تام کروز جایزه پس فرستاد و اسکارلت جوهانسون معترض شد؛ بررسی جنجال Golden Globe

تام کروز جایزه پس فرستاد و اسکارلت جوهانسون معترض شد؛ بررسی جنجال Golden Globe

به گزارش ساویس‌گیم، ماجرا از آن جا شروع شد که روزنامه‌ی لس‌آنجلس تایمز طی گزارشی خبر داد که انجمن خبرنگاران خارجی هالیوود موسوم به HFPA که برگزار کنندگان Golden Globe به شمار می‌روند متشکل شده است از 87 عضو که حتی یک عضو آن‌ها هم سیاه پوست نیست! این گزارش همانا و آغاز هجمه به این نهاد همانا.

در این افراد سرشناسی چون تام کروز، اسکارلت جوهانسون و مارک روفالو هم به این جنجال دامن زده‌اند. تام کروز در این بین جوایز خود را پس فرستاد و خانم جوهانسون هم از عملکرد Golden Globe انتقاد کرد. مارک روفالو هم خواستار تغییرات بنیادین در این مراسم شده است.

بیشتر بخوانید: Scarlett Johansson معرفی 5 فیلم برتر – اسکارلت جوهانسون

به عبارت دقیق‌تر اگر بخواهیم اشاره کنیم این هجمه به این دلیل شدت گرفته که این نهاد زیر بار قوانین مسخره‌ای که اسکار از این سال عملی کرده است نرفته است. قوانینی همچون جای دادن اجباری رنگین پوستان، افزایش اجباری مشارکت زنان و جوایز اجباری به آن‌ها در عین ناشایسته بودن و پرداختن و قانون ساختن حضور اقلیت‌های منحرف جنسی در فيلم‌ها!

به عبارتی یا Golden Globe هم باید به قوانین من در آوردی و ضد هنری اسکار و سیاست‌های مشابه تن دهد، یا مثل الآن مورد تحریم قرار می‌گیرد! خوشبختانه نتیجه‌ی سیاست‌های جدید اسکار فوق‌العاده افتضاح شد و بدترین سال مراسم از لحاظ تعداد بیننده را رقم زد. باشد که سیاست‌های تحمیلی و نا به هنجار دست از سر هنر بردارند.

نظر شما در خصوص جنجال Golden Globe چیست دوستان؟ آیا این درست است که افراد را به زور بر اساس رنگ پوست و جنسیت در هيئت داوران قرار داد؟ آیا نباید برای انتخاب آن‌ها به شایستگی افراد توجه شود و نه مسائل حاشیه‌ای؟

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها