن باشند.

مروری بر بهترین بازی‌های میشل انسل کینگ کونگ

Peter Jackson’s King Kong: The Official Game of the Movie

میشل انسل با کارگردان مشهور جهانی، یعنی پیتر جکسون همکاری کرد تا با اقتباس از فیلم کینگ کونگ در سال 2005، یک بازی ویدیویی را بر مبنای آن توسعه دهد. به لطف تخصص Ancel، بازی کینگ کونگ توانست بسیار بهتر از آثار اقتباسی رایج از هنر هفتم، مورد استقبال قرار بگیرد. این عنوان نقدهای مثبتی را از سوی منتقدین دریافت کرد. همچنین کینگ کونگ از عناوین هنگام عرضه‌ی کنسول Xbox 360 بود که این خود نکته‌ای مهم و قابل توجه به شمار می‌رفت.

مروری بر بهترین بازی‌های میشل انسل ریمن رابیدز

Rayman Raving Rabbids

انسل به طور فعال در توسعه‌ی Rayman Raving Rabbids نقش نداشته است. با این حال، عنوان Rabbids از عناوین هنگام عرضه‌ی Wii بود که توسط او طراحی شد. بنابراین می‌توان گفت که انسل نقش مستقیمی در ساخت این بازی داشته است. ناگفته نماند که این محصول در فرانچایز ریمن، یک دنباله‌ی فرعی به حساب می‌آید. به هر ترتیب Rabbids از آن زمان تاکنون به علاوه‌ی بازی‌های خودشان، به عناوین دیگری نیز راه یافته‌اند. آن‌ها در فرانچایز فوق محبوب سوپر ماریو حضور داشته‌اند و در سریال‌های تلویزیونی مرتبط هم به ایفای نقش پرداخته‌اند! نیازی به گفتن نیست که نقش انسل در طراحی شخصیت‌های این عنوان، بسیار مهم و قابل توجه است.

ریمن اورجینز

Rayman Origins

میشل انسل در سال 2011 به زیباترین شکل ممکن با Rayman Origins این فرانچایز را به ریشه‌های خود بازگرداند. Rayman Origins یک سکوبازی 2بعدی فوق‌العاده با قابلیت co-op بود. این بازی حتی توانست از تحسین منتقدین عناوین اصلی نیز فراتر برود و به عنوان یکی از تحسین برانگیزترین بازی‌های دهه‌ی گذشته شناخته شود. تقریباً همه‌ی جنبه‌‌ی‌های Rayman Origins مورد تحسین منتقدین قرار گرفت. این بازی نه تنها در فهرست مهم‌ترین آثار این بازی‌ساز توانمند است بلکه می‌تواند در زمره‌ی زیباترین عناوین سکوبازی تمام دوران هم باشد.

ریمن لجندز

Rayman Legends

با در نظر گرفتن اینکه Rayman Origins چقدر موفق و فوق العاده بود، انتظارات از Rayman Legends هم به شدت بالا رفت. با این حال میشل انسل نه تنها انتظارات را برآورده کرد بلکه کاری فراتر از انتظارات را ارائه نمود. Rayman Legends موفقیت بزرگی از نظر منتقدان بود و جوایز متعدد پایان سال را از نشریات مختلف به دست آورد. این بازی به سادگی یکی از بهترین عناوین سکوبازی تمام دوران است. ناگفته نماند که Ancel به ساخت بازی‌ موبایلی بر اساس ریمن ریشه‌ها نیز کمک شایانی کرد. اما اگر ریمن ریشه‌ها را آخرین اثر میشل انسل بدانیم، هیچ عنوان دیگری نمی‌توانست به این شایستگی، پایانی بر حرفه‌ی این نابغه‌ی رویاپرداز باشد.

نظرتان درباره‌ی مقاله‌ی مروری بر بهترین بازی‌های میشل انسل چیست؟ کدام بازی را تجربه کرده‌اید و کدام را دوست دارید؟ امیدی به احیای Beyond Good & Evil 2 و Wild دارید؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

حسن نصرالهیمشاهده نوشته ها

حسن نصرالهی

زگهواره تا گور دانش بجوی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها