جانشین معنوی داینوکرایسیس؛ نگاهی به بازی Instinction

جانشین معنوی داینوکرایسیس؛ نگاهی به بازی Instinction

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

با توجه به تریلرهای نمایش داده‌ شده، Instinction می‌تواند همان بازی‌ای باشد که گیمرها ۶۵ میلیون سال منتظر آن بوده‌اند. در طی سال‌های گذشته، بازی‌های با محوریت دایناسورها تقریباً از هنرصنعت بازی‌سازی محو شدند. بازی‌های پرطرفداری مثل Turok و Dino Crisis مدت‌هاست فراموش شده‌اند. و طرفداران این زیرسبک، گزینه‌های محدودی را پیش روی خود برای انتخاب داشته‌اند. اگرچه علاقه به زیرسبک زامبی بیش‌تر و بیش‌تر شده است، اما بازی‌های دایناسوری تقریباً مثل خود دایناسورها منقرض شده‌اند و تنها فسیلی از آن‌ها به جای مانده است.

اما با این حال ممکن است حضور Instinction در افق دید طرفداران این نوع بازی‌ها، اتفاقی هیجان‌انگیز باشد؛ بازی‌‌ای خلق‌شده به‌دست کمپانی Hashbane Limited که به‌زودی منتشر می‌شود و فعلاً فقط تریلری جذاب از آن به نمایش در آمده است. ظاهراً Instinction همان چیزهایی را در خود دارد که طرفداران دایناسورها از یک بازی ویدئویی جدید می‌خواستند. وقتی Hashbane اولین بار درباره‌ی این بازی در زیرسبک Dino-shooter صحبت کرد، خلق یک جانشین معنوی برای بازی Dino crisis و قرار دادن صحنه‌های سینمایی پرتنش و استفاده زیاد از عنصر وحشت در این بازی را هدف خود اعلام کرده بود. به‌نظر می‌آید Instinction این ویژگی‌ها را دارد و در عین حال از بازی Jurassic Park: Trespasser الهام گرفته است، یک بازی جاه‌طلب و بلندپرواز که می‌خواست به بعضی از همین اهداف دست پیدا کند.

جانشین معنوی داینوکرایسیس؛ نگاهی به بازی Instinction

بازی Instinction منظره‌هایی پهناور با پوشش‌های گیاهی و جانوری‌ متعددی دارد که می‌توانید در آن‌ها بگردید، آب‌وهوای بازی متغیّر است و مأموریت‌هایی جانبی در دل خود دارد که این مأموریت‌ها برای شجاع‌ترین کاوشگران این بازی در نظر گرفته شده‌اند. فعلاً قرار است این بازی ۲۵ حیوان ماقبل تاریخ را در خود داشته باشد، از دایناسورهایی معمولی مثل تیرانوسوروس رکس و استگوسور گرفته تا هیولاهایی منقرض‌شده و کمتر شناخته‌شده مثل دینوتریوم‌های غول‌پیکر و کرونوسورهایِ ساکن دریا. علاوه بر این‌ها، تیم سازنده بازی در تلاش هستند تا درخواست‌های طرفداران درباره‌ی اضافه کردن موجودات باستانی دیگر به بازی را هم مد نظر قرار بدهند.

قرار است بعضی از این موجودات حتی به عنوان متحدین بازی‌بازان عمل کنند، هرچند که درباره‌ی این ویژگی بازی هنوز اطلاعات زیادی در دسترس نیست. در نهایت، این بازی حجم زیادی از شخصی‌سازی‌ها را برای بازی‌بازان ممکن می‌سازد، مثلاً اسکین (پوسته)، سلاح‌ها و حتی گزینه‌های مختلف را می‌توان تغییر داد تا با سلایق بازی‌بازان جور در بیایند. Instinction هم بازی تک‌نفره و هم بازی گروهی را در هر دو حالت اول شخص و سوم شخص در اختیار بازی‌بازان می‌گذارد.

بازی دایناسوری

برای سال‌های طولانی، گیمرها از نبود بازی‌های ویدئویی جدید با تم دایناسورها شکایت داشتند. طرفداران این زیرسبک خواستار بازگشت این نوع بازی‌ها بودند، چه از طریق ادامه‌ی مجموعه بازی‌های قدیمی مثل Turok و داینو کرایسیس و یا حتی خلق یک بازی جدید. در یک کلام، این ایده دست نیافتنی برای یک بازی اول شخص دایناسوری در سبک وحشت و بقا سال‌ها مورد بحث بود. و به‌نظر می‌رسد Hashbane هم دقیقاً به دنبال چنین بازی‌ای بود.

تنوعِ درون هنرصنعت بازی‌سازی بین سال‌های آخر دهه‌ی ۲۰۰۰ میلادی و اوایل دهه‌ی ۲۰۱۰ تغییرات نامطلوب زیادی کرد که طی آن بازی‌های زیادی سعی کردند برای دستیابی به فروش بیش‌تر، از ترندهای خاصی پیروی کنند، نه اینکه تلاش کنند جاهای خالی بازار بازی‌های ویدئویی را برای طرفداران پر کنند. خوشبختانه، در چند سال گذشته اوضاع تغییر کرده است. و سبک‌هایی چون سکوبازی، آرکید شوتر و وحشت و بقا که زمانی زیان‌ده شناخته می‌شدند، اکنون دوباره به کانون توجه بازگشته‌اند.

جانشین معنوی داینوکرایسیس؛ نگاهی به بازی Instinction

حال زمانی فوق‌العاده برای یک بازی مثل Instinction است تا پا به عرصه‌ی وجود بگذارد. نه تنها هنرصنعت بازی‌سازی به مکانی بهتر برای پذیرفتن و ترویج ایده‌های جدید تبدیل شده است، بلکه این بازی می‌تواند از طرفدارانی که دلشان برای بازی‌های دایناسوری تنگ شده است دلربایی کند. و در عین حال از بازخوردهای همین طرفداران در دوره‌ی توسعه استفاده کند. به‌نظر می‌رسد Instinction تمام اجزای لازم برای برآورده کردن خواسته‌های گیمرها و همینطور پتانسیل لازم برای احیای باز‌ی‌های ویدئویی با محوریت دایناسورها را دارد.

نظر شما در این خصوص چیست؟ علاقه‌ای به بازی‌های دایناسوری دارید؟ به نظر شما بازی Instinction موفق خواهد شد؟ اگر مایل بودید کانال تلگرام و صفحه‌ی اینستاگرام ساویس‌گیم را دنبال کنید. همچنین می‌توانید ویدئوهای گیم پلی بازی‌های مختلف را در کانال یوتیوب ساویس‌گیم تماشا کنید.

3.7 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

Avatar for بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها