نقد و بررسی بازی Yakuza Kiwami 2

نقد و بررسی بازی Yakuza Kiwami 2

برای برخی افراد فرار کردن از گذشته امکان ناپذیر است، هر چقدر که تلاش کنند گذشته‌ی آن‌ها به مانند یک نفرین ابدی به سراغشان خواهد آمد. Kazuma Kiryu یکی از آن‌هاست. او نمی‌تواند گذشته‌ی یاکوزایی خود را پشت سر گذارد. رهبر اسبق Tojo Clan که 10 میلیارد ین گمشده را پیدا کرده و خود را بازنشسته کرده بود. دگرباره به جهان یاکوزایی کشیده شد. این‌بار درست وسط زورآزمایی Tojo Clan و رقیب سرسختشان Omi Alliance.

کازوما باز هم از روی ناچاری وارد ماجرا می‌شود تا اوضاع را آرام کند. اما تفاوت این‌جاست که خواسته یا ناخواسته باید باید با Kaoru Sayama مأمور ویژه‌ی مبارزه با جرائم سازمان‌یافته همکاری کند.

بازی Yakuza Kiwami 2 یک بازسازی به تمام معناست که به راحتی می‌تواند جزو بهترین‌های این فرانچایز با شکوه قرار گیرد. اگر بلافاصله پس از تجربه‌ی Yakuza Kiwami به سراغ این بازی بروید مغزتان سوت خواهد کشید. عناوین یاکوزا همیشه از لحاظ بصری چشم‌نواز و بهترین نسل بوده‌اند ولی Yakuza Kiwami 2 انگار در لیگ دیگری توپ می‌زند!

نقد و بررسی بازی Yakuza Kiwami 2

به محض شروع بازی گرافیک خیره‌کننده شما را جادو خواهد کرد. قدم زدن در کوچه پس کوچه‌های Kamurocho با این کیفیت مثال زدنی به مانند رویای دوری می‌ماند که تحقق یافته است. زیبایی‌های چشم‌نواز نسخه‌ی بازسازی شده‌ی Sotenbori که بماند. بزرگی کار زمانی مشخص می‌شود که بدانید پیشرفت حاصل شده در این نسخه صرفاً به بخش بصری مربوط نمی‌شود و زمان‌های بارگذاری بازی تقریباََ حذف شده‌اند!

بازی شگفت‌انگیز Yakuza Kiwami 2 در زمینه‌ی صداگذاری نیز مثل همیشه فوق‌العاده ظاهر شده است. کیفیت صداپیشگی بی همتاست و موسیقی نیز فوق‌العاده گوش‌نواز است. مثل همیشه توصیه‌ی اکید ما تجربه‌ی بازی با صدای ژاپنی و زیرنویس انگلیسی است.

نقد و بررسی بازی Yakuza Kiwami 2 یاکوزا کیوامی 2

نکته‌ای که در این بازی شاید در وهله‌ی اول توی ذوق بزند، حذف شدن سیستم سبک مبارزات و ادغام آن‌ها در یک سبک است. اما کمبود آن احساس نخواهد شد. مبارزات در Yakuza Kiwami 2 برخلافِ تصور اولیه سطحی و ساده نشده‌اند و از عمق کافی برخوردارند. سبک‌های مبارزه‌ی عناوین قبلی همگی در یک سبک ادغام شده‌اند و تجربه‌ای منحصر به فرد را ارائه می‌دهند.

مأموریت‌های فرعی در بازی مطابق عناوین پیشین لذت‌بخش و سرگرم‌کننده هستند. و ارزش کلی بازی را افزایش داده‌اند. طبق معمول سگا در این بازسازی مینی گیم‌ها و فعالیت‌های جانبی جدیدی اضافه کرده است و به دیگر بازی‌های مجموعه ارجاع داده است. از جمله‌ی آن‌ها می‌شود به مراحل جدید و ویژه‌ی ماجیما، مینی گیم Host Club از یاکوزا زیرو، تجربه‌ی Virtua Fighter 2.1 و غیره اشاره کرد.

نقد و بررسی بازی Yakuza Kiwami 2

شایان ذکر است که نحوه‌ی ارتقاء در Yakuza Kiwami 2 تغییر کرده و از سیستم سنتی فاصله گرفته است. سیستم جدید آزادی عمل بیش‌تری به بازی‌باز می‌دهد و شما را به تجربه‌ی کامل بازی ترغیب می‌کند. هر عملی که در در بازی انجام دهید پاداش و امتیازی به همراه خواهد داشت. غدا خوردن در رستوران‌های متعدد بازی ضمن پر کردن خط سلامتی به شما امتیاز تجربه خواهد داد و تجربه‌ی مینی گیم‌های پرتعداد بازی نیز چنین نتیجه‌ای خواهد داشت. در نتیجه ارتقاء و کسب مهارت‌های جدید تنها وابسته به انجام مراحل اصلی و مبارزات نیست و عمق بیش‌تری پیدا کرده است.

سگا با ارائه‌ی Yakuza Kiwami 2 معنای حقیقی بازسازی را به دیگر شرکت‌ها آموخت. این بازی ضمن وفاداری به شاهکار اصلی، اندک کاستی‌های آن را نیز برطرف کرده و بهترین تجربه‌ی ممکن را ارائه داده است. تجربه‌ی مجدد داستان احساسی و بی نظیر بازی برای طرفداران قدیمی لذت‌بخش است و تازه‌واردان نیز می‌توانند یک تجربه‌ی داستان‌محور استثنایی داشته باشند.

تجربه‌ی Yakuza Kiwami 2 برای من بی‌نهایت لذت‌بخش بود و آن را به شدت توصیه می‌کنم. اندک مشکلات افت فریم بازی به راحتی قابل چشم‌پوشی هستند و خللی در تجربه‌ی نهایی ایجاد نمی‌کنند. اگر بازی‌های قبلی فرانچایز یاکوزا را تجربه نکرده‌اید، برای لذت بردن بیش‌تر از این بازی پیشنهاد می‌کنم نخست Yakuza 0 و Yakuza Kiwami را بازی کنید.

امتیاز ساویس‌گیم: 10 از 10

نوشتار مرتبط: نقد و بررسی بازی Yakuza Kiwami

نقد و بررسی بازی Yakuza Kiwami 2 یاکوزا 2

FINAL VERDICT

The Yakuza Kiwami 2 experience was extremely enjoyable for me and I highly recommend it. You can easily overlook the slight problems with game frame drop because its not interfering with the final experience. If you have not experienced previous games of Yakuza franchise, to enjoy this game more, I suggest you play Yakuza 0 and Yakuza Kiwami first

SavisGame Score: 10 out of 10

 

5 1 رای
رأی دهی به مقاله

رضا خلف چعباویمشاهده نوشته ها

Avatar for رضا خلف چعباوی

به نام خدا - سلام، رضا هستم؛ بالای 12 ساله که در این حوزه فعالیت می‌کنم. افتخار نویسندگی و سابقه‌ی مدیریت در سایت‌های بزرگ ایران رو دارم. مخلص همگی 🌹❤🌹 ایمیل کاری: [email protected]

اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
تازه‌ترین
قدیمی‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها