7 بازی فوق العاده که به شما حس ابرقهرمان بودن را می‌دهند

7 بازی فوق العاده که به شما حس ابرقهرمان بودن را می‌دهند بتمن مرد عنکبوتی پروتوتایپ

وقتی به یک بازی ویدیویی با محوریت شخصیت ابرقهرمان فکر می‌کنیم، معمولاً نخستین چیزهایی که متصور می‌شويم حرکات فوق سریع، ضربات سهمگین، دویدن خیلی سریع و پرش‌های بلند هستند. فرقی نمی‌کند که بازی مورد بحث یک شخصیت لایسنس شده مثل مرد عنکبوتی یا بتمن را به تصویر بکشد یا یک قهرمان کاملاً اورجینال، در هر حال حرکات ویژه و سریع در ذات این مفهوم قرار دارند. در این مقاله قرار است به 7 بازی فوق العاده که به شما حس ابرقهرمان بودن را می‌دهند بپردازیم.

بالاتر گفتیم که حرکات نقش کلیدی در تبلور بازی‌های ابرقهرمانانه دارند. نکته‌ای که وجود دارد این است که معمولاً حرکات و ویژگی‌های قهرمان اصلی حول محیط پیرامون آن شکل می‌گیرند. به عنوان مثال یک بازی مرد عنکبوتی را مد نظر قرار دهیم، فرقی نمی‌کند کلیت بازی خوب باشد یا بد، یک چیز خیلی پر اهمیت است و آن مکانیک تار تنیدن در سطح شهر است. هر بازی که این مکانیک را بهتر پیاده کرده است معمولاً کلیت بهتری نیز به نسبت سایرین داشته و گیمرها نیز اقبال بیش‌تری به آن نشان داده‌اند. حال با در نظر گرفتن این توضیحات و اشاره مختصر به اهمیت حرکات ابرقهرمان‌ها، در ادامه به بهترین نمونه‌های بارز بازی‌های ابرقهرمانی اشاره خواهیم کرد.

نوشتار مرتبط:  30 بازی داستان‌محور برتر 

7 بازی فوق العاده که به شما حس ابرقهرمان بودن را می‌دهند Batman: Arkham Knight بتمن آرخام نایت

Batman: Arkham Knight

حسن ختام مجموعه آرخام راکستدی به بهترین شکل ممکن بلوغ حرکات بتمن را به تصویر کشید. شوالیه‌ی تاریکی در این بازی دشمنان را تک به تک از میان می‌برد و با کمین کردن در سایه‌ها حس ناب مخفی‌کاری را به مخاطب منتقل می‌کند. تعقيب کردن مجرمان، زیر نظر گرفتن آن‌ها، هجوم به تبهکاران از سایه‌ها و مشاهده ترس در چشمانشان فوق العاده کار شده است.

سازندگان در این بازی طراحی مرحله را به اوج رسانده‌اند، این بازی یک کلاس درس است. بتمن انواع و اقسام سلاح‌ها و گجت‌ها را در اختیار دارد، هر گوشه‌ای از نقشه و محیط اطراف می‌تواند به عنوان یک کمینگاه برای خفاش انتقامجو عمل کند. آزادی عمل شما در بحث پیشروی به قدری بالاست که ناخودآگاه هنر و نبوغ سازندگان را تحسین می‌کنید.

بتمن جدای از این‌که در آرخام نایت می‌تواند به عنوان یک نینجا دمار از روزگار دشمنان در بیاورد، به واسطه گجت‌های جدید این قابلیت را پیدا کرده که خفاش بودن خود را به عینیت تبدیل کند! قلاب بتمن در بازی Batman: Arkham Knight ارتقاء یافته و اکنون می‌توان با فشردن یک دکمه در چشم به هم زدنی بر فراز گاتهام سیتی به پرواز در آمد. نظاره کردن شهر پر آشوب از آسمان و دیدن جرم و جنایت در زیر پوست کثیف شهر یک دستاورد عالی از جانب راکستدی است.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی inFAMOUS Second Son 

7 بازی فوق العاده که به شما حس ابرقهرمان بودن را می‌دهند Infamous: Second Son اینفیموس سکاند سان

Infamous: Second Son

سومین شماره مجموعه اینفیموس تغییرات زیادی به خود دید. شخصیت اصلی این بازی دلسین رو نام داشت. یک جوان عصیانگر که دستی هم بر نقاشی خیابانی دارد و از قضا برادرش پلیس است. دلسین ذاتاً یک تبهکار است، منتهی استفاده کردن از قدرت‌های او در جهت خیر یا شر به عهده گیمر گذاشته شده است. او یک قدرت ویژه و استثنائی دارد که می‌تواند به وسیله آن قدرت دیگر کاندویت‌ها (Conduit) را جذب و استفاده کند. شبیه به شخصیت دوست داشتنی Kirby، البته نه به آن سطح از فانتزی بودن.

قدرت جذب به دلسین کمک می‌کند که از عناصری همچون بتون، دود و غیره نه تنها به عنوان سلاح بلکه به عنوان وسیله جابه‌جایی نیز استفاده کند. او می‌تواند بتون، دود، نئون و ویدیو را جذب کند و از آن‌ها برای شناور شدن، پرواز، بالا رفتن از دریچه هوا ساختمان‌ها و سقوط انفجاری استفاده کند. مجموعه اینفیموس همیشه برای مکانیک جابه‌جایی روان خود مورد تحسین بود و Infamous: Second Son فرمول طلایی سازندگان را به اوج رساند. حرکات و توانایی‌های دلسین در بازی نمایشی و جذاب هستند. پیشرفت سازندگان در طول مجموعه به خوبی در این بازی نمایان است.

نوشتار مرتبط:  10 بازی برتر ابرقهرمانانه در تمام دوران 

The Incredible Hulk: Ultimate Destruction بازی هالک

The Incredible Hulk: Ultimate Destruction

هالک در هنرصنعت بازی‌های ویدیویی حضور اندکی داشته است. اما با همین حضور اندک اثر خود را گذاشته و تجربه لذت بخش آن هنوز زیر زبان آن‌هایی که بازی The Incredible Hulk: Ultimate Destruction را تجربه کرده‌اند، باقی مانده است. این بازی در سال ۲۰۰۵ برای کنسول‌های گیم کیوب، پلی استیشن 2 و ایکس‌ باکس عرضه شد. داستان نیز حول مبارزه هالک با Abomination و General Ross جریان داشت.

در The Incredible Hulk: Ultimate Destruction مکانیک اصلی حرکت هالک حول مبارزه و وارد کردن خسارت طراحی شده بود. حتی حرکت و پرش ساده هالک نیز بر محیط و اشیاء اطراف او خسارت وارد می‌کرد. این موضوع حس هدایت کردن یک نیروی ویرانگر نیمه کنترل شده را به مخاطب منتقل می‌کرد. حسی که با شخصیت هالک عجین است. اگر نابود کردن همه چیزهایی که در مسیرتان قرار دارند برایتان جذاب است، The Incredible Hulk: Ultimate Destruction برای شما ساخته شده.

در این بازی فوق العاده شما در قالب هالک از ساختمان‌ها بالا می‌روید و از بلندای آن‌ها به پایین می‌پرید بدون این‌که کوچک‌ترین خطر و آسیبی شما را تهدید کند. بازی حس بزرگ و غیر قابل نفوذ بودن را به شما منتقل می‌کند، حسی فوق العاده و خوشایند. قدرت‌های فیزیکی شما در طول بازی ارتقاء می‌یابند و هالک قوی‌تر و قوی‌تر می‌شود. پرش‌های بلندتر، تخریب بیش‌تر و حرکات شگفت انگیزتر تا پایان شما را سرگرم خواهند کرد. ماجراجویی در قالب هالک هيچوقت به این خوبی نبوده است. The Incredible Hulk: Ultimate Destruction شاهکاری استثنایی است که دیگر تکرار نشد.

نوشتار مرتبط:  قدر نادیده‌ترین شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی 

7 بازی فوق العاده که به شما حس ابرقهرمان بودن را می‌دهند Gravity Rush 2 گراویتی راش

Gravity Rush 2

جذابیت اصلی گراویتی راش حول حرکات و مکانیک جابه‌جایی بود. بنابراین چندان عجیب نبود که دنباله بازی این ویژگی را ارتقاء داد. Kat، شخصیت اصلی بازی، این توانایی را دارد که جاذبه را دستکاری کند و در هر جهتی که دوست دارد سقوط کند. شناور شدن در آسمان و حرکت به سمت جزیره‌های معلق در حالی که با دشمنان مبارزه می‌کنید به غایت منحصر به فرد و لذت‌بخش است.

گرافیک هنری Gravity Rush 2 این حس را به شما منتقل می‌کند که ابرقهرمان یک انیمه جذاب هستید. این بازی مکانیک‌های بازی نخست را ارتقاء داد. شما ۲ نوع سبک دارید، Lunar و Jupiter. همان‌طور که از نام آن‌ها قابل حدس است، سبک حرکتی Lunar به شما جاذبه کم و در نتیجه حرکات سریع‌تر را هدیه می‌دهد، در برابر سبک Jupiter حرکات سنگین را به ارمغان می‌آورد که برای مبارزات مفید است. شما می‌توانید در لحظه بین سبک‌های مختلف جابه‌جا شوید.

این سیستم منحصر به فرد در ترکیب با طراحی هنری شگفت‌انگیز چنان جذابیتی را پدید آورده است که حتی اگر در بازی هیچ کار خاصی هم انجام ندهید باز هم شیفته و مسحور آن خواهید شد. این آزادی عمل ۳۶۰ درجه که در Gravity Rush 2 پیاده‌سازی شده در بازی‌های ویدیویی بی‌نظیر است و همتایی ندارد. اگر پلی استیشن 4 یا پلی استیشن 5 دارید، تجربه این بازی شاهکار را از دست ندهید.

نوشتار مرتبط:  10 شخصیتی که دوست داریم در Marvel’s Spider-Man 2 ببينيم 

Spider-Man 2 بازی مرد عنکبوتی 2

Spider-Man 2

بازی مرد عنکبوتی 2 سال ۲۰۰۴ برای کنسول‌های گیم کیوب، پلی استیشن 2 و ایکس‌ باکس عرضه شد. Spider-Man 2 تا سال‌ها در زمینه حرکت و گشت و گذار در شهر بی همتا بود. مکانیک تار تنی بازی فوق العاده روان و لذت‌بخش کار شده و بازی‌های بعدی حتی نتوانستند به آن نزدیک شوند. البته به جز Spider-Man 2018 که سرانجام توانست انحصار ۱۴ ساله را پایان دهد.

حرکات و جابه‌جایی اسپایدی در این بازی شگفت‌انگیز است. تار تنی دو تایی، حرکات ویژه، کم و زیاد کردن سرعت تاب خوردن، حرکات نمایشی در هوا، پرش‌های بلند و فرودهای تماشایی، همه و همه در لذت‌بخش کردن مکانیک جابه‌جایی و حرکتی Spider-Man 2 دخیل بوده‌اند. اجرای این بازی روی پلی استیشن 2 باورنکردنی می‌نمود.

نوشتار مرتبط:  بررسی بازی Marvel’s Spider-Man 

Spider-Man مرد عنکبوتی

Spider-Man

وقتی اعلام شد که اینسومنیاک گیمز قرار است نسخه جدید مرد عنکبوتی را بسازد، طرفداران قهرمان نیویورکی اندکی امیدوار شدند. اما کسی فکرش را هم نمی‌کرد که سازندگان با استعداد اینسومنیاک گیمز بتوانند انحصار ۱۴ ساله Spider-Man 2 را بشکنند و مکانیک حرکتی خارق العاده‌ای را ارائه دهند. در واقع نسخه نهایی بازی فراتر از انتظار ظاهر شد.

سال‌های سال بود که طرفداران اسپایدرمن حسرت یک بازی در خور و هم سطح مجموعه بتمن آرخام را می‌خوردند. بازی‌های مرد عنکبوتی افتضاح نبودند ولی در بهترین حالت تنها بازی‌هایی متوسط و قابل قبول به شمار می‌رفتند. Spider-Man 2018 اما ورق را برگرداند. مکانیک حرکتی روان و لذت‌بخش، مبارزات هیجان‌انگیز و داستان درگیر کننده. حال همه منتظر این هستند که دنباله این بازی که قرار است سال ۲۰۲۳ عرضه شود را تجربه کنند. آیا مرد عنکبوتی از زیر سایه بتمن آرخام خارج خواهد شد؟

نوشتار مرتبط:  مایکروسافت می‌بایست Prototype را احیا کند 

7 بازی فوق العاده که به شما حس ابرقهرمان بودن را می‌دهند Prototype پروتوتایپ

Prototype

بازی اکشن ماجراجویی Prototype سال ۲۰۰۹ روانه بازار شد. سالی که بازی‌های ابرقهرمانی در اوج بودند و رقابت سنگینی در بین آن‌ها وجود داشت. بازی پروتوتایپ تجربه‌ای فوق العاده را به طرفداران بازی‌های ابرقهرمانی با فضای جدی و تاریک هدیه کرد. شخصیت اصلی بازی الکس مرسر است که دچار فراموشی شده و به دلیل دريافت ویروس Blacklight قدرت‌های فرابشری پیدا کرده است.

هدف الکس مرسر جلوگیری از شیوع ویروس Blacklight در منهتن است. این ویروس قربانیان خود را به هیولاهایی قدرتمند تبدیل می‌کند. خود الکس نیز طی اتفاقاتی با دریافت این ویروس به قدرت‌های ویژه تغییر شکل دست پیدا کرده است. شخصیت الکس مرسر برخلاف اکثر قهرمان‌های بازی‌های ویدیویی خیلی مثبت و سفید نیست. او یک قهرمان خاکستری است، خاکستری غلیظ که به سیاهی می‌گراید اما هنوز ذره‌ای انسانیت در وجودش باقی مانده. حرکات الکس فوق العاده روان و جذاب هستند. او تلفیقی از سرعت و قدرت را در حرکات خود داراست. همچون مرد عنکبوتی سریع است و به مانند هالک ویرانگر. Prototype به غایت تجربه‌ای لذت‌بخش و متفاوت است.

در این مقاله 7 بازی فوق العاده که به شما حس ابرقهرمان بودن را می‌دهند را برای شما فهرست کردیم. نظر شما در خصوص این فهرست چیست؟ کدام بازی‌ها را تجربه کرده‌اید و جای چه عناوینی در این فهرست خالی است؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها