10 تفاوت عمده‌ی Persona 5 Strikers با Persona 5 و Royal

10 تفاوت عمده‌ی Persona 5 Strikers با Persona 5 و Royal

بازی Persona 5 Strikers به عقیده‌ی خیلی‌ها یک دنباله‌ی فرعی فوق‌العاده است. این نسخه با استفاده از جهان تثبیت شده‌ی پرسونا 5 و ترکیب آن با ویژگی‌های جدید یک تجربه‌ی اکشن-نقش‌آفرینی دلچسب ارائه می‌دهد که خیلی‌ها را شگفت‌زده می‌کند. ایده‌ی یک پرسونا با گیم‌ پلی musou چیزی نیست که طرفداران خواهان آن بوده باشند. اما حقیقتاََ محصول نهایی خوب از کار درآمده است.

شایان ذکر است که Persona 5 Strikers نسبت به نسخه‌های گذشته تفاوت عمده‌ای دارد. ما در اینجا به 10 تفاوت بزرگ آن با Persona 5  و Royal خواهیم پرداخت.

 

این بازی بدون شک یک دنباله‌ی مستقیم ولو اینکه سازندگان ادعا کنند که یک دنباله‌ی فرعی است

برچسب دنباله‌ی فرعی شاید طرفداران را گیج کند. مخصوصاً وقتی بحث داستان به میان آید. اما اصلاً جای درنگ در این بین نیست. در نهایت Persona 5 Strikers دنباله‌ی مستقیم اتفاقات پرسونا 5 است.

 

10 تفاوت عمده‌ی Persona 5 Strikers با Persona 5 و Royal

داستان Persona 5 Strikers شش ماه پس از ماجرای بازی اصلی رخ می‌دهد

داستان Phantom Thieves و تهدید جدیدی که باید به آن پرداخته شود، 6 ماه پس از ماجرای بازی اصلی جریان می‌یابد. گروه بار دیگر خود را در مخمصه می‌یابند و در تلاش برای نجات توکیو از تهدیدی آشنا هستند.

 

رخدادهای Persona 5 Royal توسط این بازی نادیده گرفته شده‌اند

اگر شما انتظار پیگیری رخدادهای مستقیم پرسونا 5 همانند رویال در این نسخه را دارید، خودتان را برای نا امید شدن آماده کنید. هر چه نباشد این بازی دنباله‌ی مستقیم پرسونا 5 است. بنابراین رخدادهای رویال در این بازی نادیده گرفته شده‌اند. این به این معناست که…

 

10 تفاوت عمده‌ی Persona 5 Strikers با Persona 5 و Royal

شخصیت Kasumi در این نسخه قابل بازی نیست

کاسومی یوشیزاوا یک شخصیت جالب بود که در رویال اضافه شده بود. متأسفانه این شخصیت جایی در Persona 5 Strikers نخواهد داشت. کنترل Cendrillon در مبارزات هم‌زمان این بازی فوق‌العاده می‌شد، اما متأسفانه این امکان در داستان Persona 5 Strikers جایی ندارد.

 

10 تفاوت عمده‌ی Persona 5 Strikers با Persona 5 و Royal

مبارزات هم‌اکنون هم‌زمان هستند

یکی از مهم‌ترین تفاوت‌های Persona 5 Strikers با اجداد خود این است که سیستم مبارزات به طور کلی متفاوت است. بخش عمده‌ی مبارزات به صورت هم‌زمان خواهند بود. شما مختار به انتخاب بین حرکات فیزیکی و جادویی هستید. دیگر خبری از مبارزات نوبتی در این بازی نخواهد بود. البته که این تغییر فوق‌العاده است.

 

به خدمت گرفتن پرسونا در این بازی کاملاً متفاوت است

در بازی اصلی، بازی‌باز مجبور بود که دشمنان را در موضع ضعف قرار دهد و سپس وارد مذاکره شود. با این‌که مذاکره کماکان در Persona 5 Strikers وجود دارد اما شیوه‌ی آن به طور کلی متفاوت است. دیگر نیازی به رویکرد تاکتیکال نیست. دمار از روزگار حریف درآورید و آن‌ها را مجبور به مذاکره کنید.

 

شخصیت‌های جدیدی به بازی اضافه شده‌اند

بازی Persona 5 Strikers دو شخصیت جدید را معرفی کند. این شخصیت‌ها نقش اساسی در داستان خواهند داشت. نخستین آن‌ها سوفیا است. یک هوش مصنوعی که نخستین هنگامی که Phantom Thieves گرفتار می‌شوند به کمک آن‌ها می‌آید.

دومین شخصیت یک کارآگاه پلیس است. زنکیچی هاسه‌گاوا در جریان تحقیقات خود به Phantom Thieves برمی‌خورد و به جمع آن‌ها می‌پیوندد. هر دوی این شخصیت‌ها لحظات دلچسبی را در بازی برای شما فراهم خواهند کرد. و کنترل لذت‌بخشی هم دارند.

 

خبری از سیستم Confidant در Persona 5 Strikers نیست

افرادی که قصد دارید ارتباط و تعامل قوی‌تری با شخصیت‌های جدید Persona 5 Strikers داشته باشید، متأسفم! خبری از سیستم Confidant در این بازی نیست. افرادی که طرفدار بخش شبیه‌ساز زندگی پرسونا بودند احتمالاً نا امید شوند.

 

10 تفاوت عمده‌ی Persona 5 Strikers با Persona 5 و Royal

در عوض اینجا Bond System را داریم

در غیاب سیستم Confidant ما Bond System را داریم. به این طریق می‌شود رابطه‌ی شخصیت‌ها با Phantom Thieves را تقویت کرد. البته به سرگرم‌کنندگی سیستم Confidant قطعاََ نیست.

شیوه‌ی افزایش سطح در این سیستم جدید توسط همکاری با شخصیت‌های مختلف میسر است. البته می‌شود هم با گفت و گو با شخصیت‌ها و انتخاب پاسخ مناسب آن را افزایش داد. به طور کلی سیستم ساده ولی لذت‌بخشی است.

 

یک درجه‌ی سختی جدید پس از اتمام بازی فعال می‌شود

طرفداران پرسونا احتمالاً متوجه غیاب حالت Merciless در این بازی شده‌اند. این درجه‌ی سختی حذف نشده است. فقط مخفی شده است. اگر خواهان تجربه‌ی بازی در این درجه‌ی سختی هستید کافی است بازی را یک بار به اتمام برسانید. این درجه‌ی سختی ویژگی‌های جدیدی به بازی اضافه می‌کند و پس از انتخاب آن قادر به تغییرش نخواهید بود.

طرفدار مجموعه‌ی پرسونا هستید؟ کدام نسخه را تجربه کرده‌اید؟

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها