اعتراضات نسبت به بازی Six Days in Fallujah بالا گرفته است

اعتراضات نسبت به بازی Six Days in Fallujah بالا گرفته است

به گزارش ساویس‌گیم، بازی Six Days in Fallujah یک عنوان جنجالی و بحث برانگیز است که قرار است به جنگ دوم فلوجه در عراق بپردازد. در طول این مدت بازی‌سازان و افراد مختلف زیادی نسبت به ساخت این بازی اعتراض کرده‌اند. این‌بار یک کهنه سرباز که در جنگ عراق شرکت کرده بود اعتراض خود را نسبت به این بازی ابراز کرده است.

همانطور که گفتیم این بازی قرار است ماجرای جنگ فلوجه را به تصویر بکشد. جنگی که منجر به کشته شدن صدها شهروند غیرنظامی عراقی شده بود. و یکی از بالاترین تلفات را نیز به نیروهای آمریکایی و بریتانیایی وارد کرده بود. همچنین گفته می‌شود که نیروهای آمریکایی در این جنگ از فسفر سفید بر علیه شهروندان استفاده کرده است. بازی Six Days in Fallujah پیش از در سال 2009 در دست ساخت قرار داشت ولی بخاطر اعتراضات سنگین به بازی لغو شد. اکنون دست‌اندرکاران قبلی تصميم به ساخت مجدد بازی گرفته‌اند. آن‌ها در سال 2016 استودیوی Victura را راه‌اندازی کردند. گفتن این نکته خالی از لطف نیست که این استودیو در طول این سال‌ها مشغول ساخت شبیه‌سازهای نظامی برای CIA و FBI بوده است.

اما اعتراضات به این بازی به چه دلیل است؟ بازی‌سازان و کهنه سربازان از این نگران هستند که با یک عنوان شعاری و تبلیغاتی روبه‌رو شویم. آن‌ها می‌پرسند که Six Days in Fallujah قرار است کدام جنبه‌های جنگ را عنوان کند؟ آیا قرار است به همه‌ی جنبه‌ها بپردازد؟ آیا به موضوعات حساسی همچون استفاده از فسفر سفید علیه غیرنظامیان اشاره خواهد شد؟ یا صرفاً با یک بازی شعاری طرف خواهیم بود که نیروهای آمریکایی را قهرمان جلوه دهد؟ که اگر این مورد آخر باشد، نتیجه‌ی اسفباری به همراه خواهد داشت. نگرانی زمانی بالا گرفت که سازندگان بازی صحبت‌های گذشته‌ی خود را نقض کردند. آن‌ها پیش از این گفته بودند که Six Days in Fallujah یک بازی شعاری و سیاسی نخواهد بود. اما چندی پیش اعلام کردند که این بازی نمی‌تواند از سیاست جدا باشد!

نظر شما در این خصوص چیست عزیزان؟ آیا ورود بازی‌ها به موضوعات سیاسی را مناسب می‌دانید؟ لطفاً با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها