خداحافظی مایکروسافت با مرورگر نچسب Internet Explorer

خداحافظی مایکروسافت با مرورگر نچسب Internet Explorer

به گزارش ساویس‌گیم، Internet Explorer قرار است برای همیشه کنار گذاشته شود. مایکروسافت اعلام کرد که پشتیبانی از این مرورگر از رده خارج تابستان سال آینده به پایان خواهد رسید.

سال‌ها بود که پشتیبانی درست و حسابی از این مرورگر قدیمی و زنگار گرفته صورت نمی‌گرفت. ردموندی‌ها مرورگر خوش خط و خال Edge را جایگزین Internet Explorer کرده‌اند.

این مرورگر فسیل شده از دهه‌ی 90 میلادی روی کار بود و تا سال 2004 بیش از 90% بازار را از آن خود کرده بود. اما با پیدایش گوگل کروم در سال 2008 این محبوبیت در هم شکسته شد و امروزه حتی 1% کاربر هم ندارد.

جالب است بدانید که Internet Explorer به قدری نفوذ داشت که وب‌سایت‌هایی بودند که فقط روی این مرورگر قابلیت نمایش داشتند. و به نوعی یک پلتفرم مجزا برای خود تشکیل داده بود. ولی به هر حال مثل هر چیز دیگری در این دنیا، این فناوری هم به پایان راه خود رسید. و دیگر باید با رابط کاربری از رده خارج و کندی محسوس هنگام وب‌گردی خداحافظی کنید.

تیم مایکروسافت از پائیز پیش‌رو کار روی نسخه‌ی یازدهم Internet Explorer را متوقف خواهد کرد. زین پس فقط مایکروسافت Edge در ویندوز 10 پشتیبانی خواهد شد.

خب دوستان نظرتان چیست؟ شما از کاربران این مرورگر بوده‌اید؟ نظرتان چیست موقع خداحافظی بود؟

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها