بازی شعار زده‌ی Six Days in Fallujah توسط خالق خدای جنگ در حال توسعه بود

بازی شعار زده‌ی Six Days in Fallujah توسط خالق خدای جنگ در حال توسعه بود

به گزارش ساویس‌گیم، گزارش شده است که بازی جنجالی Six Days in Fallujah در طول مدت طولانی ساخت خود در مقطعی مهمان استودیوی سانتا مونیکا‌ی سونی بوده است. این را دیوید جفی، طراح بازی، و خالق God of War عنوان كرد.

در آخرین قسمت نمایش Jaffe در YouTube، که در آن جان گاروین، مدیر خلاق و نویسنده‌ی Days Gone به او پیوست، جفی پرسید: “آیا می‌دانستی Six Days in Fallujah برای مدتی در Sony Santa Monica در حال توسعه بود؟ سپس صحبت جفی توسط گاروین قطع شد، وی تأیید کرد: “من در آن جلسه بودم. من در جلسه‌ی چراغ سبز گرفتن بازی حضور داشتم.”

جفی پاسخ داد: “درست است.” “و هر زمان که آن بازی واقعاً تبدیل به چیزی می‌شد که آن ها می‌خواستند، یعنی یک نگاه واقعی به جنگ، شرکت‌ها به نوعی می‌گفتند” بله، متشکریم. اما نه، ممنون “. به نوعی طفره می‌رفتند و دنبال چیز دیگری بودند.

“بنابراین من نمی‌دانم این بازی جدید از نظر چه قرار است. آیا آن‌ها می‌خواهند به آنجا برسند. یا نگاه مد نظر خودشان را ارائه دهند”

گاروین در پاسخ گفت: “این یک شرایط سخت است”

در ابتدا قرار بود Six Days in Fallujah بیش از یک دهه پیش توسط کونامی منتشر شود. اما ناشر در سال 2009 به دلیل بحث برانگیز بودن بازی، که مورد انتقاد چندین طرف از جمله سربازان باسابقه‌ی نظامی و گروه های ضد جنگ قرار گرفت، کار خود را متوقف کرد.

ناشر آن Victure در ماه فوریه انتقادات شدیدی را به دنبال داشت. پس از آنكه مدیرعامل آن پیتر تامته در مصاحبه با Polygon ادعا كرد كه “در تلاش نیست که تفسیر سیاسی در مورد اینکه آیا خود جنگ ایده‌ی خوبی است یا نه”، اظهار نظر کند.

سپس استودیو در ماه بعد موضع خود را تغییر داد! و با انتشار بیانیه‌ای اذعان کرد که وقایع شش روز در فلوجه “جدایی ناپذیر از سیاست” است. و ادعا می‌کنند که تلاش می‌شود داستان بازی را از چند منظر روایت کنند! پیشنهاد می‌کنیم برای درک بهتر موضوعات پیرامون این بازی مطالب زیر را مطالعه کنید.

نظر شما در این خصوص چیست دوستان؟ به نظر شما تحریف تاریخ و القای تحمیلی نظرات در بازی‌های ویدیویی امر پسندیده‌ای است؟

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها