بازی‌های ویدیویی درآمد بیشتری از مسابقات ورزشی و فیلم‌های امسال داشتند

بازی‌های ویدیویی

به گزارش ساویس‌گیم، در حالی که بیشتر صنعت سرگرمی در سال 2020 با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد. بازی‌های ویدیویی توانستند عملکرد بهتری از نظر مالی نسبت به فروش فیلم‌ها و درآمد مسابقات ورزشی کسب کنند.

در یکی از سالهای پردرآمد این صنعت تا به امروز، بازی‌های ویدیویی موفق به کسب درآمد بیشتر از سالن‌های سینما و رویدادهای ورزشی در سال 2020 شده‌اند. همه گیری کووید-19 در حال حاضر سایه بزرگی را بر صنعت سرگرمی ایجاد کرده است.چندین و چند رویداد ورزشی مجبور شدند ماه‌ها کار خود را تعطیل کنند. سالن‌های سینما احتمالاً خالی از تماشاچی هستند و چندین فیلم مورد انتظاری مانند Black Widow و سریع و خشن 9 تا سال 2021 به تأخیر افتادند.

حتی صنعت بازی‌های ویدیویی در طول سال 2020 با مشکلات مختلف و سایر اقدامات احتیاطی بهداشتی ضروری روبرو شده است. رویدادهای مهم مانند E3 برای مدتی طولانی به تأخیر می‌افتند یا کاملا لغو می‌شوند. با این وجود، علی رغم تمام این مشکلات به نظر می‌رسد صنعت بازی‌های ویدیویی همچنان موفق به کسب سود ثابت حتی بیشتر از سایر رسانه‌ها در سال 2020 شده است.

طبق گزارش جدید MarketWatch.com، انتظار می‌رود صنعت بازی‌های ویدیویی تا پایان سال 2020 بیش از 179.7 میلیارد دلار درآمد کسب کند. که بیشتر این سودها از طریق بازی‌های موبایل حاصل می‌شود. این میزان هم از درآمد صنعت فیلم سازی که در سال 2019 بیش از 100 میلیارد دلار درآمد کسب کرد. و هم از ورزش (که در سال جاری بیش از 75 میلیارد دلار درآمد داشت). به طور قابل توجهی بالاتر است. تحلیلگران در JP Morgan می‌گویند که عوامل زیادی باعث سودآوری بالای صنعت بازی در سال 2020 می‌شوند. از جمله شیوع کرونا ویروس، سازگاری آسان بازی بین کنسول‌های مختلف و افزایش مداوم بارگیری نرم‌افزارهای دیجیتال از فروشگاه‌های آنلاین مانند استیم، اپیک گیمز و سایر فروشگاه‌های آنلاین بازی از دلایل اصلی این اتفاق هستند.

همچنین کنسول‌های جدید پلی‌استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس نیز عرضه شده است. که با وجود کمبود تبلیغاتی در هنگام راه اندازی، توانستند فروش سخت افزار را در ماه نوامبر 58 درصد افزایش دهند. شرکت‌های بزرگ نیز در سال 2020 آمار فروش خود را افزایش داده‌اند. به لطف انتشار بازی Call of Duty: Black Ops Cold War ماه گذشته و Call of Duty: Modern Warfare در سال 2019، عملکرد بازی Call of Duty از اکتیویژن بسیار قابل توجه است.

با توجه به اینکه مصرف کنندگان در سال 2020 بیشتر در داخل خانه‌ها بودند. منطقی است که آن‌ها بیشتر به سمت بازی‌های ویدئویی برای سرگرمی و نه فیلم یا ورزش گرایش پیدا می‌کنند. در حالی که معمولاً طرفداران مجبوراند تا خانه‌های خود را برای تماشای جدیدترین مسابقات یا فیلم‌ها  ترک کنند. از بازی‌های ویدیویی می‌توان بدون خروج از خانه و خرید از فروشگاه‌های اینترنتی کاملاً لذت برد. فقط زمان مشخص خواهد کرد که آیا صنعت بازی می‌تواند این موج موفقیت را در سال 2021 ادامه دهد.

نظر شما همراهان ساویس‌گیم در این مورد چیست؟ به نظر شما بازی‌های ویدیویی در سال 2021 نیز به موفقیت مالی چشمگیری خواهند رسید؟ نظرات خود را برای ما بنویسید.

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها