5 مورد از خاطره‌انگیزترین لحظات Captain Soap در سری Call of Duty

5 مورد از خاطره‌انگیزترین لحظات Captain Soap در سری Call of Duty

(ترجمه شده توسط دکتر بهزاد کریمی)

یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شخصیت‌های مجموعه‌ی Call of Duty و مردی که این سری را آن طور که ما می‌شناسیم، در ذهنمان ثبت کرد Captain Soap‌ است. در این مقاله ما می‌خواهیم ۵ مورد از لحظات تاثیرگذار او در فرانچایز Call of Duty که هنوز هم در خاطر طرفداران سری مانده است را مرور کنیم. مردم همیشه “کاپتان پرایس” را به عنوان نمادین‌ترین شخصیت Call of Duty‌ می‌شناسند. اما در اصل این”Captain Soap” بود که سنگ‌فرش‌های موفقیت سری را در خیابان هنرصنعت بازی چید.

رفتارهای منطقی Captain Soap در مواجهه با رخدادها، او را تبدیل به شخصیتی دوست داشتنی و به یاد ماندنی کرد. خصوصاً زمانی که در Modern Warfare 2 تبدیل به یک کاپیتان شد. میراث و دستاورد‌های John “Soap” MacTavish اخیراً با یک باندل جدید به نام Soap Operator گرامی داشته شد. و حالا ما نیز می‌خواهیم با این مقاله دین خود را به این شخصیت دوست داشتنی ادا کنیم.

هشدار : این مقاله نکات حساس داستانی Call of Duty را فاش می کند.

5 مورد از خاطره‌انگیزترین لحظات Captain Soap در سری Call of Duty

سوپ دیگه چه اسم مزخرفیه!

عنوان Call of Duty 4: Modern Warfare امروزه جزو عناوینی محسوب می‌شود که سبک شوتر اول شخص را آن طوری که امروزه می‌بینیم شکل داد. قبل از اینکه Call of Duty تبدیل به نماد و الگوی عناوین چندنفره شود، بخش داستانی بازی یکی از اصلی‌ترین بخش‌های آن بود. اولین مرحله‌ی بازی دوره‌ی نظامی معروفی بود که در آن پرایس و Soap یکدیگر را می‌بینند.

به عنوان شخصی که تازه به خدمت گرفته شده است، شما باید این دوره را در کمترین زمان ممکن به اتمام برسانید. هنوز بعد از این همه سال بازیکنانی وجود دارند که می‌خواهند بهترین زمان را در آن مرحله ثبت کنند! این مرحله می‌خواست شما را با مکانیک‌های بازی آشنا کند و به طور کلی مرحله خوبی به حساب می‌آمد. کاپیتان Soap نیز در حال شروع مسیر خود برای تبدیل شدن به شخصیتی محبوب بود.

5 مورد از خاطره‌انگیزترین لحظات Captain Soap در سری Call of Duty

تبدیل شاگرد به استاد

چندسال جلوتر می‌رویم، حالا Soap دیگر تازه‌کار نیست. او کاپیتان SAS و یک رهبر ذاتی است. مرحله برفی Cliffhanger دوباره ما را با Soap آشنا می‌کند. حالا اینجا Soap رهبر و هدایت‌گر ما در این ماموریت است. سازندگان ماهرانه عناصر داستانی را کنار یکدیگر قرار داده‌اند. اکنون Soap از کسی که در تمرین‌ها به میوه‌ها چاقو می‌زد و مورد تمسخر واقع می‌شد، به یک رهبر تبدیل شده است.

5 مورد از خاطره‌انگیزترین لحظات Captain Soap در سری Call of Duty

هیچ وقت اصل خود را فراموش نکن

ممکن است که Soap در MW2 تبدیل به یک استاد شده باشد اما هرگز شخصی را که به او آموزش داده است را فراموش نمی‌کند. این موضوع منجر به تشکیل لحظات زیبایی در عملیات خودکشی‌وارانه Gulag می‌شود. تیم دستور دارد تا یک زندانی را آزاد کند اما اعضای آن هویت زندانی را نمی‌دانند!‌ مشخص می‌شود که این زندانی کاپیتان پرایس بوده و آن یکی دو ثانیه‌ای که مکتاویش با دیدن استاد قدیمی‌اش به یاد می‌آورد از احساسی‌ترین صحنه‌های سری Call of Duty‌ هستند. البته این صحنه به کمک Worm که می‌گوید Soap کیست؟ بهتر از قبل می‌شود‍!

فداکاری برای نجات جان استاد

حالا به نقطه اوج جذاب Modern Warfare 2 می‌رسیم. جایی که ژنرال شپرد خیانتکار Soap را با یک چاقوی نظامی زخمی کرده و حالا می‌خواهد پرایس را تا سرحد مرگ کتک بزند. به نظر می‌آید که Soap در حال مرگ باشد اما غرایزش و مقداری آدرنالین اضافی به او کمک می‌کنند تا چاقوی خود را به بهترین شکل ممکن پرتاب کند. این پرتاب شپرد را کشته و پرایس را نجات می‌دهد، پرایس همچنین با خارج کردن Soap از این منطقه جان او را حفظ می‌کند.

نفس‌های آخر کاپیتان

یک صحنه‌ی دردناک و غم انگیز که هنوز هم به عنوان یکی از احساسی‌ترین و به یادماندنی‌ترین لحظات سری ندای وظیفه شناخته می‌شود. “سوپ” در اثر انفجار و سقوط به پایین به شدت مجروح شده است‌.

با توجه به اینکه تمام لحظات موجود در لیست عملاً سندی برای نمایش روابط پدر فرزندی میان Soap و پرایس هستند، تنها پایان مناسب همین بوده است! Soap که ذاتاً یک سرباز است، حتی در لحظات آخر زندگی‌اش هم اطلاعات مهمی را فاش می‌کند که پیش فرض داستانی “مدرن وارفر 3” را جلا می‌بخشد و تثبیت می‌کند.

4 3 رای ها
رأی دهی به مقاله

بهزاد کریمیمشاهده نوشته ها

بهزاد کریمی

بهزاد هستم. عاشق بازی ، موسیقی ، تحقیق و پژوهش. بزرگترین گیم دیزانیر تاریخ : شینجی میکامی. بهترین بازی تاریخ : رزیدنت اویل 4

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها