اگر دست انسان برای تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی تکامل پیدا می‌کرد!

اگر دست انسان برای تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی تکامل پیدا می‌کرد!

به گزارش ساویس‌گیم، دست‌ها، عضوی کاربردی که ما را از بسیاری از حیوانات متمایز می‌کنند. دست ‌ها و از همه مهم‌تر انگشت شست ما را قادر به انجام کارهای شگرفی کرده‌اند. از ساخت راکت گرفته تا نوشتن. و بدون شک یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی که با آن‌ها می‌کنیم تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی است.

دست‌های ما مناسب کار با انواع مختلف دسته‌های بازی نیستند. و همیشه نوع بازی کردن با بیولوژی ما پیوند خورده است. اما اگر هزار سال آینده را پیش بینی کنیم چطور؟ آینده‌ای که در آن بازی‌های ویدئویی به تفریح روزانه‌ی انسان‌ها بدل شده است. دست‌های ما در آن زمان چگونه خواهند بود؟

خیلی خب آماده باشید تا نگاهی به آینده داشته باشیم. گروهی از دانشمندان گرد هم آمده‌اند بهترین مدل دست برای بازی‌های ویدئویی را نشان‌مان دهند. دست‌های تکامل یافته در طول قرن‌ها. اما هشدار من را پذیرا باشید بهترین شاید همیشه به مذاق همه خوش نیاید.

تصویری که در بالا می‌بینید دست‌های تکامل یافته‌ی انسان در آینده است. اگر که در جهت تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی تکامل یابند. انگشتان شست غول‌پیکر و تنومند برای کنترل کامل روی آنالوگ‌ها و سایر دکمه‌ها، انگشتان اشاره و میانی بلند برای تسلط کامل روی دکمه‌ها و ماشه‌های پشتی و انگشتان دیگر که تنها برای گرفتن کنترلر در دست تکامل یافته‌اند و نه چیز دیگر.

این طراحی‌ها توسط Simon Cornelius که متخصص در زمینه‌ی کنترلرهای بازی است انجام گرفته است. به عقیده‌ی ایشان ترند روز روی پیچیدگی بیشتر بازی‌هاست و بعید نیست در آینده شاهد کلیدها و دکمه‌های بیشتری روی کنترلرها باشیم. در نتیجه انگشتان برای تسلط بیشتر کشیده خواهند شد و باقی ماجرا.

البته همه‌ی این‌ها در صورتی است که کنترلرها مانند PSVR2 به سمت لمسی شدن نروند و یا مانند فیلم Ready Player One واقعیت مجازی همه‌جا را نگرفته باشد. و یا شاید هم انسان‌ها عاقبت به این سو حرکت کنند که موس و کیبورد بهترین وسیله‌ی کنترل بازی هستند.

شما چه نظری دارید همراهان؟ در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: khc.reza@gmail.com

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها