مایکروسافت از فروش کنسول سودی نبرده است؛ راه‌های سودآوری ردموندی‌ها؟

مایکروسافت از فروش کنسول سودی نبرده است؛ راه‌های سودآوری ردموندی‌ها؟

به گزارش ساویس‌گیم، ماجرای فروش کنسول‌ها و قیمت‌گذاری آن‌ها همیشه جالب بوده است. بیش‌تر کنسول‌ها ضرر دهی داشته‌اند. مگر این‌که شما نینتندو باشید! این یک حقیقت اثبات شده است. هزینه‌ی تولید کنسول‌ها بسیار بیشتر از برچسب قیمتی آن‌هاست. اما به هر حال با گذر زمان و ارزان شدن قطعات در نهایت به سود دهی می‌رسند. ظاهراً که این موضوع برای هیچ کدام از کنسول‌های مایکروسافت صدق نکرده است.

این اطلاعات جدید از طریق دعوای حقوقی اپل و اپیک گیمز به دست آمده است. جایی که در خلال گفت‌وگوها از مسئول مایکروسافت پرسیده شد که سود آن‌ها از فروش کنسول چقدر است؟

مسئول مایکروسافت پاسخ داد ما هیچ سودی از فروش کنسول کسب نکرده‌ایم. این بازار فقط برای ما ضرر داشته است. وقتی از او پرسیده شد که چرا؟ او پاسخ داد که ما از طریق فروش بازی و سرویس‌های اشتراکی این ضرر را جبران می‌کنیم. و این برای ما سودآور بوده است. در حقیقت ما قصد داریم دسترسی مخاطب به بازی را به حداقل ممکن برسانیم و به عنوان یک واسطه‌ی مستقیم عمل کنیم. در نهایت پرسشگر از مسئول مایکروسافت پرسید که آیا در طول این چهار نسل مایکروسافت هیچ سودی از بازار کنسول داشته است؟ مسئول مایکروسافت در کمال تعجب پاسخ داد خیر.

درست که این موضوع خیلی هم عجیب نیست. چرا که شرکت‌های صاحب کنسول هدف خود را در جذب مخاطب به اکوسیستم خود و فروش خدمات به او را دارند. که در آینده به سودآوری برسند. اما این جالب بود که مایکروسافت خیلی رک و راست این موضوع را اعلام کرد.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ آيا واقعاً مایکروسافت از فروش کنسول هیچ سودی به دست نیاورده است؟

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها