Final Fantasy 7 Remake؛ خاطرات را در آغوش بگیر، یک بازپروری درخشان

Final Fantasy 7 Remake

(به قلم حسن نصرالهی)

داستان عاشقانه‌ی من و فاینال فانتزی، تقریباً به اولین نسخه‌های این سری بازمی‌گردد. اما فارغ از این حس شخصی، فاینال فانتزی یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین فرانچایزهای تاریخ است. عنوانی که دنباله‌های اصلی و فرعی متعددی برای آن ساخته شده است. و در طول حیاتش، موفقیت‌های بسیار خوبی را به دست آورده است. در این میان اما فاینال فانتزی 7 جایگاه ویژه‌ای دارد. عنوانی که در سال 1997 بر روی پلی استیشن عرضه شد. این بازی چنان درخشان، بدیع و ماندگار از کار درآمد که بسیاری آن را بهترین بازی تاریخ PS1 می‌دانند. به طور حتم هر کسی بازی را تجربه کرده باشد از آن به نیکی یاد خواهد کرد.

فاینال فانتزی 7 دربرگیرنده‌ی احساسی نو بود. احساسی که تا آن زمان همتایی نداشت. مدیوم دوست داشتنی ما با این بازی مرحله‌ی جدیدی را آغاز کرد. کلیشه‌های رایج و دم دستی به باد فراموشی سپرده شد. و در حین حال احساساتی نو به کالبد یک بازی رخنه کرد. حال با وجود این پیشینه‌ی درخشان، وقتی Square Enix خبر باز پروری این نسخه را تحت عنوان Final Fantasy 7 Remake به اطلاع عموم رساند، در عین حال که به شدت ذوق زده شدیم، کمی هم استرس داشتیم. از این جهت که مبادا خاطرات فراموش نشدنی این اثر ماندگار خدشه دار شود و بازی آن چیزی که باید نباشد. باز پروری قسمت هفتم فاینال فانتزی، بعد از پنج سال انتظار عرضه گشت. و به صراحت اعلام میکنم که بازی شاهکاری دل نشین است. و همه‌ی آن نگرانی‌های قبل از عرضه را برطرف کرده است.

 

فاینال فانتزی 7 Final Fantasy 7 Remake

آنقدر غرق در بازی بودم و شیفته‌ی آن شدم که با وجود گلایه‌های کوچک، آن را حاصل عشق بازی‌سازی تیم توسعه می‌دانم. تیمی که رج به رج این اثر را هنرمندانه بافته‌اند و ضمن وفادارای استادانه به نسخه ی کلاسیک، کاملاً با عناصر روز به بازی جلا بخشیده‌اند. هر چند بازی Final Fantasy 7 Remake اپیزودیک شده و این قسمت تنها یک سوم نسخه‌‌ی اصلی را شامل می‌شود، اما عنوانی کامل، قابل احترام با ادای دینی ظریف و ماهرانه به نسخه‌های کلاسیک مجموعه می‌باشد. ادای دینی که می‌تواند برای تولید عناوین بازسازی شده معیاری بی بدیل باشد.

عنوانی که سال‌ها قبل به قلب‌های بسیاری نفوذ کرده اکنون با بهترین فناوری زمانه باز پروری شده است. و حاصل کار عنوانی سرشار از احساس خوب است و پُلی مستحکم برای اتصال دو برهه‌ی زمانی متفاوت. تجربه‌ای به یادماندنی که به ارزش‌های نسخه‌ی کلاسیک نیز می‌افزاید و به شیوه‌ای ماهرانه به نسل جدید معرفی می‌شود.

با اینکه بازی Final Fantasy 7 Remake بسیار فراتر از بازسازی بی نظیر جمعی از بهترین خاطرات گیمری‌مان است، اما می‌تواند نقطه اشتراکی رویایی برای گیمرهای کهنه‌کار و تازه‌کار باشد. و باعث شود که سری به عنوان کلاسیک بزنند و با حال و هوایی تازه، قدم در بیابان عشق بنهند! به هرحال همه‌چیز برای یک ماجراجویی بزرگ محیاست. و انتظار نیز برای نسخه‌ی بعدی بسیار سخت است. در صورتی که می‌شد همه چیز مانند نسخه‌ی اصلی همین جا تمام شود. تا مرثیه‌ی رویایی آن شاهکار، بیش از این ما را دیوانه‌ی خود کند! هر چند اثر کنونی نیز برای ما گیمرهای فسیل شده، به مثال یک رویای زیباست.

 

فاینال فانتزی 7 Final Fantasy 7 Remake

بازی Final Fantasy 7 Remake داستان نسخه‌ی اصلی را با تغییراتی اصولی دنبال می‌کند. قصه‌ای که روایت‌گر عضو سابق Soldier به نام کلود استرایف است. شخصی که بنا به دلایلی آنجا را ترک کرده و اکنون به عنوان یک مزدور به گروه Avalanche پیوسته است. تا مانعی برای سازمان شینرا و فعالیت‌های مخرب آن باشد. سازمانی که در مرکز شهر میدگار قرار گرفته و به نوعی امور شهری را کنترل می‌کند. این سازمان با وعده‌هایی پوچ اعمال خرابکارانه‌اش را مخفی نگه می‌دارد.

Final Fantasy 7 Remake داستانی زیبا و پرکشش دارد. شخصیت‌ها و دغدغه‌هایشان به یاد ماندنی‌اند. و خالقان با رویکردی درست به آن‌ها جان بخشیده‌اند. آنقدر قصه زیبا و دل نشین است که حس خوب تنها چیزیست که از آن حاصل می‌شود. شخصیت‌هایی که زمانی با آن گرافیک پیکسلی‌شان ما را مدهوش خود می‌کردند، آنچنان جان‌دار و باور‌پذیر شده‌اند که انگار می‌خواهند از صفحه‌ی نمایشگر بیرون بزنند!

 

فاینال فانتزی 7 Final Fantasy 7 Remake

بازی Final Fantasy 7 Remake برای روایت قصه‌‌ی خود کاملاً متکی به میان پرده‌های جذاب و دیدنی خود است. و خالقان در پیاده‌سازی آن‌ها استادانه که چه عرض کنم هنرمندانه عمل کرده‌اند. شخصیت‌های نام آشنای این نسخه مانند کلود استرایف، تیفا، Barret، سفیروث، اریس و دیگر شخصیت‌هایی که به قصه‌ی بازی شناسنامه و هویتی منحصر به فرد بخشیده بودند، اکنون با صداگذاری و فناوری مدرن، سیر روایی این اثر را تاثیرگذارتر از قبل جلوه می‌دهند. گر چه برای تکمیل و پاسخ داده‌های داستانی باید منتظر نسخه‌های بعدی بود. اما کیست که از دیالوگ‌ها، شوخی‌ها و اتفاقات دلنشینی که یکی پس از دیگری رخ می‌دهند به وجد نیاید. رخدادهایی که آنقدر خوب هدایت و کارگردانی می‌شوند که در ایجاد حس دلنشین یک فانتزی محض، ماندگار در ذهن‌اند.

با وجود آنکه در دل قصه حفره‌هایی وجود دارد و امیدوارم این حفره‌ها در نسخه‌ی بعدی پر شوند، اما با قصه‌ای زیبا و روایتی درجه یک مواجه‌ایم. روایتی که شخصیت‌ها را می‌سازد و گام به گام با موقعیت سنجی‌های هدفمند شکل می‌گیرد. در مجموع قصه‌ی بازی Final Fantasy 7 Remake مرام روایت دارد. و نه تنها از زیباترین‌های مجموعه است بلکه با گذر از خاطراتی ناب و با گرایشی کاملاً مدرن، ریشه‌ها را یادآوری می‌کند. و در عین حال همگام‌سازی استادانه‌ای با معیارهای روز دارد. تا همه چیز مطابق انتظار دیدنی، شنیدنی و بسیار دل پسند باشد.

 

گیم‌پلی و روند بازی Final Fantasy 7 Remake بسیار عالی و سرشار از اتفاقات گوناگون است. خالقان برای بهتر کردن روند بازی به شیوه‌های بسیار خوبی متوسل شده‌اند. در عین حال که به ریشه‌ها وفادار مانده‌اند، گرایشی دلچسب به نسخه‌های اخیر این مجموعه نیز داشته‌اند. البته بازی کمی دیر بازی‌باز را به حال خودش رها می‌کند. اما به محض آنکه به همه چیز مسلط شدید، می‌توانید از لحظه به لحظه‌ی بازی لذت ببرید. Final Fantasy 7 Remake شروع بسیار خوبی دارد و در عین حال با نکات آموزشی لازم قواعد را یادآوری می‌کند.

این نسخه ضمن آنکه تمرکز ویژه‌ای روی مبارزات دارد از غافله عقب نمانده است. و بازی‌باز را به کاوش و ماجراجویی در شهر زیبای میدگار فرا می‌خواند. فاینال فانتزی  در بخش مبارزات، عملکرد بسیار خوب و لذت بخشی دارد. سازندگان با مدرن کردن الگوهای قدیمی به یک بازنگری اساسی رسیده‌اند. در واقع مبارزات بر مبنای دو الگوی مهم تعریف شده است که شامل متریا و نوار ATB است. برای پیروزی در مبارزات باید حتما به نوار ATB توجه داشت. استفاده از توانایی‌ها، جادو‌ها، آیتم‌ها و در کل هر اتفاقی که در مبارزات بازی رخ می‌دهد به نوار ATB مرتبط است. نواری که باید آن را مدیریت کرد.

برای اینکه بتوان از مزایای ATB برای هر شخص بهره برد باید با جابه‌جا  شدن بین افراد، کنترل آن‌ها را در دست گرفت. و با ضربه‌های متوالی نوار مربوطه را پر کرد. در واقع هر شخص نوار ATB مخصوص به خود را دارد. نواری که در زمان مبارزه توسط بازی‌باز فعال می‌شود. اما در مبارزات، نکته‌ای دیگر که بسیار حائز اهمیت است، توجه به نوار”Staggering” دشمنان است. به عبارتی، دشمنان به غیر از نوار سلامتی، نواری دارند که اگر به انتها برسد به مدت محدودی، گیج و سر در گم می‌شوند. و ضربات با قدرت بسیار بیشتری به آن‌ها اصابت می‌کند. در همین فعل و انفعالات نیز گزینه ی Limit Break فعال می‌شود تا فرصت ضربات مرگبار را فراهم کند. ضرباتی که بسیار هم دیدنی و هیجان انگیز از کار در آمده‌اند.

 

فاینال فانتزی 7 Final Fantasy 7 Remake

نکته‌ی قابل توجه Final Fantasy 7 Remake این است که می‌توان اقدامات پیش فرض و تغییرات را در قسمت تنطیمات نبرد (Battle Settings) اعمال نمود. و بدین شکل همه چیز را به شیوه‌ای دلخواه مدیریت کرد. برای نتیجه‌ی مطلوب و خاتمه دادن به دردسرهای منوی مبارزات، این نکته بسیار حائز اهمیت خواهد بود. ضمن آنکه برای فعال سازی گزینه های قدرتمندتر Limit Break باید حتماً این قسمت را مد نظر داشت.

بازی Final Fantasy 7 Remake برای جذاب و تازه نگه داشتن مبارزات، اقدامات فراوانی انجام می‌دهد. برای آنکه سیستم مبارزات غنی‌تر شوند، بازی گوی‌های متریا را جزو مکانیک‌های اصلی قرار می‌دهد. متریاها به نوعی نبض مبارزات هستند. و با قابلیت‌های فراوان، نقشی اساسی را برای پیروزی در مبارزات ایفا می‌کنند. متریاها در جای جای میدگار پراکنده شده‌اند و می‌توان به آن‌ها از طرق مختلفی دسترسی داشت.

این گوی‌ها روی سلاح‌ها نصب می‌شوند و امکان دسترسی به انواع جادوها را به شما می‌دهند. ضمن آنکه آن‌ها رابطه‌ی مستقیمی با ارتقای مهارت‌های شخصی دارند. و بسته به اینکه چه نوعی از آن‌ها را انتخاب می‌کنید، شیوه‌ی مبارزات را به کلی تغییر می‌دهند. به طور کلی متریاها نقشی حیاتی و کاربردی در مبارزات Final Fantasy 7 Remake دارند. و آنقدر مهم هستند که بی توجهی به آن‌ها پیشروی در بازی را غیر ممکن می‌کند.

 

از طریق آپگرید سلاح‌ها می‌توان تعداد متریاها را افزایش داد. و به جادوهای بیشتری دسترسی داشت. خود جادوها نیز به مرور به سطح‌های بالاتری می‌رسند و قدرتمندتر می‌شوند. در بخش آپگرید سلاح‌ها نیز که بسیار باید به آن‌ها توجه نمود، با کسب SP می‌توان به ارتقای توانایی‌ها و مهارت‌های شخصی پرداخت. و از این طریق شخصیت‌ها را قدرتمندتر کرد. SP و XP در مبارزات و ماموریت‌های جانبی بازی Final Fantasy 7 Remake در دسترس قرار می‌گیرند. و برای آپگرید سلاح‌ها و رفتن به سطح‌های بالاتر بسیار ضروری‌اند. اما از آنجا که بازی آن آزادی عمل نسخه‌های پیشین را ندارد، محدودیت‌هایی وجود دارد. و چندان نمی‌توان به تکرار مبارزات برای کسب تجربه و SP دل خوش کرد. برای همین ماموریتهای جانبی بسیار مهم هستند.

ماموریت‌های جانبی اگر چه با کیفیت ماموریت‌های اصلی فاصله دارند، اما به هرحال سرگرم‌ کننده‌اند. البته ماموریت‌های تکراری اعتبار چندانی به این قسمت نمی‌بخشند. با این وجود عامل مهمی برای پرسه زدن و غوطه‌ور شدن در دنیای دیدنی و بسیار شنیدنی بازی محسوب می‌شوند. ضمن آنکه در این ماموریت‌ها می‌توانید مبارزات بسیار جذاب و فوق‌العاده‌ای را شاهد باشید. البته نباید از ارجاعات ناب و غافلگیر کننده‌ای که خالقان برایمان تدارک دیده‌اند نیز غافل شویم. ارجاعاتی که در یک کلام فوق‌العاده از کار درآمده اند!

در مجموع در جهان بازی، 24 ماموریت جانبی وجود دارد. که برای آن‌ها گاهی باید زحمات فراوانی را متقبل شد. این ماموریت‌ها فارغ از آنکه بازی‌باز را به جهان گردی فرا می‌خوانند، به هرحال نقش سازنده‌ای در جریان بازی دارند. و جذابیت‌های خاص خود را هم به ارمغان می‌آورند. نکته‌ای دیگر در باب ماموریت‌های جانبی این است، آن‌ها در حالی که پراکنده‌اند، زنجیره‌ای به یکدیگر وصل می‌شوند. یعنی حتماً باید فلان ماموریت را انجام داد تا دیگری شکل بگیرد که این نکته خود حس ماجراجویی را در بازی تقویت می‌کند. در واقع نکات زیادی وجود دارد که می‌شود به آن‌ها پرداخت. و می‌توان با بهانه‌های مختلف تا مدت زیادی در بازی سرگردان بود.

 

روند مراحل واقعاً عالی و متنوع می‌باشد. در طول 18 مرحله‌ی Final Fantasy 7 Remake، با رخدادهای بسیار متنوع و جذابی روبه‌رو خواهیم بود. رخدادهایی که مدام طراوت و تازگی را به این اثر تزریق می‌کنند. هر مرحله سناریوی خاصی دارد و اهدافی متفاوت را شامل می‌شود. اما یکی از ویژگی‌های مثبت بازی، قرار دادن شما در نقش شخصیت‌های مختلف است. یعنی علاوه بر کلود، مراحل مربوط به اریس، تیفا و بَرِت را شاهد خواهید بود. مراحلی که واقعاً عالی هستند. و تنوع بسیار خوبی را به گیم‌پلی می‌بخشند.

این تنوع در تمامی مراحل رعایت شده است. و تازه در مرحله‌ی چهاردهم سفر به جای جای میدگار به وسیله‌ی چوکوبوهای دوست داشتنی فراهم می‌شود. و می‌توان یک ماجراجویی لذت‌ بخش را تجربه کرد. در مرحله پانزدهم نیز اسلحه‌ای قلابی شکل (Grappling Gun) را به دست می‌آورید که دسترسی به ارتفاعات را فراهم می‌کند. البته نباید فراموش کنید که کلود یک موتور سوار قهار است. و خالقان مراحل ویژه و هیجان انگیزی را برای بروز این توامندی‌ها ارائه داده‌اند. این تنوع در تمامی مراحل رعایت شده است. و Final Fantasy 7 Remake تا آخرین مرحله‌اش پر از اتفاقات گوناگون، مکانیک‌های مختلف، تجربیاتی ماندگار و لذت بخش است. تجربیاتی که ساعت‌ها سرگرمی بکر را برای علاقه مندان فراهم می‌کند.

 

فاینال فانتزی 7 Final Fantasy 7 Remake

به طور حتم می‌دانید که احضارها (Summon) همواره در فاینال فانتزی نقشی اساسی داشته‌اند. آن‌ها در Final Fantasy 7 Remake نیز حضور موثری دارند. این موجودات احضار شونده را می‌توانید در مبارزات استفاده کنید. و از قدرت فوق‌العاده‌شان بهره‌مند شوید. تنها مشکل در این قسمت، دخل و تصرف محدود بازی‌باز در استفاده از آن‌هاست. یعنی در صورت نیاز نمی‌توان به طور آنی از آن‌ها بهره‌مند شد. به عبارتی دیگر احضارها خودشان می‌آیند و خودشان هم می‌روند!

با ورود این الهه‌های جنگ به مبارزات، نوار آن‌ها به طور تدریجی کاهش می‌یابد. و بعد از تمام شدن، با قدرت ویژه‌ای ضربات سنگین و البته دیدنی را نثار دشمنان نگون بخت می‌کنند. باید یادآور شد که برای به دست آوردن Summonها باید با شخصی بنام “چادلی” صحبت کرد. و چالش‌های او را پشت سر گذاشت. تا بتوان به موجودات احضار شونده‌ی بیشتری دسترسی داشت. نکته‌ی جالب در مورد چادلی این است که نزد او می‌توان تمام آپگریدها را Reset کرد. و بنا بر شرایط، آن‌ها را دوباره اعمال نمود. اما در کل Final Fantasy 7 Remake در خیلی از موارد چندان هم دست و دلبازانه عمل نمی‌کند. و در برخورد اول خیلی از تجهیزات غیر قابل دسترسی‌اند. اگر چه تا پایان بازی می‌توان تا حد زیادی از تمام جوانب بازی لذت برد.

 

به غیر از موارد گفته شده، نکات دیگری نیز وجود دارد که جا دارد به آن‌ها اشاره کنیم. برای هر چه بیشتر لذت بردن از بازی، مینی‌گیم‌هایی وجود دارد که بسیار سرگرم کننده‌اند. همچنین تورنمنتی تحت نام Corneo Colosseum در دسترس است. تورنمنتی که مبارزاتی جذاب و هیجان انگیز را با درجه سختی‌های متفاوت ارائه می‌دهد. و آیتم‌های ارزشمندی را هم برایتان در نظر می‌گیرد. در مرحله‌ی هفدهم نیز به مبارزات شبیه‌سازی شده‌ی Shinra بر می‌خورید. مبارزاتی که چالش‌هایی نفس گیر را ارائه می‌دهند.

بطور کلی کارهای متفاوتی برای لذت بردن از بازی وجود دارد که واقعاً جذاب و سرگرم گننده‌اند. شخصاً لذت بسیاری از تمامی جوانب بردم و بعد از تمام کردن بازی، همچنان مشغول آن هستم. وقتی بازی Final Fantasy 7 Remake به اتمام می‌رسد، درجه‌ی سختی Hard، انتخاب مرحله و کلی محتویات دیگر اضافه می‌شود. و بهانه‌ای برای ساعت‌ها درگیر شدن با بازی را به شما می‌دهد. اگر بخواهیم درجه سختی بازی را اندازه‌گیری کنیم، همه چیز متوازن است و در اواخر نیز با اینکه چالش‌های مبارزات جدی‌تر می‌شوند اما در نهایت بازی با کمترین دردسر ممکن و با لذت هر چه تمام به پایان می‌رسد.

البته نباید از مبارزه با باس‌های بسیار پر تعداد بازی غافل شویم. مبارزاتی که بسیار عالی و سرگرم‌کننده از کار درآمده‌اند و به اندازه‌ی کافی نیز چالش برانگیز هستند. به هرحال دنیای فاینال فانتزی قاعده‌ی خاص خود را دارد. و هرگز قرار نیست مانند سری سولز بازی‌باز را جان به لب کند! “Final Fantasy 7 Remake” با قدرت، شهامت و جسارت از ارزش‌های مجموعه و عنوان کلاسیک دفاع می‌کند. و به زیباترین و باشکوه‌ترین شکل ممکن، خاطرات را باز پروری می‌کند. و در نهایت عنوانی به یاد ماندنی را در این مجموعه‌ی محبوب رقم می‌زند.

 

فاینال فانتزی 7 Final Fantasy 7 Remake

بازی Final Fantasy 7 Remake از نظر گرافیکی واقعاً زیبا و دیدنی است. شهر میدگار به مناطق مختلفی تقسیم‌بندی شده است. و یکی پس از دیگری دیدنی‌تر هستند. جزئیات عالی‌اند و Npcها عکس‌العمل‌های بسیار خوبی دارند که زندگی را در دنیای بازی به جریان می‌اندازند. موتور گرافیکی قابل تحسین “اسکوئر انیکس” برای تصویرسازی باشکوه و دیدنی تک تک مناطق میدگار هیچ مشکلی ندارد. و همه چیز به نحو احسنت و با کمترین کاستی ممکن پردازش می‌شود. به لطف فناوری‌های مدرن، میان پرده‌ها کاملاً Real Time هستند. و با کیفیت بسیار بالایی ساخته و پرداخته شده‌اند.

از مدل‌سازی شخصیت‌ها هر چه بگوییم کم است. و آنقدر همه چیز زیبا، دیدنی و با کیفیت کنار یکدیگر قرار گرفته که دیدن صرف در بازی به سادگی لذت بخش است. از طرفی دیدن اعمال و گوش سپردن به دیالوگ‌های NPCها، از عناصر لذت‌بخش بازی برای این بنده‌ی حقیر بود. در کل گرافیک و شمایل بصری، واقعاً زیبا و گاه درگیر کننده است.

 

موسیقی و جلوه‌های صوتی Final Fantasy 7 Remake در اوج خود به سر می‌برند. و به معنای واقعی کلمه هنرمندانه می‌باشند. در مورد صدا گذاری بهتر است به همین جمله اکتفا کنم که بسیار عالی و درجه یک است. اما موسیقی بحث دیگری دارد. تیم موسیقی عنوان نخست سنگ تمام گذاشته‌اند. و با نواهایی شنیدنی در سرتاسر بازی، تجربه‌ای عجیب و فراموش نشدنی را رقم زده‌اند. موسیقی آنقدر مهم و تاثیر گذار است که خالقان برای آنکه بر اهمیت بی نظیر آن تاکید داشته باشند به اعمالی دلنشین و فوق‌العاده روی آورده‌اند.

در جای جای میدگار می‌توانید شاهد Jukeboxها باشید که موسیقی‌های بی‌نظیر بازی و مجموعه را پخش می‌کنند. باور کنید ایستادن و گوش سپردن به این قطعات، شورانگیز و وصف‌ناپذیر است. به شخصه شیفته‌ی آن لحظاتی هستم که Barret گاه و بی گاه، موزیک‌های کلاسیک این مجموعه را خود می‌نوازد! حتی دیسک‌های موسیقی نیز در سرتاسر میدگار پنهان شده‌اند که با پیدا کردنشان می‌توانید آن‌ها را در Jukebox‌ها Play کنید. و خود را به آغوش گرم خاطرات بسپارید! تعداد این دیسک‌های موسیقی در بازی به 31 عدد می‌رسد. و همه‌ی آن‌ها با وسواس زیادی نواخته شده‌اند که ارزشمند و بی نظیر هستند. در کل موسیقی بازی از آثار شاخصی است که همواره آوای آن در ذهنم باقی خواهد ماند.

 

فاینال فانتزی 7 Final Fantasy 7 Remake

سخن پایانی:

Final Fantasy 7 Remake شاهکاری دلنشین و فوق‌العاده است. شاهکاری که فارغ از گلایه‌های کوچکی که به آن اشاره داشتم، از لحظه به لحظه‌اش لذت بردم. بررسی مفصلی را برای بازی تدارک دیدم و بازی را به مدت زیادی زندگی کردم! تمامی جوانب بازی از اتفاقات ماندگار این مجموعه و نسخه‌‌ی کلاسیک نشات گرفته است. و عنوانی پر احساس، با شکوه و دل نشین است. Final Fantasy 7 Remake به سادگی می‌تواند معیار سنجشی قابل احترام برای خلق عناوین بازسازی شده باشد. امیدوارم نسخه‌های بعدی راه این نسخه را ادامه دهند. و حسن ختام این بازپروری درخشان بتواند شایسته‌ی نام یکی از ماندگارترین عناوین تاریخ بازی‌های ویدیویی باشد.

امتیاز ساویس‌گیم: 9 از 10

 

FINAL VERDICT

Final Fantasy 7 Remake is a pleasant and extraordinary masterpiece. A masterpiece that I enjoyed from moment to moment, regardless of the small grievances I mentioned. I prepared a detailed review for the game and lived the game for a long time! All aspects of the game originate from the enduring events of this series and the classic version. And it’s a very emotional, glorious and heartwarming title. Final Fantasy 7 Remake can easily be a respectable benchmark for creating remake titles. I hope the next versions will follow the path of this version. And the culmination of this brilliant rehabilitation could be worthy of the name of one of the most enduring titles in the history of video games

Final Score: 9 out of 10

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

حسن نصرالهیمشاهده نوشته ها

Avatar for حسن نصرالهی

زگهواره تا گور دانش بجوی

اشتراک در
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها