5 حقیقت از بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots که نمی‌دانستید

5 حقیقت از بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots که نمی‌دانستید

5 حقیقت از بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots که نمی‌دانستید

(به قلم حسن نصرالهی)

بازی متال گیر سالید 4 یکی از بهترین و باشکوه‌ترین آثار تاریخ است. این بازی در سال ۲۰۰۸ به صورت کاملاً انحصاری برای پلی استیشن 3 عرضه و با تحسین‌هایی کم نظیر مواجه شد. شاهکار کوجیما از آن دست بازی‌هایی است که هرکسی باید تجربه کند. در حقیقت چنین آثار فاخری باعث شده‌اند بازی‌های ویدیویی با لقب هنر هشتم مزین شوند. متال گیر سالید 4 مرز بین سینما و بازی‌های ویدیویی را به کم‌ترین حد ممکن رساند و با دستاوردهایی همه جانبه، برخی از زیباترین لحظه‌های این مدیوم را از خود به یادگار گذاشت. حال ما قصد داریم به 5 حقیقت از بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots که نمی‌دانستید بپردازیم.

نوشتار مرتبط:  مردی که زیاد می‌داند؛ چکیده‌ای از هنر هیدئو کوجیما در سری Metal Gear Solid 

هیدئو کوجیما و شایو ماراتا hideo kojima and shuyo murata

5. در ابتدا قرار بود شایو ماراتا کارگردان بازی باشد

طرفداران حتماً اولین تریلر بازی در سال ۲۰۰۵ را به یاد دارند، تریلری که به طور غیر مستقیم از عدم تمایل هیدئو کوجیما برای کارگردانی Metal Gear Solid 4 خبر می‌داد. در حقیقت شایو ماراتا (Shuyo Murata) که نویسندگی سومین نسخه‌ی شماره‌دار این مجموعه را بر عهده داشت، قرار بود کارگردانی این پروژه را بر عهده بگیرد و کوجیما نیز نقش تهیه‌کننده را داشته باشد. اما کوجیما فرزند خلف خود را به این سادگی‌ها دست کسی نمی‌سپارد! او در نهایت کارگردانی متال گیر سالید 4 را بر عهده گرفت و آن را به پایان رساند. اگرچه شایو ماراتا نیز به عنوان کارگردان مشترک در Metal Gear Solid 4 کار خود را به نحو احسن انجام داد.

نوشتار مرتبط:  100 نقل قول برتر بازی‌های ویدیویی در طول تاریخ 

5 حقیقت از بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots که نمی‌دانستید دیسک بازی پلی استیشن 3 متال گیر سالید 4

4. متال گیر سالید 4 اولین بازی PS3 بود که روی یک دیسک دولایه Blu-ray عرضه شد

بلوری فضای قابل توجهی برای جا دادن بازی‌ها دارد. اما Metal Gear Solid 4 از حجم عظیمی از داده‌ها استفاده می‌کند. در نتیجه شاهکار کوجیما اولین بازی PS3 بود که از دیسک Blu-ray دو لایه استفاده می‌کرد. به عبارتی به جای 25 گیگابایت، دیسکی که بازی روی آن عرضه شده، ۲ برابر داده بیش‌تری دارد. حتی کوجیما در مصاحبه‌ای با یک مجله‌ی ژاپنی ادعا کرده که یک بلوری ۵۰ گیگابایتی نیز برای بازی کافی نیست. ظاهراً تیم قسمت‌هایی از بازی را فشرده کرده تا با فرمت مطابقت داشته باشد. در نتیجه آن‌ها برای این کار مجبور شدند قید آهنگ‌های خارجی را بزنند. اگرچه بازی حدود ۱۶ ساعت به طول می‌انجامد. اما دارای مکان‌ها، شخصیت‌ها و دارایی‌های مختلفی است. این نکات میزان فضای مصرف شده را کاملاً توجیه می‌کند.

نوشتار مرتبط:  30 بازی داستان‌محور برتر 

سالید اسنیک پیر خیره به دوربین

3. هزینه ساخت بازی بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون دلار تخمین زده شده است

در حالی که بودجه ساخت متال گیر سالید 4 به طور دقیق مشخص نیست، گزارش شده که برای ساخت آن بین ۵۰ تا ۷۰ میلیون دلار هزینه شده است. این رقم مخصوصاً برای بودجه یک بازی در سال ۲۰۰۸ بسیار بالاست. حتی با وجود اینکه فرنچایز Metal Gear Solid بسیار محبوب است، اما Metal Gear Solid 4 به طور انحصاری برای پلی استیشن 3 عرضه شد که این خود ریسکی بسیار بزرگ محسوب می شد. هر چند شاهکار کوجیما با فروش بیش از ۶ میلیون نسخه‌ای مثل همیشه موفقیتی فوق العاده را رقم زد.

نوشتار مرتبط:  هنر ناب کوجیما؛ بررسی جزئیات و نکات قابل توجه Metal Gear Solid 3 

5 حقیقت از بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots که نمی‌دانستید محیط بازی متال گیر سالید 4

2. توسعه دهندگان حین ساخت بازی به کشورهایی چون مراکش، پرو و ​​چک سفر کردند

تیم کوجیما برای آثارشان از هیچ تلاشی فرو گذار نمی‌کنند. آن‌ها در ابتدا برای Metal Gear Solid 2 به شهر نیویورک سفر کرده بودند و برای Metal Gear Solid 3 نیز از صداها و تصاویر جنگل‌های واقعی بهره بردند. از آنجایی که Metal Gear Solid 4 در چندین کشور دنبال می‌شود، توسعه دهندگان به کشورهای متعددی مثل مراکش، پرو و ​​چک سفر کردند. اگر چه در متال گیر سالید 4 نام هیچ یک از کشورها ذکر نشده اما این سفرها کمک کرد تا تجربیات ارزشمند آن‌ها با علاقه مندان به اشتراک گذاشته شود.

نوشتار مرتبط:  معرفی بزرگان: هیدئو کوجیما، استاد وارد می‌شود 

سالید اسنیک در حال سلام نظامی دادن

1. رکورد طولانی‌ترین صحنه در یک بازی ویدیویی

بازی متال گیر سالید 4 در حال حاضر رکورد جهانی گینس «طولانی‌ترین صحنه در یک بازی ویدیویی» را در اختیار دارد. در واقع یکی از صحنه‌های این شاهکار بیش از ۷۱ دقیقه طول می‌کشد! بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots با میانگین امتیازات ۹۴ برگ زرین دیگری در دفتر این فرانچایز بزرگ است. اثری که هر لحظه قادر است بازی‌باز را شگفت‌زده کند.

نظر شما در خصوص فهرست 5 حقیقت از بازی Metal Gear Solid 4: Guns of the Patriots که نمی‌دانستید چیست؟ کدام را می‌دانستید و کدام برایتان تازگی داشت؟ جای کدام نکته خالی بود؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

 

0 0 رای ها
رأی دهی به مقاله

حسن نصرالهیمشاهده نوشته ها

Avatar for حسن نصرالهی

زگهواره تا گور دانش بجوی

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها