پایان یک عمر خاطره‌سازی Japan Studio به صورت رسمی

پایان یک عمر خاطره‌سازی Japan Studio به صورت رسمی

به گزارش ساویس‌گیم، بالأخره آن روز نحس فرا رسید. سونی به طور رسمی پایان کار Japan Studio  را اعلام کرد.

از این استودیوی بزرگ و با سابقه اکنون فقط یک Team Asobi باقی مانده است. تیم کوچکی که Astro’s Playroom را در کارنامه دارد.

تعطیلی این استودیوی با سابقه و خلاق همه‌ی عاشقان هنر هشتم را در شوک فرو برد. هر چند که این اتفاق در حقیقت ماه‌ها پیش رخ داده بود و اعضای اصلی اخراج شده بودند. در طول این مدت فقط نام بزرگ Japan Studio بود که باقی مانده بود و حال آن هم توسط سونی حذف شد.

فقط کافی است نگاهی به چند پروژه‌ی Japan Studio بیاندازید عناوینی شامل: Shadow of the Colossus، Ico، Bloodborne، Gravity Rush و چندین و چند پروژه‌ی موفق و خلاقانه‌ی دیگر. عناوین استودیو ژاپن سونی همتایی نداشت. جایی مشابه آن‌ها را نمی‌یافتید و یکی از دلایل محبوبیت پلی‌ استیشن این بود که میزبان چنین آثاری است.

پایان یک عمر خاطره‌سازی Japan Studio به صورت رسمی

حال با مدیریت جدید گویا پول حرف اول و آخر را می‌زند. شرکتی که زمانی به مشتری مداری و ارزش نهادن به عناوین هنرمندانه شناخته می‌شد، حال فقط به سودآوری فکر می‌کند.

جالب اینجاست که رقبای پلی استیشن سال‌ها پیش دچار این اشتباه شده بودند و حال به فکر جبران افتاده‌اند در حالی که سامورائی امروزه دچار این اضمحلال شده است.

نظر شما در این خصوص چیست؟

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها