سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی فورتنایت

سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی فورتنایت fortnite اسکین جوکر فورتنایت

امروزه بازی‌های بتل رویال طرفداران زیادی پیدا کرده‌اند. بازی پابجی پیشگام و از پرچم‌داران بزرگ این سبک بود. عنوانی که توانست نام این سبک را دگرباره روی زبان‌ها جاری کند. در ادامه اما اپیک گیمز با هوشمندی توانست سبک بازی Fortnite را دستخوش تغییرات کند. و آن بازی را از یک عنوان دفاع از قلعه با عناصر بقا به یک عنوان بتل رویال تبدیل کند. بازی فورتنایت به سرعت توانست گوی رقابت را از سایر عناوین برباید. عنوانی که با ارائه‌ی یک سبک گرافیکی ملایم و خشونت کمتر، همه‌ی ذائقه‌ها را راضی کند. در ادامه با ساویس‌گیم همراه باشید تا سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی فورتنایت را به شما معرفی کنیم.

حداقل سیستم مورد نیاز بازی فورتنایت

  • سیستم عامل: ویندوز 7،8،10 64 بیت
  • پردازنده: Core i3-3225 3.3 GHz
  • کارت گرافیک: Intel HD 4000 (کارت گرافیک on-board است) یا AMD Radeon Vega 8
  • حافظه‌ی RAM مورد نیاز: 8 گیگابایت
  • فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز: 30 گیگابایت

همانطور که مشاهده کردید تقریباً سیستمی نیست که نتواند این بازی را اجرا کند. بازی Fortnite بهینه‌سازی مناسبی دارد طوری که حتی سیستم‌های قدیمی نیز قادر به اجرای آن هستند.

سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی فورتنایت

  • سیستم عامل: ویندوز 10 یا 11 64 بیت
  • پردازنده: Core i5-7300U 3.5 GHz یا AMD Ryzen 3 3300U
  • کارت گرافیک: Nvidia GTX 960 یا AMD R9 280
  • حافظه‌ی RAM مورد نیاز: 8 گیگابایت
  • حافظه‌ی ذخیره‌سازی مورد نیاز: 30 گیگابایت

نوشتار مرتبط:  فورتنایت چگونه محبوب‌تر از پابجی شد 

فورتنایت fortnite

بازی فورتنایت بهینه‌سازی فوق‌العاده‌ای دارد. اما برای اطمینان از اینکه می‌توانید در رقابت باقی بمانید باید تنظیمات را کمی تغییر دهید. برخی از این موارد واضح است. مانند اطمینان از اینکه شعاع دید شما تا آنجا که سیستم جوابگوست زیاد باشد. یا تنظیم محدودیت نرخ فریم بر روی نامحدود. تنظیم Effect (جلوه‌ها) بر روی کم به شما کمک می‌کند تا نرخ فریم شما در حین آتش‌سوزی و انفجار پایدارتر بماند.

برای اطمینان از داشتن حداکثر دید و زمان واکنش، پردازش ثانویه (post-processing) را به حالت کم و تاری (Blur) را خاموش کنید. هر دو این تنظیمات باعث ایجاد تاری می‌شود. که این موضوع می‌تواند تشخیص حریف را در مسافت طولانی یا در حین حرکت سریع مشکل کند. خاموش کردن سایه‌ها (Shadow) و چمن‌ها (grass) عملکرد را بهبود می‌بخشد و همچنین دشمنان را از مخفیگاه‌های احتمالی محروم می‌کند. Vsync می‌تواند باعث تأخیر در بینایی شود، بنابراین فقط در صورت پارگی تصویر (screen tearing)، این گزینه را روشن کنید.

اگر کارت گرافیک NVIDIA دارید، می‌توانید با رفتن به “Manage 3D Settings” (تنظیمات 3D) در صفحه‌ی کنترل NVIDIA و تنظیم تنظیمات زیر برای Fortnite، در زبانه Program Settings، عملکرد بازی را بهتر کنید. Maximum pre-rendered frames را روی 1 تنظیم کنید، Multi-Display/Mixed GPU Acceleration را روی حالت single display performance تنظیم کنید. همچنین حالت Power Management Mode را برای “prefer maximum performance” ​​تنظیم کنید. همچنین می‌توانید preferred refresh rate را تنظیم کنید. اما به خاطر داشته باشید که این مقدار توسط فرکانس نمایشگر نمایشگر شما محدود می‌شود. برای بهترین نتیجه، تنظیم کنید که مطابق همان نرخ تازه‌سازی مانیتور (نمایشگر) باشد.

نوشتار مرتبط:  بهترین بازی‌های چندنفره‌ی co-op برای تجربه‌ با خانواده و دوستان 

فورتنایت fortnite

حالت Performance Mode چیست؟

اگر هنوز با انجام راهنمایی‌های بالا مشکل نرخ فریم داشتید، از Performance Mode استفاده کنید. این حالت نرخ فریم بازی را در سیستم‌های قدیمی دو برابر خواهد کرد.

بازی فورتنایت را از کجا دانلود کنیم؟

بازی فورتنایت یک بازی رایگان است. شما می‌توانید این بازی را از Epic Games Store دانلود کنید. این بازی نسخه‌ی استیم ندارد.

نوشتار مرتبط:  فهرست تمام بازی‌های سری اس که به صورت 120 فریم بر ثانیه اجرا می‌شوند 

آیا من می‌توانم fortnite را اجرا کنم؟

برای تجربه‌ی فورتنایت شما به حداقل 8 گیگابایت حافظه‌ی RAM نیاز خواهید داشت. کارت گرافیک مورد نیاز برای اجرای بازی باید هم‌سطح Intel HD 4000 (کارت گرافیک on-board است) یا AMD Radeon Vega 8 باشد. کارت گرافیک پیشنهادی نیز Nvidia GTX 960 یا AMD R9 280 است. پردازنده‌ی که قادر به اجرای بازی باشد Core i3-3225 3.3 GHz معرفی شده است. پردازنده پیشنهادی نیز Core i5-7300U 3.5 GHz یا AMD Ryzen 3 3300U عنوان شده است. در پایان این‌که فضای ذخیره‌سازی بازی حداقل 30 گیگابایت اعلام شده است.

خب دوستان نظرتان در خصوص سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی Fortnite چیست؟ سیستم شما این بازی را اجرا می‌کند؟ سولات خود را در بخش نظرات بپرسید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

خب دوستان امیدواریم بتوانید این بازی را به شکل بهینه تجربه کنید. در پایان چنانچه سؤال و راهنمایی نیاز داشتید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید. در ضمن مقاله معرفی بهترین دی ان اس فورتنایت را از دست ندهید.

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها