توقف تولید PS4 توسط سونی در ژاپن؛ آزادسازی خط‌های تولید برای برادر کوچک‌تر!

ps4

به گزارش ساویس‌گیم، به نقل از گزارش‌های Game Watch، شرکت بزرگ Sony Interactive Entertainment از توقف تولید تمام مدل‌های اسلیم و پرو PS4 در ژاپن خبر داد. از این پس تنها مدل 500 گیگابایتی مشکی در کشور آفتاب تولید خواهد شد. این تصمیم از این جهت گرفته شد که سونی خط تولید را برای سرعت بخشیدن به ساخت پلی‌استیشن 5 آزاد کند. امید می‌رود که با این تصمیم کمبود پلی‌استیشن 5 در منطقه برطرف شود.

با توجه به گزارش‌ها از بازار ژاپن و وضعیت فروش PS5 در ژاپن، این تصمیم چندان هم غیر منتظره نبود. جالب است بدانید که که عرضه‌ی پلی‌استیشن 5 در ژاپن، بدترین عرضه در تاریخ پلی‌استیشن بوده است. این اتفاقات در نگاه اول ذهن را به این سو متبادر می‌کند که این مشکل ناشی از تمرکز پائین سونی به این منطقه است. هر چند که سونی این مورد را رد می‌کند. البته شاید هم این استقبال پائین در ژاپن ناشی از کمبود موجودی دستگاه باشد. اگر چنین باشد طبیعتاً خط تولید بیشتر این معضل را برطرف خواهد کرد. اما وضعیت عرضه و تقاضا در ژاپن هنوز مشخص نشده است!

صرفنظر از بحث‌های منطقه‌ای و تولیدی، به نظر نمی‌رسد که سونی در آینده‌ی نزدیک تولید PS4 در غرب را متوقف کند. فروش PS4 کماکان ادامه خواهد داشت و از لحاظ نرم‌افزاری نیز قول پشتیبانی طولانی مدت را داده است. همین بس که چندین بازی بزرگ قرار است به صورت بین نسلی عرضه شوند. اما آینده مشخص نیست، بنابراین منتظر اخبار بیشتر باشید.

خب دوستان نظرتان چیست؟ این تصمیم سونی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها