سودا 51 ترسی از انتقاد و عصبانیت مردم ندارد

سودا 51 ترسی از انتقاد و عصبانیت مردم ندارد suda 51 no more heroes 3

مدیرعامل Grasshopper Manufacture، سودا 51 ترسی از انتقاد و عصبانیت مردم ندارد. گویچی سودا، معروف به سودا 51 در جدیدترین مصاحبه خود حرف‌های جالبی زده است. این بازیساز شاخص ژاپنی می‌گوید که قصد ندارد محتوای بازی‌های آینده خود را از ترس ناراحتی یا عصبانیت مردم تغییر دهد.

اخیراََ از سودا 51 پرسیده شد که آیا قصد دارند فکری به حال محتوای افراطی و خاص بازی‌های استودیو بکنند یا خیر؟

سودا 51 در پاسخ گفت که بله بازی‌های ما محتوای بزرگسالانه زیادی دارند، اما صادقانه بگویم ما قصدی برای جنجالی کردن بازی‌های خود نداریم.

او توضیح داد:

بله، مطمئناً در بازی‌هایی که ما می‌سازیم چیزهای زیادی از این دست وجود دارد، اما صادقانه بگویم، این چیزی نیست که وقتی می‌نشینم و یک بازی می‌سازم به آن فکر کنم. ما با سناریو و شخصیت‌ها شروع می‌کنیم، این‌طور نیست که من نشسته باشم و به این فکر کنم که باشه، بیایید این تم‌های بزرگسالانه را در آن قرار دهیم یا بیایید کاراکتر را مجبور کنیم اینطور صحبت کند.

من می‌نشینم و به سناریو فکر می‌کنم و هر چه شخصیت‌ها بیشتر پخته شوند و طراحی آن‌ها تکمیل شود، نحوه صحبت و نگاه آن‌ها نیز بیشتر تحقق می‌یابد. من فقط به آن‌ها اجازه می‌دهم طوری رشد کنند که احساس می‌کنم به طور طبیعی از این فرآیند خلاقانه حاصل می‌شوند.

در حالی که من عمداً قصد ندارم موضوعات بزرگسالانه یا مضامین خطرناک زیادی را در بازی‌ها قرار دهم، در عین حال واقعاً سعی نمی‌کنم جلوی چیزی را بگیرم. اگر فکر کنم یک کاراکتر اینگونه صحبت می‌کند یا به طور طبیعی به نظر می‌رسد، پس این همان چیزی است که می‌شود و در محصول نهایی ارائه خواهد شد.

بنابراین صادقانه بگویم، من واقعاً این را برای خودمان متصور نیستم که بخواهیم خودمان را سانسور کنیم یا سعی کنیم آگاهانه از اینجا به بعد از فلسفه و خط مشی استودیو عقب نشینی کنیم، چرا که واقعاً این روشی نیست که ما کارها را اینجا انجام می‌دهیم.

نوشتار مرتبط:  بیوگرافی سودا 51 

سودا 51 با ژست عجیب پس زمینه تراویس تاچ داون و گارسیا هاتسپور

سودا همچنین توضیح داد که این استودیو لزوماً مخالف حذف محتوا از بازی‌های خود نیست و به‌عنوان بخشی از فرآیند ساخت این استودیو به‌طور فعال این کار را انجام می‌دهد، اما هرگز نگران نحوه برخورد مخاطبان با اثر یا احساس آن‌ها نسبت به محصول نهایی نیستند.

وقتی بازی شروع به شکل‌گیری می‌کند و سناریوها تنظیم می‌شوند، دیالوگ‌ها نوشته می‌شوند و شخصیت‌ها ترسیم می‌شوند، زمانی که ما واقعاً آن را وارد بازی می‌کنیم، زمان‌هایی وجود دارد که با کارکنان صحبت می‌کنیم و می‌گوییم خوب در واقع، شاید این باید کمی تغییر کند، شاید این بهترین گزینه برای این شخصیت یا این صحنه نباشد.

بنابراین بدیهی است که چیزهایی وجود خواهند داشت که حذف می‌شوند و تغییر می‌کنند، و چیزهایی که شاید بعداً احساس کنیم که باید کمی از آن‌ها عقب نشینی کنیم، اما من حدس می‌زنم که شما می‌توانید بگویید که این موضوع صرفاً یک انتخاب خلاقانه است، نه یک انتخاب از روی ترس و نگرانی در صورت عصبانیت، ناراحتی یا هر چیز دیگری از جانب مخاطب.

آخرین بازی استودیو Grasshopper Manufacture که سه‌گانه No More Heroes را تکمیل کرد، بازی No More Heroes 3 بود که در سال 2021 منتشر شد. در حال حاضر استودیو مشغول کاری روی ریمستر Shadows of the Damned است.

نظر شما در خصوص صحبت‌های شجاعانه و حرفه‌ای سودا 51 چیست؟ به نظر شما بهتر نیست که سایر بازیسازان و استودیوهای بازیسازی نیز چنین رویکردی را اتخاذ کنند تا کم‌تر شاهد این روند فشل در هنر هشتم که در سال‌های اخیر شدت گرفته باشیم؟ مهم‌ترین اخبار بازی را از ساویس‌گیم دنبال کنید. اگر مایل بودید کانال روبیکا، کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدیوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 4 رای ها
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها