مواجهان تاریکی: 10 قهرمان برتر سبک وحشت و بقا در هنر-صنعت بازی‌های ویدیویی

وحشت و بقا

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

در طی چند دهه‌ی گذشته قهرمان‌های به یادماندنی زیادی در عناوین وحشت و بقا خلق شده‌اند. از شخصیت‌های معمولی که با تهدیدهای ماورایی مبارزه می‌کنند، تا سربازانی که دارای مهارت‌های آموزش دیده هستند. این قهرمانان به دلیل وحشت‌هایی که با آن‌ها روبه‌رو می‌شوند اغلب با مشکلات سلامت روان دست و پنجه نرم می‌کنند. و این باعث می‌شود شخصیت‌هایی جذاب و دارای نقطه ضعف پدید آیند. در میان قهرمانان پرتعداد عناوین وحشت و بقا 10 نفری که انتخاب شده‌اند جالب توجه هستند و تاثیر بیشتری بر هنر-صنعت بازی گذاشته‌اند.

 

وحشت و بقا آلن ویک

10- (ALAN WAKE (ALAN WAKE​

شخصیت آلن ویک زاده‌ی ذهن خلاق سم لیک مدیر استودیو رمدی اینترتیمنت است. آلن ویک همانند شخصیت‌هایی است که به طور صریح از دل رمان‌های آقای استفان کینگ بیرون آمده باشند! در عنوان جذاب آلن ویک، او نظاره‌گر غرق شدن همسرش در اعماق دریاچه‌ی Cauldron است که در شهر Bright Fall واقع شده‌ است. آلن ویک در ادامه‌ی بازی در جستجوی همسرش است و سعی می‌کند بفهمد چه اتفاقی برای همسرش افتاده است. در همین حال باید با موجوداتی که در برابر نور ضعف دارند نیز مبارزه کند. آلن ویک یکی از جالب‌ترین قهرمانان عناوین وحشت و بقا است. زیرا روان آسیب دیده‌ی او نقش اصلی را در داستان و گیم پلی بازی ایفا می‌کند.

 

وحشت و بقا

9-(ALEXANDRA ROIVAS (ETERNAL DARKNESS: SANITY’S REQUIEM

وقتی پدر بزرگ الکساندرا به طور مرموزی در خانه‌ی خود در Rhode Island درگذشت، الکساندرا تحقیقاتش را آغاز می‌کند. او در خانه‌ی پدربزرگش گرفتار لحظه‌های وحشتناک می‌شود. و کتابی را کشف می‌کند که به او اجازه می‌دهد تا شاهد اتفاقات گذشته باشد. و سرنخ‌هایی را درباره‌ی مرگ پدربزرگش ارائه می‌دهد. حتی با وجود اینکه الکساندرا آرام آرام در طول مدت بازی Eternal Darkness: Sanity’s Requiem درک خود از واقعیت را از دست می‌دهد، ولی او هرگز از حل راز مرگ پدربزرگش دست بر نمی‌دارد. الکساندارا در فهرست قهرمانان سبک وحشت و بقا رتبه‌ی نهم را کسب کرده است.

 

وحشت و بقا

8-(BILL (LEFT 4 DEAD

هشت بازمانده‌ی قابل بازی در این فرانچایز وجود دارد. اما هیچ یک به اندازه‌ی بیل خصوصیات یک قهرمان را ندارند. او یک کهنه سرباز جنگ ویتنام است. و همه‌ی تلاش خود را می‌کند تا سایر اعضای گروه زنده بمانند. زیرا آن‌ها در حال قدم زدن در انبوهی از زامبی‌ها هستند. تمایل بیل به زنده‌ نگه‌داشتن دوستان خود باعث می‌شود او خود را در محتوای اضافه‌ی The Passing قربانی کند. و این باعث می‌شود زوئی، فرانسیس و لوئیس به اندازه‌ای زنده بمانند که با شخصیت‌های قابل بازی از Left 4 Dead 2 ملاقات کنند. بیل توانسته رتبه‌ی هشتم را در بین قهرمانان وحشت و بقا کسب کند.

 

وحشت و بقا جوئل

7-(JOEL (THE LAST OF US​

در سبکی پر از مرگ و اندوه، غم‌انگیزترین قهرمان وحشت و بقا شاید جوئل از عنوان The Last Of Us باشد. وقتی بازی‌بازان برای نخستین بار با جوئل آشنا می‌شوند او یک زندگی معمولی با دخترش در آستین تگزاس را دارد. در طول بازی آخرین ما، جوئل پس از اتفاق ناگواری که با آن روبرو می‌شود به یک بازمانده‌ی عصبی و خشمگین تبدیل می‌شود. در ادامه رابطه‌ی جوئل با الی باعث می‌شود بخشی از انسانیت خود را بدست آورد و از الی در برابر هیولاها و بازماندگان قاتلی که در خیابان‌های ایالات متحده پس از آخرالزمان هستند محافظت کند.

 

وحشت و بقا دد رایزینگ

6- (FRANK WEST (DEAD RISING​

فرانک وست یک عکاس خبری بلندپرواز، تلاش فوق‌العاده ای می‌کند تا یک داستان جذاب را پوشش دهد. حتی اگر این به معنای رفتن به یک شهر قرنطینه شده در کلرادو باشد. شهری که با یک شیوع زامبی دست و پنجه نرم می‌کند. در عنوان دد رایزینگ فرانک در می‌یابد که در کشتن زامبی‌ها مهارت کافی دارد و آن‌ها را با همه چیز از جمله سلاح‌های سرد یا فنون حرفه‌ای کشتی قتل عام می‌کند! فرانک در فهرست قهرمانان وحشت و بقا رتبه‌ی ششم را از آن خود می‌کند.

 

وحشت و بقا سایلنت هیل

5-(HARRY MASON (SILENT HILL​

در بازی سایلنت هیل هری میسون در جستجوی دختر گمشده‌اش شریل است. حتی با مواجهه با وحشت‌های غیر قابل توصیف هری هرگز دست از جستجوی شریل برنمی‌دارد. و حاضر است هر کاری که لازم باشد انجام دهد تا او را با خیال راحت به خانه برگرداند. البته در عنوان Silent Hill: Shattered Memories بسته به انتخاب بازی‌بازان هری می‌تواند تبدیل به یک شخصیت الکلی و متجاوز شود که باعث می‌شود او بیشتر به یک شرور شبیه باشد تا یک قهرمان. هری در بین قهرمانان سبک وحشت و بقا رتبه‌ی پنجم را از آن خود کرده است.

 

وحشت و بقا دد اسپیس

4-(ISAAC CLARKE (DEAD SPACE​

کلارک قهرمان عنوان دد اسپیس به امید برقراری ارتباط با نامزدش که در یک کشتی حضور داشت، در یک ماموریت تعمیر به فضاپیمای USG Ishimura می‌رود. وقتی کلارک وارد آن‌جا می‌شود، موجوداتی به نام Necromorphs به او و همکارانش حمله‌ور می‌شوند. موجوداتی که تنها با متلاشی کردن اندام‌ها‌شان کشته می‌شوند. کلارک با تمایلی که برای دیدن دوباره‌ی نامزدش دارد، تمام تلاشش را برای تعمیر ایشیمورا و نابودی نکرومورف‌ها می‌کند. آیزاک در رتبه‌ی چهارم برترین قهرمانان وحشت و بقا قرار گرفته است.

 

وحشت و بقا جیل ولنتاین

3-(JILL VALENTINE (RESIDENT EVIL​

در شماره‌ی نخست رزیدنت ایول این انتخاب به بازی‌بازان داده می‌شود که به عنوان یکی از دو اعضای متفاوت استارز، جیل ولنتاین یا کریس ردفیلد بازی کنند. جیل بازی را با فهرست بزرگ‌تر و اسلحه شروع می‌کند و این مهم او را به گزینه‌ای ایده‌آل برای بسیاری از بازیکنان وحشت و بقا تبدیل می‌کند. آمادگی جیل در باز کردن قفل‌ها و شجاعتش در ماجرای ننگین حادثه‌ی عمارت، او را به عنوان یک شخصیت محبوب در میان طرفداران تثبیت کرد. و کپکام او را برای دنباله‌های بعدی فرانچایز بازگرداند. محبوبیت جیل ولنتاین حتی او را به شخصیتی قابل بازی در مجموعه بازی‌های Capcom’s Marvel vs. Capcom fighting تبدیل کرد و نخستین شخصیت از سری رزیدنت ایول شد که در این مجموعه بازی حضور پیدا ‌می‌کند.

 

وحشت و بقا لیان اس کندی

2-(LEON S. KENNEDY (RESIDENT EVIL​

از آنجایی که فرانچایز رزیدنت ایول طولانی‌ترین و موفق‌ترین مجموعه‌ی بازی وحشت و بقا تا به امروز بوده است، شایسته است که 2 شخصیت از این فرانچایز در این فهرست آورده شود. لیان اسکات کندی شاید شناخته شده‌ترین شخصیت مجموعه‌ی رزیدنت ایول باشد. شخصیتی که حضور پررنگ در قسمت چهارم و ششم دارد و نخستین حضورش در قسمت دوم و در راکون سیتی است. علاوه بر این او در سه فیلم انیمیشنی هم حضور داشته است.

 

وحشت و بقا داینو کرایسیس

1-(REGINA (DINO CRISIS​

در حالی که رجینا به اندازه‌ی جیل ولنتاین محبوب نیست، اما او قطعاً یک قهرمان بزرگ در عناوین وحشت و بقا است. با توجه به همه‌ی مواردی که در نظر گرفته شده است. عملکرد رجینا تحسین ‌برانگیزتر است. چون او بر خلاف زامبی‌های کند و آهسته‌ی فرانچایز رزیدنت ایول باید با دایناسورهای سریع ولاسیرپتر و یک تی‌رکس عظیم‌الجثه مقابله می‌کرد. اگرچه او بر خلاف جیل تاکنون فقط در چند بازی ویدیویی ظاهر شده است. اما هوادارن مخالفتی با بازگشت او در بازآفرینی احتمالی داینوکرایسیس ندارند.

 

وحشت و بقا رزیدنت ایول 4

این 10 قهرمان بهترین شخصیت‌هایی هستند که تاکنون سبک وحشت و بقا به خود دیده است. البته تعدادی قهرمان دیگر نیز می‌توانستند در این فهرست حضور داشته باشند. با موفقیت بازی‌هایی چون رزیدنت ایول 7 و آنتیل داون، سبک وحشت و بقا با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد. و به معرفی قهرمانان جدید و هیجان‌انگیز ادامه خواهد داد.

قهمرمان محبوب شما در سبک وحشت و بقا کدام است؟

 

5 2 رای ها
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

Avatar for بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها